Toon posts:

[CM] fans regelen via PCI kaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen zoeken, maar op www.velleman.be staat het niet.

ik zoek dus een PCI-kaart waarop al (analoge)-relais bevestigt zijn. een stuk of 5 liefst ;)
deze kaart zou ik dan willen gebruiken om mijn fans aan te sturen. Met wat proggen of meegeleverde sofware moet da zeker te doen zijn dach ik

iemand een idee waar ik een idee'tje van de prijs kan vinden ?

Verwijderd

Misschien moet je een industriële I/O kaart proberen, daar kan je volgens mij wel leuke dingen mee doen voor jou doel einden, een beetje leuke I/O kaart begint vanaf 100,- en nee ik ga niet in €Uiro's praten :P

als je iets gaat knutselen wel FOTO's HIER!

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik dus al dat het ergens bestaat
nu alleen nog waar en ik woon in belgië :s

niemand een site met een voorbeeld van zo'n kaart ?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Hier misschien??

http://www.nextdata.nl/shop/enter.html?target=Schakelende_Kaarten.html

edit:

FF snel gekeken, je komt dan op een PCI-kaar + uitbreidingsbord.. Uitbreidingsbord heeft die relais...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

grinnik,

Een paralelle poort op een pci kaart en op de p-poort dan een standaard velleman kit aansluiten.

Maar dat zal wel niet helemaal zijn wat je bedoelt he?

btw, waarom bouw je je p-poort niet om? een tor een relais een weerstandje en een diode per gewenst kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ooit eens een prog geschreven die dat deed via de seriele poort

prog werkt perfect, maar een tor en relais aansturen lukt me niet, de schakelingen waren nogthans juist
LED's aan sturen werkt wel

ik wil nie via parallel omdat ik geen lpt-poorten over heb ... hebben jullie geen scanner ? printer ?

edit:

standaard velleman kit om op een lpt-poort te zetten kan ik nog overwegen, zolang dat ik zeker ben dat het eindelijk eens zou werken ... maar ik vind de nummer van DIE kit echt nergens ... iemand helpu ;) ?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 11:13

chromeeh

the Gnome

Ik heb zoiets wel eens bij Conrad gezien....

edit:

Ik kan zosnel geen product nummer vinden er van...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

ik wil nie via parallel omdat ik geen lpt-poorten over heb ... hebben jullie geen scanner ? printer ?
Jepz, allebei, maar dan ook allebei op usb (werkt beter dan parallel) 8-)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 12:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ja hoor, maar een compu kan drie p-poorten aan (dacht ik, misschien wel meer) En vaak gaat het goed als je je printer aan je scanner hangt (doorlussen). Hou je toch mooi tot twee poorten over.
Op woensdag 09 januari 2002 12:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:

standaard velleman kit om op een lpt-poort te zetten kan ik nog overwegen, zolang dat ik zeker ben dat het eindelijk eens zou werken ... maar ik vind de nummer van DIE kit echt nergens ... iemand helpu ;) ?
eeeuh, deze ?

Is wel misschien een beetje overkill ben ik bang. Anders heb je diverse pagina's waar interfaces met een p-poort staan uitgewerkt. Ik heb de links even niet hier, maar ze zijn makelijk te vinden, hier op GOT of anders via google.

O, effe een kleine linkje

Effe verder zoeken en dan kan je zien dat een p-poort meerdere uit en ingangen heeft (dacht 11 uigangen en 5 ingangen, weet het niet meer precies, genoeg in ieder geval).
Pagina: 1