Toon posts:

[ VBScript ] Wie helpt me hier even mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me een beetje dom, maar vraag het toch maar. Op de server hebben we MSADO, de database staat ook op de server. Een internet client kan op een pagina aanmelden. Als deze op een <INPUT Type="button" Name="knopVoorbeeld" Value="Knop" OnClick=Valideer()> knop drukt, dan moet de functie Valideer uitgevoerd worden:

<SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT>

Public sub Valideer()

session("test")="lol"

end sub

</SCRIPT>

Het session object is nu niet bekend ( moet ik waarschijnlijk runat=Server voor hebben ). Probleem is dat ik iets in de sessie wil wegschrijven, een redirect wil geven naar een andere pagina, en op die pagina controleren of die waarde uit de session in mijn database staat ( met ADO ). Dat laatste werkt wel, maar ik krijg niks in m'n sessie. Ik zou het overigens ook wel allemaal direct in de database willen checken, maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee wat ik fout doe?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Je probeerd een client site functie aan te roepen dat werkt natuurlijk niet, je moet naar een nieuwe pagina posten en daar de sessie aanmaken.

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 10:37 schreef didio het volgende:
Je probeerd een client site functie aan te roepen dat werkt natuurlijk niet, je moet naar een nieuwe pagina posten en daar de sessie aanmaken.
Daar dacht ik ook al aan, dus wilde ik het session object gebruiken om dat door te geven aan de andere pagina die het wel server site kon verwerken, maar session is natuurlijk ook een server object |:(

Ik neem aan dat de beste manier is om het gegeven in de URL mee te sturen, maar het liefst hou ik dit gegeven geheim. Cookie's wil ik ook al niet gebruiken :'(

Ik zoek weer verder...

• didio

didio

didio.nl

Kan je toch gewoon met POST doen, dan zie je ook niet al je data in de URL, dan op de nieuwe pagina afvangen met Request.Form("")

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 10:42 schreef didio het volgende:
Kan je toch gewoon met POST doen, dan zie je ook niet al je data in de URL, dan op de nieuwe pagina afvangen met Request.Form("")
Heb ik ook net gevonden. Maar het request.form lukt me nog niet omdat ik een alleenstaande button heb gebruikt. Ik ga nu proberen om de button in <FORM> tags te gebruiken en hoop dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dit dan de juiste oplossing? Je maakt een .asp pagina waar een gebruiker gegevens invoert, d.m.v. een OnClick event van een knop post ie het gegeven naar een andere server site pagina, die daar controleert of het gegeven in de database voorkomt. Het antwoord daarvan wordt weer gepost naar de site die de controle- pagina aanroept en die site meld vervolgens of het gegeven aanwezig was of niet. Je kan dus niet al deze functionaliteit in een pagina plaatsen. Ben ik zo dan een beetje bezig zoals het hoort?

• didio

didio

didio.nl

Op woensdag 09 januari 2002 10:47 schreef apottjewijd het volgende:
Maar is dit dan de juiste oplossing? Je maakt een .asp pagina waar een gebruiker gegevens invoert, d.m.v. een OnClick event van een knop post ie het gegeven naar een andere server site pagina, die daar controleert of het gegeven in de database voorkomt. Het antwoord daarvan wordt weer gepost naar de site die de controle- pagina aanroept en die site meld vervolgens of het gegeven aanwezig was of niet. Je kan dus niet al deze functionaliteit in een pagina plaatsen. Ben ik zo dan een beetje bezig zoals het hoort?
Ja, zo werkt het, of je doet de validatie met javascript, dan kan het allemaal clientside.

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 10:52 schreef didio het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het, of je doet de validatie met javascript, dan kan het allemaal clientside.
Hee, dat klinkt interessant? Waarom kan JavaScript client- side meer dan VBScript? Betekend dat dat JavaScript gewoon een Server.CreateObject("ADODB.Recordset") clientside kan doen zodat ik client side alles kan valideren? Dan is het simpel, stap ik wel over naar JavaScript.

• didio

didio

didio.nl

Op woensdag 09 januari 2002 10:58 schreef apottjewijd het volgende:

[..]

Hee, dat klinkt interessant? Waarom kan JavaScript client- side meer dan VBScript? Betekend dat dat JavaScript gewoon een Server.CreateObject("ADODB.Recordset") clientside kan doen zodat ik client side alles kan valideren? Dan is het simpel, stap ik wel over naar JavaScript.
Nee, ik had het niet goed gelezen, je kan geen database acties doen dan, ik dacht dat je de ingevulde data gewoon wilde controleren op wat er ingevult was, zoals een goed email adres of een geboortedatum, dat soort dingen.

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 12:44 schreef didio het volgende:

[..]

Nee, ik had het niet goed gelezen, je kan geen database acties doen dan, ik dacht dat je de ingevulde data gewoon wilde controleren op wat er ingevult was, zoals een goed email adres of een geboortedatum, dat soort dingen.
Okee didio, bedankt voor je hulp, ik denk dat ik er wel uit kom zo.
Pagina: 1