dns server met een subdomain

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hallow,

ik heb weinig kaas gegeten van dns, dus ik zit even op een vast punt.

ik heb windows 2000 server, daarvan heb ik de dns geconfigureerd, als domein, heb ik een gratis subdomein ingevuld namelijk "m4rtin.dnsalias.net"

ik begreep van anderen dat hetmogelijk was om bijv te redirecten naar mn linuxbak door middel van een record aan te maken in mn "forward lookup"

daar heb ik dus aangemaakt; linux.m4rtin.dnsalias.net

nu het probleem: op mn clients waar ik internet werkt het wel maar als ik vanaf mn werk dit probeer werkt het niet

ik snap het wel een beetje waarom het niet werkt want op die client in het netwerk staat als dns-server ingevoerd; 192.168.0.1,

snappen jullie het nog? hoe kan ik dus aliasen aanmaken die voor het hele internet geldig zijn?

Verwijderd

<moelijke manier> je dns server moet wel authorive zijn voor dat domein (maar dat zal wel). Echter je moet wel op de servers van dnsalias.net aangeven dat jijzelf de dns beheerd.

Daarnaast moet je eigen windows 2000 server beschikbaar zijn via internet, de DNS althans.
</moelijke manier>

<simpel>
Gewoon op de server van dnsalias een a record aanmaken voor linux.blabla.dnsalias.net(of zoiets)
</simpel>

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 21:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

je bedoelt dat die Linux bak samen met je Win2000 computer in een netwerk hangt en je heb 1 IP adres (internet)?

dan kan het geloof ik niet (weet niet zeker)

als het wel kan zou ik graag willen weten hoe,
kan ik namenlijk mijn Oude PC als extra (2e) webserver gebruiken

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• M4RTiN
het kan wel,maar ik heb alles nog niet goed ingesteld

het moet zo zijn, dat als er een internet pc mijn site opvraagt dat de dns op word gevraagd op mijn eigen dns-server

op de clients heb ik het al werkend, maar dat komt omdat die ook mn eigen server raadplegen voor dns

en dat doen "internet pc's" dus niet

toch?

• M4RTiN
Op woensdag 09 januari 2002 11:51 schreef martijntje het volgende:
Echter je moet wel op de servers van dnsalias.net aangeven dat jijzelf de dns beheerd.</simpel>
hoe moet ik dat doen, ik denk niet eens dat dat kan eigenlijk

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Op woensdag 09 januari 2002 13:33 schreef M4RTiN het volgende:
het kan wel,maar ik heb alles nog niet goed ingesteld

het moet zo zijn, dat als er een internet pc mijn site opvraagt dat de dns op word gevraagd op mijn eigen dns-server

op de clients heb ik het al werkend, maar dat komt omdat die ook mn eigen server raadplegen voor dns

en dat doen "internet pc's" dus niet

toch?
ehm, ike geloof van niet nee,

m4rtin.dnsalias.net geeft netjes IP: 213.46.157.35 (Chello)
linux.m4rtin.dnsalias.net geeft error

ike kijkt ff bij dnsalias.net

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het zou mogelijk moeten zijn.

Om dit voor elkaar te krijgen moet je gebruik maken van shadow DNS. Deze shadow DNS moet geautoriseerd zijn door de eigenaar van het hoofd domein.

Via de Shadow DNS kan je dan instellen dat een bv. de query sub.domein.nl doorgestuurd wordt naar het interne netwerk op bv. IP 192.168.0.1

Hoe je dit allemaal voor elkaar moet krijgen weet ik zelf ook niet maar deze info heb eens een keer opgevraagd omdat ik het zelf ook wou doen. Ben er maar mee gestopt i.v.m. tijdgebrek

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat m4rtin.dnsalias.net is slechts een A-record en daar kun je geen sub domains onder hangen. Je moet een NS-record aanvragen bij dnsalias.net, dan kun je wel subdomains aanmaken (verwachten ze geloof ik wel dat je voor $25 donateur wordt)

correctie: $30

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet. Op de Chello DNSserver moet dan een verwijzing zijn naar jou DNSserver

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

volgens mij kun je bij dnsalias (ook DynDNS) geen eigen DNS server laten raadplegen.

maar bij CJB.net kun je wel zelf een DNS server opgeven, ik zou het daar eens proberen

[edit]

met CJB.net kan het wel:
http://www.robinski.cjb.net
http://tweaktest.robinski.cjb.net

2 verschillende IP's

[edit2]
ehm, ike weet het niet zeker, wordt nu natuurlijk op lokale server geresolved

[edit3]
Het werkt, net ff getest via een proxy

• M4RTiN
linux bak is trouwens wel down dus dat valt niet te testen

server.m4rtin.dnsalias.net
zou moeten werken maar die verwijst ook naar de server zelf

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Op woensdag 09 januari 2002 16:37 schreef M4RTiN het volgende:
linux bak is trouwens wel down dus dat valt niet te testen

server.m4rtin.dnsalias.net
zou moeten werken maar die verwijst ook naar de server zelf
server.m4rtin.dnsalias.net is ook niet te resolven,
ik denk toch dat dnsalias niet te gebruiken is

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

[quote]
Het zou mogelijk moeten zijn.

Om dit voor elkaar te krijgen moet je gebruik maken van shadow DNS. Deze shadow DNS moet geautoriseerd zijn door de eigenaar van het hoofd domein.
[quote]

Shadow DNS ??
Via de Shadow DNS kan je dan instellen dat een bv. de query sub.domein.nl doorgestuurd wordt naar het interne netwerk op bv. IP 192.168.0.1

Hoe je dit allemaal voor elkaar moet krijgen weet ik zelf ook niet maar deze info heb eens een keer opgevraagd omdat ik het zelf ook wou doen. Ben er maar mee gestopt i.v.m. tijdgebrek
Wat jij bedoeld heet zone delegation. Resolven naar interne IP adressen kan niet, en gaat ook nooit werken. Alle 3 de interne net bereiken worden zonder pardon door alle routers gedropped.

Verwijderd

klopt, volgens mij moet je poort mappen en zou de gewenste service op de hostnaam/chello ip expoteren naar internet.
Op woensdag 09 januari 2002 21:37 schreef igmar het volgende:

[..]

Wat jij bedoeld heet zone delegation. Resolven naar interne IP adressen kan niet, en gaat ook nooit werken. Alle 3 de interne net bereiken worden zonder pardon door alle routers gedropped.

Verwijderd

Je server beantwoord de queries wel degelijk. Ik krijg (als ik het aan je server vraag, niet via dnsalias.net!!) netjes antwoord dat server.m4rtin.dnsalias.net het ip-adres 192.168.0.1 heeft. (En als tweede adres je 213 externe adres)

Ik kan er (logisch) geen contact mee maken, want het is geen public adres.

Probleem is dan dyndns m4rtin.dnsalias.net niet als domein ziet, maar als host. (m.a.w. je bent niet authoritive voor dat domein)
Je kunt "wildcards" aanzetten en het dan nog eens proberen.

Je server antwoord in ieder geval goed. :)
Pagina: 1