Toon posts:

Meerdere capturekaarten in 1 PC??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dus dat ik op 1 PC meerdere camera's kan aansluiten via een capturekaart. Kan iemand me vertellen of het problemen geeft wanneer ik 2 Pinnacle PCTV Rave kaartjes in 1 PC doe?

Vraag 2:
Kan ik gewoon 2 media encoders openen waar de ene media encoder capturekaart 1 pakt en de andere media encoder capturekaart 2 pakt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Met de standaard Pinnacle software gaat dat moeilijk, maar kunnen je hd en CPU de gelijktijdige capture aan? Is het niet handiger om alles apart op te nemen?
Onder linux gaat het heel simpel, Ik heb mijn PCTV Pro, Marvel en webcam tegelijk lopen, en het opnemen gaat perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Tsjah, onder Linux heb ik het ook wel geprobeerd. En dat ziet er idd wel goed uit onder xawtv. Maar zie maar eens software zoals windows media encoder te vinden onder Linux. Het uiteindelijke doel van het project is dus streaming video.

De PC waar waar ik nu mee aan het testen ben zal het idd wel niet zo goed trekken 2 captureprocesson onder Windows media Encoder. Maar met de nieuwe PC die wordt aangeschaft voor dit project zal dat denk ik wel lukken (P4 1500mhz, 512MB).

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Eerlijk gezegd nooit geprobeerd ondanks het feit dat ik 2 kaarten (PCTV en STUDIO DV) in m'n bak heb. Ik denk dat het voor gelijktijdig capturen het makkelijker is om 2 pc-tjes te gebruiken, in een netwerkje hangen en op de zwaarste pc het edit/render werk te doen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat er geen ruimte is om 2 PC's te gebruiken om te captureen. Maar kan iemand me misschien vertellen of ik IRQ problemen (of andere narigheid) krijg wanneer ik 2 dezelfde kaarten in 1 PC schroef?