Toon posts:

Wat is het beste merk voor GF2 MX/GTS/PRO/ULTRA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om een Geforce2 kaart te kopen om men ouwe PIII-650 nog een boost te geven in snelheid (op het moment heb ik een TNT2 m64), nou lijkt het me niet echt nodig om er een Ultra of Pro in te zetten, ik dacht zelf meer aan een MX-400.

mijn vraag is dus: van welk merk zou ik hem moeten kopen?, aangezien de drivers voor alle kaarten hetzelfde zijn (gewoon de Det4 drivers van NVidia zelf). maar ik heb ooit eens gelezen dat sommige op lagere clocksnelheden liepen (zowel de core als het geheugen) en dat Gainward een soort turbo mode ondersteund, wat de core en de memory snelheid flink omhoog gooit.

ok, leg mij dat maar eens uit :) !

Verwijderd

Koop geen merkloze prut heb ik ook gedaan altijd gedonder mee gehad (of je moet dus gelukt hebben)\

ASUS is volgens mijn wel heel goed maar ja betaal je wel ietsies meer!

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Nog nooit gedonder gehad met merkloos, al zou ik hercules kopen op het moment als dat mogelijk is.
Ook zou ik geen GF2 mx/gts/pro kopen sinds dat de Ti versie van de GF2 ook goedkoop is en bijna net zo goed is als de Ultra versie die al een tijdje niet verkrijgbaar is.

De Ti versie heeft een kleinere uhhh... core grote als de andere en is dus ook de nieuwste. Beter te overkloken?

iig snelst van de GF2 voor zeer redelijke prijzen.

Verwijderd

Wat is overkloken?

over koken?
of bedoel je soms overklokken?!?!?
Op woensdag 09 januari 2002 12:08 schreef SkyKnife het volgende:
Nog nooit gedonder gehad met merkloos, al zou ik hercules kopen op het moment als dat mogelijk is.
Ook zou ik geen GF2 mx/gts/pro kopen sinds dat de Ti versie van de GF2 ook goedkoop is en bijna net zo goed is als de Ultra versie die al een tijdje niet verkrijgbaar is.

De Ti versie heeft een kleinere uhhh... core grote als de andere en is dus ook de nieuwste. Beter te overkloken?

iig snelst van de GF2 voor zeer redelijke prijzen.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 09 januari 2002 13:27 schreef friemelevrouwtje het volgende:
Wat is overkloken?

over koken?
of bedoel je soms overklokken?!?!?
[..]
Niet grappig

Verwijderd

heb zelf een leadtek kaartje, werken prima met de standaard drivers van Nvidia... schijnt bij asus nog wel eens een probleem te zijn (weet het niet, alleen maar gehoord)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 09 januari 2002 13:29 schreef Juustem het volgende:
heb zelf een leadtek kaartje, werken prima met de standaard drivers van Nvidia... schijnt bij asus nog wel eens een probleem te zijn (weet het niet, alleen maar gehoord)
Heb je toch niet goed gehoord dan. Dacht je werkelijk dat ik 9489 punten met 3dmark2001 zou halen met de ASUS drivers. Dacht het echt van niet. Nvidia drivers zijn nog altijd de beste. En nee, je mist hierdoor niets van je DELUXE van de ASUS. Ik heb tv in en uit gewoon met NVIDIA 23.11 drivers onder windows xp. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik zeeeeeeeeeeeeer tevreden ben met mijn Asus V7700 Pro Deluxe.

Asus levert zels zelfs een OC-Tooltje bij, zodat je meteen kan gaan tweaken.

Zeer compleet alemaal en supergoed.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Het beste kaartje is degene die het goedkoopst is. Dus kijk naar je budget en haal dan de beste GPU die je kunt krijgen. Bijna alle bakkers houden zich aan het NVidea standaard design. Alleen sommigen doen meer checks of bakken betere kaarten. En soms wil het geheugen iets beter zijn. Maar ik vind dat niet echt merkbaar. Want wij klokken toch wel alles over >:)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Ben zelf erg tevreden over m'n Hercules. De kaarten van Hercules en Leadtek (en misschien ook wel anderen) schijnen een mooier beeld te geven omdat ze een betere kwaliteit filters gebruiken. Heb geen directe vergelijking met andere kaarten kunnen doen maar ik denk dat je met deze twee in ieder geval wel goed zit.

:)

Mijn fotografie en videografie

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 10 januari 2002 02:09 schreef k7of9 het volgende:
Ben zelf erg tevreden over m'n Hercules. De kaarten van Hercules en Leadtek (en misschien ook wel anderen) schijnen een mooier beeld te geven omdat ze een betere kwaliteit filters gebruiken. Heb geen directe vergelijking met andere kaarten kunnen doen maar ik denk dat je met deze twee in ieder geval wel goed zit.

:)
Even een quote van een posting van mijzelf,

/quote

Ik heb hier de C!T (Computer Technik), ja de duitse, nummer 26 en hier staan alle GF3 Ti kaarten getest. Er staat duidelijke info over de beeld kwaliteit en overclock potentiaal.
Niet om het even, maar de Hercules komt er belabberd uit. Het is een zeer slechte overclockers kaart, zoals ook al in diverse treads hier naar voren gekomen is, en de beeldkwaliteit is ook niet echt super. De kaart heeft zo'n problemen met overclocken vanwege te aggressieve timings die er gegeven zijn aan de memory chipjes. Standaard heeft de Hercules GF3 Ti200 zo'n 4% snelheidswinst tov. andere Ti200 kaarten. Dit is de reden waarom het overclocken met de 4ns chipjes niet zo vlekkeloos loopt als bij de meeste andere kaarten.
Dan de Leadtek. Deze hebben wel betere filters, maar toch hebben ze niet het beste beeld. De beste beeldkwaliteit kwam duidelijk van de ATI Radeon 8500 uiteraard. Daarna kwamen beide ASUS kaarten als beste uit de bus. Hierna kwam wel de Leadtek overigens. De ASUS GF3 Ti200 en Ti500 en de Leadtek GF3 Ti200 en Ti500 waren de best overclockbare kaarten, met de Leadtek nek aan nek aan top boven de ASUS.
Natuurlijk kan iedereen speculeren over bepaalde testen, maar ik mag na erg veel jaren elke twee weken dit magazine gelezen te hebben, ervanuit gaan dat deze test op realiteit en waarheid gebaseerd is.

/quote

Zo zie je maar dat ASUS toch goed teruggekomen is met hun kaarten, en LEADTEK een directe achtervolging huisd.
Hercules komt pas daarna, dus deze zijn echt wel achteruit gegaan in kwaliteit en snelheid. Jammer, maar dit is de waarheid.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb een GF2MX400 van het merk Inno3D http://www.inno3d.com. Deze was voor mij ten tijde van aanschaf (begin 2001) niet zo bekend, dus ik beschouwde het als zijnde no-name. (mis! ze hebben een goede website, en zijn volgens mij buiten nederland bekender)

Heb er net zo'n goede, misschien wel betere ervaringen mee als mijn vorige kaarten, die allemaal van Asus waren. (TNT1/TNT2)

Oftewel: koop gewoon een kaartje met een redelijke prijs, desnoods no-name...lijkt me geen probleem...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Op donderdag 10 januari 2002 02:16 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Even een quote van een posting van mijzelf,

/quote

Ik heb hier de C!T (Computer Technik), ja de duitse, nummer 26 en hier staan alle GF3 Ti kaarten getest. Er staat duidelijke info over de beeld kwaliteit en overclock potentiaal.
Niet om het even, maar de Hercules komt er belabberd uit. Het is een zeer slechte overclockers kaart, zoals ook al in diverse treads hier naar voren gekomen is, en de beeldkwaliteit is ook niet echt super. De kaart heeft zo'n problemen met overclocken vanwege te aggressieve timings die er gegeven zijn aan de memory chipjes. Standaard heeft de Hercules GF3 Ti200 zo'n 4% snelheidswinst tov. andere Ti200 kaarten. Dit is de reden waarom het overclocken met de 4ns chipjes niet zo vlekkeloos loopt als bij de meeste andere kaarten.
Dan de Leadtek. Deze hebben wel betere filters, maar toch hebben ze niet het beste beeld. De beste beeldkwaliteit kwam duidelijk van de ATI Radeon 8500 uiteraard. Daarna kwamen beide ASUS kaarten als beste uit de bus. Hierna kwam wel de Leadtek overigens. De ASUS GF3 Ti200 en Ti500 en de Leadtek GF3 Ti200 en Ti500 waren de best overclockbare kaarten, met de Leadtek nek aan nek aan top boven de ASUS.
Natuurlijk kan iedereen speculeren over bepaalde testen, maar ik mag na erg veel jaren elke twee weken dit magazine gelezen te hebben, ervanuit gaan dat deze test op realiteit en waarheid gebaseerd is.

/quote

Zo zie je maar dat ASUS toch goed teruggekomen is met hun kaarten, en LEADTEK een directe achtervolging huisd.
Hercules komt pas daarna, dus deze zijn echt wel achteruit gegaan in kwaliteit en snelheid. Jammer, maar dit is de waarheid.
Hmm ja, maar het gaat hier over Geforce 2 kaarten. Ik weet wel dat zo'n test ook iets over de merken in het algemeen zegt, maar wat Geforce 2 kaarten betreft heb ik wat ik eerder zei wel al vaker gehoord.

Maar in ieder geval, ik ga uit van de ervaringen met mijn kaart, en die is inmiddels ook al weer 1,5 a 2 jaar oud. Dus wellicht lagen de zaken toen iets anders.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Ga voor de Geforce2MX Dual Display Video. Deze heeft een twinvieuw chip en ondersteund dus tegelijk twee schermen, en hij is snel... Kun je op de een gamen en de andere (tv) een filmpje kijken, ik raad je sowieso een twinview kaart aan. misschien kun je je PIII als divx of dvd speler gebruiken. Anders koop je gelijk een Matrox G450DH, misschien dat je binnenkort toch toe bent aan een nieuw systeem :) heb je gelijk de ingredienten in huis voor een mooie divx/mp3/vcd/wma/cd/dvd player...

Greetings...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik heb het alweer gevonden, hier staat duidelijk dat de gainward op een veel hogere kloksnelheid kan lopen, en dat gainward dat ondersteund:

http://www6.tomshardware.com/graphic/01q2/010530/index.html

Ik vraag me alleen af waar je zo'n gainward kaart kunt halen? :? , alle winkels die ik ken hebben asus/hercules etc. .
ik ga zeker niet via internet bestellen of via postorder ofzo.

tips astublieft mensen ! :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een powercolor gforce2 gts/pro.. dit is volgens sommigen 'merkloze rommel' maar ik heb er geen enkel probleem mee. Het kaartje werkt gewoon goed en geeft mooi beeld. Hij werkt verder gewoon op de standaard detonator drivers.. dus altijd goede driver-support. Ik zou niet weten waarom ik een veel duurdere (maar in principe gelijke) kaart van bijv. Asus zou moeten kopen.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Die tests zijn wel leuk en die benchmmarks ook maar ik vraag me af hoeveel gebruikers het verschil zien tussen twee dezelfde geforce kaarten van verschillende fabrikanten. De verschillen zijn minimaal.

benchmarks zijn natuurlijk wel leuk om de verschillende chips te vergelijken (geforce 2mx/pro/3/ati etc..)

Ik zou me meer concentreren op de features en de prijs. Leadtek heeft in een aantal kaarten betere filters waardoor de 2d kwaliteit hoger is dan die van andere geforce kaarten (kijk dat zie je nou net wel!). Andere kaarten bieden weer tv uit (en/of in), DVI etc.

Verwijderd

Asus, leadtek, Hercules, maar zeker ook MSI hoewel daar in nederland moeilijker aan te komen is.

Verwijderd

Topicstarter
En Gainward, is dat merk verder bekent?

Verwijderd

de GF 2 MX 400 van Asus :7

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ook al wil je geen post order doen kijk even bij: www.queensystems.com
Daar heb ik gister de Leadtek voor(!) 158,77 besteld(De goedkoopste 2ti die ik heb gezien). Zoals Rick2001 al zei de Asus voorop en de Leadtek er direct achter. De Asus is beter maar is in prijs (deluxe 202 en tv-out 190) dus 50,- meer.
Dan heb je bij de deluxe Asus een bril maar, bij de Leadtek tempmetertje en statuslichtjes en 2 spellen(bij de Asus volgens mij ook een spel). Dus kies nu zelf maar.

edit:
typo

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het BESTE MERK, bestaat niet!
Iedereen waardeert weer andere eigenschappen, dus het een erg subjectieve keuze. De betere merken bestaan wel.
Wil je een no-nonsense kaart zonder extra's dan ga je voor powercolor ofzo.
Wil je extra's dan neem je de grotere merken.

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
als je maar nit de verkeerde chaintech geforce 2 ti koopt want als je pech hebt loopt die mem speed op 333.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op donderdag 10 januari 2002 13:22 schreef TheDeftone het volgende:
ik ga zeker niet via internet bestellen of via postorder ofzo.
tja, dan heb je maar een zeer beperkte keuze en ben je ook meer geld kwijt dan nodig. De meeste internetwinkels zijn wel te vertrouwen en je bent dan ook vaan minder geld kwijt dan dat je hem bij bijv Dixons haalt.

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Je kunt beter gewoon een MERK videokaart kopen. daar zitten altijd kwalitatief betere onderdelen op wat je terugvind in de 2D kwaliteit, driver support, stabiliteit en algehele afwerking van het produkt (boekjes enzo).. + je hebt veel betere support.

Goeie merken zijn

- Asus
- Gainward
- Leadtek
- Abit
- Elsa
(en mischien nog wat andere)

Verwijderd

Ik heb een v7700 van asus ....
een geforce 2 GTS met 32MB DDR.
Ik heb er geen spijt van.
Mijn vader heeft een Abit siluro MX-400 ,ook een mooie kaart.....
Pagina: 1