Op donderdag 10 januari 2002 02:09 schreef k7of9 het volgende:
Ben zelf erg tevreden over m'n Hercules. De kaarten van Hercules en Leadtek (en misschien ook wel anderen) schijnen een mooier beeld te geven omdat ze een betere kwaliteit filters gebruiken. Heb geen directe vergelijking met andere kaarten kunnen doen maar ik denk dat je met deze twee in ieder geval wel goed zit.

Even een quote van een posting van mijzelf,
/quote
Ik heb hier de C!T (Computer Technik), ja de duitse, nummer 26 en hier staan alle GF3 Ti kaarten getest. Er staat duidelijke info over de beeld kwaliteit en overclock potentiaal.
Niet om het even, maar de Hercules komt er belabberd uit. Het is een zeer slechte overclockers kaart, zoals ook al in diverse treads hier naar voren gekomen is, en de beeldkwaliteit is ook niet echt super. De kaart heeft zo'n problemen met overclocken vanwege te aggressieve timings die er gegeven zijn aan de memory chipjes. Standaard heeft de Hercules GF3 Ti200 zo'n 4% snelheidswinst tov. andere Ti200 kaarten. Dit is de reden waarom het overclocken met de 4ns chipjes niet zo vlekkeloos loopt als bij de meeste andere kaarten.
Dan de Leadtek. Deze hebben wel betere filters, maar toch hebben ze niet het beste beeld. De beste beeldkwaliteit kwam duidelijk van de ATI Radeon 8500 uiteraard. Daarna kwamen beide ASUS kaarten als beste uit de bus. Hierna kwam wel de Leadtek overigens. De ASUS GF3 Ti200 en Ti500 en de Leadtek GF3 Ti200 en Ti500 waren de best overclockbare kaarten, met de Leadtek nek aan nek aan top boven de ASUS.
Natuurlijk kan iedereen speculeren over bepaalde testen, maar ik mag na erg veel jaren elke twee weken dit magazine gelezen te hebben, ervanuit gaan dat deze test op realiteit en waarheid gebaseerd is.
/quote
Zo zie je maar dat ASUS toch goed teruggekomen is met hun kaarten, en LEADTEK een directe achtervolging huisd.
Hercules komt pas daarna, dus deze zijn echt wel achteruit gegaan in kwaliteit en snelheid. Jammer, maar dit is de waarheid.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB