Toon posts:

[ASP] Zoekpagina vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een zoekpagina te bouwen in Ultradev voor een schoolopdracht.
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="Connections/feyenoord.asp" -->
<%
Dim zoek__varNaam
zoek__varNaam = "%"
if (Request.QueryString("Naam") <> "") then zoek__varNaam = Request.QueryString("Naam")
%>
<%
set zoek = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
zoek.ActiveConnection = MM_feyenoord_STRING
zoek.Source = "SELECT * FROM feyenoordselectie WHERE Naam LIKE '" + Replace(zoek__varNaam, "'", "''") + "' ORDER BY Naam ASC"
zoek.CursorType = 0
zoek.CursorLocation = 2
zoek.LockType = 3
zoek.Open()
zoek_numRows = 0
%>
Er moet dus naar een naam gezocht worden. Hoe kan ik er allereerst voor zorgen dat er ook, als maar een deel van de naam wordt ingetypt het goede resultaat zichtbaar wordt?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat als er gezocht wordt in de database en niets gevonden wordt dit keurig naar een fout-pagina wordt doorverwezen in plaats van een error pagina met "The page cannot be displayed". :?

Ik ben nog maar net bezig met asp dus a.u.b. mij niet gelijk de grond in boren dat ik van die domme vragen stel of dat ik Ultradev gebruik.. ;)

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
heb niet echt zin om na te denken maar je kunt in je SQL query iig % gebruiken als random string en _ als random char

dus zoeken op (met like): "%Skyknife%" levert je alle zinnen die Skyknife bevatten.

Mischien wou je dit weten?

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkte inderdaad. Bedankt. :*
Nu rest nog de vraag waarom er een Page cannot be displayed komt als er naar iets gezocht wordt wat hij niet kan vinden in de database. Desnoods wordt de resultpagina leeg weergegeven, als page cannot maar verdwijnt.. :?

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
ligt er een beetje aan wat voor code je gebruikt om de resultaten te tonen. Simpele oplossing:
code:
1
2
3
if zoek.RecordCount <> 0 then
   'hier code om resultaten weer te geven
end if

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Verwijderd

Je kunt in ultradev een server-behavior gebruiken om het probleem te omzeilen.

Selecteer de 'output' van de query (die je waarschijnlijk looped). Ga dan naar server behaviors en kies "Show region if recordset is not empty", specificeer daar de query en je hebt een nette oplossing :)

Tipje: Zet in ie je friendly HTTP error messages uit, dan zie je tenminste wat je fout doet :) (Tools -> Internet Options -> Advanced)