Gisteren m;n pc maar eens opnieuw geinstalleerd (liep al sinds april 99) maar nu kwam ik wat problemen tegen met direct 3d toepassingen (directx). Wanneer er full-screen direct 3d gebruikt werd bleef m'n beeld zwart. Nu blijkt dat je in het diag programma van direct X kan aangeven wat de maximale verversings freq van de monitor is. Dat heb ik gedaan en toen was er wel beeld. Alleen (tot nu toe) wolfenstein wil niet. Geen foutmeldingen ofzo, Alleen geen beeld door een te hoge freq. Dit ondanks alle instellingen toch default staan na installatie. Ik heb dit met dezelfde hardware wel kunnen spelen en nu niet meer. Wie weet een oplossing. Ik heb al in de cfg files gekeken, maar de instelling waarvan ik dacht dat het de juiste was, werkt niet... Iemand ?? (ook het aangeven dat je een monitor hebt die maximaal 800x600 bij 75 hz kan helpt niet)
welke instelling heb je geprobeert dan, in die .cfg?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Deze waarden leken me het meest op resolutie instellingen en die vond ik aan de wat hoge kant, maar blijkbaar is dat het niet, want als je hem geinstalleerd hebt staat ie standaard in 640x480
seta r_customwidth "1600"
seta r_customheight "1024"
seta r_customwidth "1600"
seta r_customheight "1024"
Gebruikt RTCW niet OpenGL? Jij hebt waarschijnlijk alleen maar de Direct3D instellingen gewijzigd, je moet ook nog ergens naar OpenGL refresh settings zoeken dan.
Das geloof ik niet zo'n slecht idee, hij gebruikt inderdaad opengl, en aan die instellingen heb ik niet gezeten, enig idee waar je dat kan instellen ?
erm bij een Nvidia kaart kan je bij de geavanceerde instellingen van de beeldschermeigenschappen (3x woordwaarde
) dat soort dingen wel regelen.
Anders misschien het Nvidia Refresh Rate fix proggie ergens vandaan toveren?
Bij andere kaarten zou ik het niet weten, maar ik denk dat je bij geavanceerde instellingen van de beeldschermeigenschappen wel een end komt.
Anders misschien het Nvidia Refresh Rate fix proggie ergens vandaan toveren?
Bij andere kaarten zou ik het niet weten, maar ik denk dat je bij geavanceerde instellingen van de beeldschermeigenschappen wel een end komt.
Pagina: 1