Mijn Computer Hangt Randomly

Pagina: 1
Acties:

• Tostie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02-2025
Hey,

Ik heb een Klein probleemje (met mijn Compie :) )

Al een heel tijdje heb ik dat mijn computer gaat hangen.
Het heeft niet met de software te maken dacht ik. Want het gebeurd met win98 en win2K.

Voorbeeldje :

Als ik unreal Tournament speel gaat de computer hangen. Het rare is... Ik kan niets meer doen, maar ik zie de mensen gewoon doorlopen en ik kan geraakt worden.....

Of met Winamp. De muziek gaat gewoon door.

Ik kan niet vinden waar het aan ligt..

Iemand ??

Verwijderd

Dat probleem met UT heb ik ook wel eens.
Is een bug van het spel zelf.
Maar dat van winamp...misschien heb je een plug-in aanstaan die niet goed reageert, had ik ook met gen_mirc.
Als dan je irc niet aanstaat en de plug in wel dan hangt die. Anders weet ik et ook niet :)

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03

Bullettooth

--VR--

Klint alsof je I/O devices ineens uitvallen, dus je toetsenbord, muis, joystick, whatever.

Kijk eens bij de device settings of alles wel goed geconfigureerd is.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Misschien wordt je videokaart te warm. Wat voor videokaart zit erin?

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
crtl+alt+del werkt dat dan nog wel ?????

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Tostie
Met UT werkt "CTRL+ALT+DEL" soms wel soms niet :(

Het is soms ook als ik dus aan het browsen ben op internet of wat dan ook (spelen). Soms wel soms niet....erg raar. Kan het als de harde schijf te warm wordt ?
Ik heb ook een ATA100 pobleempje, Het kan daar ook mee te maken hebben.

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in? Hoe ziet de rest van het systeem er uit qua hardware?

Verwijderd

wat zijn je specs????

Verwijderd

niet op allebei de windowsversie detonators geinstalleerd toevallig?
:)

Verwijderd

Dat van Unreal ligt aan Unreal zelf, als je computer echt helemaal hangt kan het misschien idd aan je dentonator drivers liggen, ik heb voor mijn grafische kaart een hele tijd moeten zoeken en maar een van de vele versie werkt goed, de andere resulteerde allemaal in hangups van de video kaart, muziek blijft dan doorspelen, maar het beeld kan niet meer veranderen. In Unreal (als ik niet de standaard unreal bug had, want dat gebeurt nu nog steeds soms) had ik dan dat het beeld bleef hangen, maar ik aan de geluiden kon horen dat het spel door draaide.
Na updates van verschillende versies had ik eindelijk de goede video drivers en nu werkt het al een hele tijd probleemloos.

Verwijderd

klopt...
geen detonators installeren... zon probleem heb ik ook gehad in UT q2 en q3... alleen tegenwoordig met XP kan ik weer detonators gebruiken...
en dat van winamp gebeurt dat wanneer je verder scrollt in het liedje dmv van de pijltjes op je toetsenbord? in Xp is dat volgens mij een bug (onder v2.76) in w2000 weetikni....

• Tostie
Wat bedoel je onder Detonators ?

Ik heb een 3D Prophet II MX Dual-Display Video.

Ik zal even nieuwe drivers proberen, misschien helpt dat....

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Ligt idd waarschijnlijk aan je videokaart. Ik heb ook weleens gehad dat mijn videokaart niet goed aangerukt zat in het AGP slot, ik kreeg wel beeld maar op den duur bevroor mijn beeld als ik bv tegen mŽn kast aanstootte. Check dit ook ff.

• ludar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

ludar

ima f00l :f

welk OS heb je ?
als je win2k hebt ligt de oorzaak hier
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsearch%2fviewDoc.aspx%3fdocID%3dKC.Q270715%26dialogID%3d652621%26iterationID%3d1%26sessionID%3danonymous%7c570037

ik had dat probleem ook, winamp bleef idd gewoon draaien, soms werkte ctrl+alt+del, soms niet, ik zag ook de ventjes gewoon doorlope en ik kon niks doen.. etc, 100% zelfde probleem dus en nu .. hebbek da niemeer :p (vonnek wel raar dattek een antwoord gevonden heb op MS site :9~)
sorry als dit niet een link ofzo wordt maar kben maar een n00bie wat hier posten betreft :D

Life is a struggle one cannot win ..

• Tostie
Ik zal hem eens eruithalen. Schoon maken en er weer indrukken ;-)

Het was een link en ik hoop dat het werkt ;-)

• Tostie
Ik heb het geprobeerd, Het ging een tijdje goed. Maar hij gaat nog steeds hangen. |:( Nu voornamelijk als ik op internet browse..

Ik snap er geen biet van :(

ps. Ik heb de originele video drivers geinstalleerd

• Tostie
Iemand een Idee ?

• Tostie
TTT

Verwijderd

ik heb het zelfde,maar als ik er directx 8 afgooi dan loopt hij als een trein UT. en het maak niet uit of ik het onder win98se me of xp hij doet het bij allemaal.
ik denk dat mijn dmxfire niet met directx 8 overweg kan maar da weet ik niet zeker.

:)

• Tostie
Dus dat is de boosdoener ;-)

Als ik directx 7 installeer werkt het wel ?

• Tostie
Directx 8 was dus niet het probleem. De computer bleef crashen.

Nu heb ik het echter wel opgelost ;)
Er is namelijk een optie in de bios voor de VGA settings.
Optimal (max 4x AGP) en Normal (max 2x AGP).
Mijn bios stond op optimal. Nu heb ik het weer op normaal gezet en hij draait nu perfect.
Wat duurde dat lang voordat ik dat uitgevonden heb :9

Dit wou ik iedereen even laten weten voor als jullie hetzelfde probleem tegen komen. :7

Over en uit
:Z :Z :Z :Z
Pagina: 1