Toon posts:

nieuw venster in delphi

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik een nieuw venster wil aanroepen om bestanden bijvoorbeeld te openen hoe doe ik dat? en hoe kan ik in een listbox of een edit ofzo de inhoud van een dir laten zien?

Verwijderd

RTFM :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Press F1 to continue

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
ja en dan niks vinden ik weet ook wel hoe dat werkt hoor. alleen schiet het gewoon niets op daar. Ik begin nu al een paar codes te verzinnen die nog werken ook loadfromfile zelf bedacht en zowaar hij deed het nou goed of niet he voor een noob voor delphi

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op woensdag 09 januari 2002 12:50 schreef jurian het volgende:
ja en dan niks vinden ik weet ook wel hoe dat werkt hoor. alleen schiet het gewoon niets op daar. Ik begin nu al een paar codes te verzinnen die nog werken ook loadfromfile zelf bedacht en zowaar hij deed het nou goed of niet he voor een noob voor delphi
lekkere manier van programmeren :+

Stop uploading passwords to Github!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 09 januari 2002 12:47 schreef wouterd het volgende:
RTFM :)
Hmm.. precies :) In elke tutorial/boek van Delphi staat wel te lezen hoe je meerdere vensters etc. kan maken/tonen etc.

En als je files wilt kunnen selecteren.. kijk dan eens naar TOpenDialog

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
jongens ik heb een probleem dus ga nou niet zitten te flamen

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 09 januari 2002 12:59 schreef jurian het volgende:
Jij wilt niet leren programmeren, jij wilt leren copy 'n pasten, DAT is jouw probleem.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op woensdag 09 januari 2002 12:59 schreef jurian het volgende:

Je probleem is denk ik dat je te fucking lui ben om ff wat docs te lezen :)

File -> New, in dialogbox doe je "Form" en viola meneer heeft een nieuw venster.
Om bestanden te openen, sleep ff een OpenDialog (staat in Dialogs tab) naar je form, en vul bij het onclick event van je 'Open' knopje (of welk event je ook wil) bijvoorbeeld
code:
1
2
If Opendialog1.Execute then
  Memo1.Lines.LoadFromFile(OpenDialog1.Filename);

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

AUB de volgende keer zelf ff je best doen, we zijn hier geen sloofjes

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
hartstikkebedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
Op woensdag 09 januari 2002 13:01 schreef dusty het volgende:

[..]

Jij wilt niet leren programmeren, jij wilt leren copy 'n pasten, DAT is jouw probleem.
Hela, jongens (en meisjes), niet zo scherp reageren tegen die gast. Straks pleegt hij zelfmoord, kijk maar eens naar zijn titel. :)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
yesyes berouw, verderf en schande over u en uw nazaten want gij nou blablabla

Verwijderd

Topicstarter
oke waar zit dat diolog functietje want ik kan m ff niet vinden sorry hoor maar daar kan ik ook niks aan doen een dialog tabje niet gevonden en in de help staat dat niet

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
Op woensdag 09 januari 2002 13:17 schreef jurian het volgende:
oke waar zit dat diolog functietje want ik kan m ff niet vinden sorry hoor maar daar kan ik ook niks aan doen een dialog tabje niet gevonden en in de help staat dat niet
Op uw component palette. Ergens tussen alle andere Dialog componentjes...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:17 schreef jurian het volgende:
Vroeger iets te weinig met de blokken doos gespeeld zodat je de zaken niet zo goed kan vinden?
Ik ga je een tipje geven: je hebt de standard components, Additional Components, Win32 Components en ook de, jawel hier komt ie dan, Dialogs components.
Zoekt en gij zult vinden!

En oh ja, die links/rechts pijltjes bij je components palette zijn er om op de te klikken en door al je componenten te navigeren.

Of maak ik het topicstarter nu wel echt te gemakkelijk!?

• Creepy
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 09 januari 2002 13:25 schreef hvdberg het volgende:

[..]

Vroeger iets te weinig met de blokken doos gespeeld zodat je de zaken niet zo goed kan vinden?
Ik ga je een tipje geven: je hebt de standard components, Additional Components, Win32 Components en ook de, jawel hier komt ie dan, Dialogs components.
Zoekt en gij zult vinden!

En oh ja, die links/rechts pijltjes bij je components palette zijn er om op de te klikken en door al je componenten te navigeren.

Of maak ik het topicstarter nu wel echt te gemakkelijk!?
Nee.. je vergeet erbij te vertellen hoe je het muispijltje in windows moet verschuiven! >:)

Ok.. ff serieus weer... het hele topic is eigenlijk te triest voor woorden.. zoals al eerder gezegd begint nagenoeg elk delphi boek/tutorial etc. met dit soort dingen. Als je al te lui bent om dat door te lezen, heb je hier weinig te zoeken denk..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
he zak ik kan het niet vinden en ben niet te lui begrepen!!eikel ik probeer ook maar wat. Ik dacht dat The gathering ervoor was om elkaar tehelpen maar wat ik hier krijg zijn flames raadsels en beledigingen. :(:(:(

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

P&W is voor mensen die vragen hebben over programeren, Vragen over software horen in SA.

Verder raad ik aan om eerst zelf te zoeken voordat je topic opent in P&W.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.