Toon posts:

Te dik raamrubber :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga dus een ruitje maken in me pc, maar gisteren kwam me pa aanzetten met raamrubber voor autoruit.. (Bij Carglass gehaald) is dit denk jullie te dik of niet :?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Lijken me wel redelijk dik ja.. maar zonder foto's of afmetingen kan ik (of kunnen wij) geen fatsoenlijk antwoord geven.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:22 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
Lijken me wel redelijk dik ja.. maar zonder foto's of afmetingen kan ik (of kunnen wij) geen fatsoenlijk antwoord geven.
Heb net ff gekeken enzo.. en staat wel goed eigenlijk.. tis ongeveer 2 cm dik.. of 2,5cm

Verwijderd

Ik gebruik ook de raamrubbers van Carglass, in eerste instantie leken ze mij ook veel te dik, maar als je ze eenmaal gemonteerd hebt zijn ze toch best wel stoer.

foto op: [img]"http://wezine.net/fotoos/front+left.jpg"[/img]
(hoop dat html werkt)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef mcvdmvs het volgende:
Ik gebruik ook de raamrubbers van Carglass, in eerste instantie leken ze mij ook veel te dik, maar als je ze eenmaal gemonteerd hebt zijn ze toch best wel stoer.

foto op: <a href="http://wezine.net/fotoos/front+left.jpg">
(hoop dat html werkt)
Sorry maar vind het er niet uitzien... maar ja smaken verschillen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef mcvdmvs het volgende:

foto op: [img]"http://wezine.net/fotoos/front+left.jpg"[/img]
(hoop dat html werkt)
Idd zulke heb ik ook !
Staat wel tof

Verwijderd

Helemaal niet erg dat je het niet mooi vindt. Ik vind em wel aardig gelukt. Ben nog niet klaar. Ik heb aan de voorkant onderaan nu een gat gemaakt en afgewerkt met een pijp voor de afvoer (rood gespoten) zodat je naar binnen kan kijken alwaar een chromen roostertje blinkt voor mijn propellor. Tevens zijn de witte knoppies ook rood gemaakt.

Mijn excuses voor de vlekken, dat doet de flits nou eenmaal met vingers op je pc ;-)

Aan de rechterkant zit trouwens ook zo'n klein raamppie boven in zodat je door de kast heen kan kijken. Ik heb gebruik gemaakt van rood perspex en karbon-fiber print voor alle bewegende delen. Alle gekleurde ledjes zijn ook vervangen door rode ledjes.

Ik wil nog wel een backlight red cristal display erin bouwen.

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
is wel grappig.. toch heb ik voor mij window een veel dunner rubber gebruikt (hij is nog niet klaar, heb zo weinig tijd :( )

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het mooi :)

Verwijderd

Het is trouwens een pokkeklus om de borg rubber aan de achterkant erin te krijgen. Maar het is gelukt, de truck is om een balpen zonden pen (dus alleen het hoesje) te gebruiken om het rubber aan de achterkant uitelkaar te drukken en dan met de andere hand (duim) het rubber in de 'sponning' te drukken.
Je krijgt er wel een zere duim van trouwens. ;)

• Kokkers
  • Laatst online: 20-08 20:12
Het rubber gebruikt in de foto hierboven is idd wel erg dik.
Een window voor mannen met baarden, tough and rugged! ;)

Ook ik had mijn bedenkingen toen ik mijn rubber eindelijk in handen had. Uiteindelijk ging het allemaal nog net maar dikker rubber zou ik niet gebruiken (zie foto) want anders haal je volgens mij de hoeken (niet mooi meer).

Afbeeldingslocatie: http://208.185.249.139/redirectsites/unimatrix4/kokkers/caseside.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:40 schreef mcvdmvs het volgende:
Het is trouwens een pokkeklus om de borg rubber aan de achterkant erin te krijgen. Maar het is gelukt, de truck is om een balpen zonden pen (dus alleen het hoesje) te gebruiken om het rubber aan de achterkant uitelkaar te drukken en dan met de andere hand (duim) het rubber in de 'sponning' te drukken.
Je krijgt er wel een zere duim van trouwens. ;)
Hehe.. ach me pa helpt :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:41 schreef Kokkers het volgende:
Het rubber gebruikt in de foto hierboven is idd wel erg dik.
Een window voor mannen met baarden, tough and rugged! ;)

Ook ik had mijn bedenkingen toen ik mijn rubber eindelijk in handen had. Uiteindelijk ging het allemaal nog net maar dikker rubber zou ik niet gebruiken (zie foto) want anders haal je volgens mij de hoeken (niet mooi meer).

[afbeelding]
Nope dit rubber heb ik ook..

Verwijderd

volgens mij werkt een plaatje zo:

Afbeeldingslocatie: http://wezine.net/fotoos/front+left.jpg

Verwijderd

maaruh andere mensen die dit ook nogal dik rubber vinden, waar haal je iets beters? (oftewel dunners) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:44 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
maaruh andere mensen die dit ook nogal dik rubber vinden, waar haal je iets beters? (oftewel dunners) :)
Overal gezocht.. maar neej hoor, nergens te vinden

• Kokkers
Op woensdag 09 januari 2002 11:42 schreef Ragonite het volgende:

[..]

Nope dit rubber heb ik ook..
Dan moet het gewoon gaan werken.
Het kostte mij uiteindelijk ERG veel moeite om het plexiglas te plaatsen. Of dit nu kwam doordat ik het plexiglas niet goed op maat had gezaagd weet ik niet maar met wat gepiel met schroevendraaiers en touwtjes is het toch gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:46 schreef Kokkers het volgende:

[..]

Dan moet het gewoon gaan werken.
Het kostte mij uiteindelijk ERG veel moeite om het plexiglas te plaatsen. Of dit nu kwam doordat ik het plexiglas niet goed op maat had gezaagd weet ik niet maar met wat gepiel met schroevendraaiers en touwtjes is het toch gelukt.
Pa zegt dat het niet moeilijk is (8>

• Kokkers
Dat zeggen vaders altijd ;)
Ze maken het meestal nog waar ook.

Ach, skillz komen met de jaren denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.. hoop niet dat ie me zijpaneel verneuk :)

Mja ik hoorde dat als je het lief vraag aan Aopen dat ze gratis nieuwe opsturen?

• Kokkers
Op woensdag 09 januari 2002 11:59 schreef Ragonite het volgende:
Mja ik hoorde dat als je het lief vraag aan Aopen dat ze gratis nieuwe opsturen?
Dat kun je wel op je buik schrijven...lijkt me ZEER sterk dat ze dit doen.

Als je gewoon voorzichtig doet en je koppie blijft gebruiken gaat het zeker goed.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Een pezentrekker bespaart je een hoop zere duimen.
Bij de bouwmarkt, of anders bij een watersportwinkel (Raamrubbers worden veel gebruikt bij boten) is zo'n pezentrekker wel te verkrijgen.

Borgrubber==pees.

Ik vind die kast wel wat hebben!

Verwijderd

Geinig, alleen een beetje jammer van dat dikke rubber.
Maar opzich staat het zo ook wel.

Waar had je dat rode plexiglas vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 12:11 schreef Kokkers het volgende:

[..]

Dat kun je wel op je buik schrijven...lijkt me ZEER sterk dat ze dit doen.

Als je gewoon voorzichtig doet en je koppie blijft gebruiken gaat het zeker goed.
Vriend van me heeft het ook gehad :)

Verwijderd

Industrieterrein Wilmersdorf in Apeldoorn zit een kunststoffenhandel/fabriek. Die hebben een stukkie van 50 bij 70 voor 45 piek; zo'n 20 eurootjes.

• Kokkers
Dan ben ik verbaasd.

Sorry meneer A-open, ik zet net een zaag in de zijkant van m'n gloednieuwe HX-08 fulltower maar door mijn onkunde schoot ik uit en nu ziet de kast eruit alsof ie van het grofvuil komt, kunt u mij kosteloos een nieuwe zijplaat opsturen?

*D

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op woensdag 09 januari 2002 11:45 schreef Ragonite het volgende:

[..]

Overal gezocht.. maar neej hoor, nergens te vinden
Hier zijn al verschillende rubbers te zien. Ik denk toch dat je bij een watersport winkel de meeste kans maakt

http://www.technigro.nl/cat/profielen_6.asp

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

Op woensdag 09 januari 2002 12:49 schreef Kokkers het volgende:
Dan ben ik verbaasd.

Sorry meneer A-open, ik zet net een zaag in de zijkant van m'n gloednieuwe HX-08 fulltower maar door mijn onkunde schoot ik uit en nu ziet de kast eruit alsof ie van het grofvuil komt, kunt u mij kosteloos een nieuwe zijplaat opsturen?

*D
lol }:O

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Dan ben ik verbaasd.

*D
LOOLL! ik zie het al helemaal voor me hehe.
bij aopen hadden ze toch laatst een casemod wedstrijd?? misschien hebben ze er wel begrip voor :D

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 12:59 schreef DPC-Postman het volgende:

[..]

Hier zijn al verschillende rubbers te zien. Ik denk toch dat je bij een watersport winkel de meeste kans maakt

http://www.technigro.nl/cat/profielen_6.asp
Moet je wel ff 15 meter bestellen. Lijkt mij geschikt als iemand daar eens een inkoop actie op start.

Verwijderd

hee eh, wij noemen dit dus in de volksmond "boers geroer".
Dat rubber is bijna net zo dik als die stootblokken voorop een duwboot..

Wack!

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 18:10 schreef kaahlooh het volgende:
hee eh, wij noemen dit dus in de volksmond "boers geroer".
Dat rubber is bijna net zo dik als die stootblokken voorop een duwboot..

Wack!
Da's denk ik voor als ie nog wel eens van je bureau af stuitert ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik verbaasd.

*D
Zo zeg je dat ook niet..
Pagina: 1