Leek me verstandig om een apart topic over het painten van vliegtuigen te beginnen. Aangezien er in het screenies topic bijna alleen nog maar over painten wordt gepraat. Dus barst hier maar los over het painten van o.a de GoT liveries....
Je moet wel zorgen dat de plaatjes die je gebruikt van het formaat BMP (bitmap) zijn!!!Op woensdag 09 januari 2002 10:17 schreef FlightFisH het volgende:
Even een vraag tussendoor
Ik heb geprobeert een eigen plane te bewerken met fotosoep maar ik krijg een wit vlak.? wat doe ik wrong en kan het wel met fotosoep. Ik kijg 8 bits en als ik een pic wil invoegen is dat zo'n brakke foto.
Waar kan ik een wit plane downen of bestaan die niet
Mayday Mayday
Tja een real newbie...
Mischien ergens een TOPIC over painten.?
Ik heb wat skins gedaan voor CFS2, en je hebt een apart programmaatje nodig om de bmp's van CFS2 en FS te openen. Als je ze met PS of Paint opent krijg je idd een wit vlak. Zelf heb ik het niet meer, maar het is vast wel te vinden via een FS site.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Je kunt die textures bekijken via DXTBmp: dat programma kan 'extended bmp's' (FS gebruikt BMP waar extra info in zit verwerkt) openen, exporteren naar een bewerkingsprogramma en ze daarna (na bewerking) weer terugzetten.
Download DXTBmp hier.
Download DXTBmp hier.
Wat vinden jullie nou van deze:

het is mn eerste repaint en hij bevat nog een flink aantal kale stukjes. Voor de rest vind ik hem aardig gelukt voor een eerste repaint.

het is mn eerste repaint en hij bevat nog een flink aantal kale stukjes. Voor de rest vind ik hem aardig gelukt voor een eerste repaint.
Wie weet een programma waarmee je bitmaps kan opslaan in het DXT3 formaat dat in fs2002 wordt gebruikt??
Dan is het namelijk mogelijk om met een extra Alpha mask aan te geven welke delen er chroomkleurig/reflecterend moeten worden (hoe zwarter de mask, hoe meer chroom). Helaas werkt dit alleen nog met in GMax ontworpen vliegtuigen, dus het zou helemaal mooi zijn als er een tool komt waarmee je fs2000 vliegtuigen kunt converteren naar "chromen" fs2002 vliegtuigen!
Dan is het namelijk mogelijk om met een extra Alpha mask aan te geven welke delen er chroomkleurig/reflecterend moeten worden (hoe zwarter de mask, hoe meer chroom). Helaas werkt dit alleen nog met in GMax ontworpen vliegtuigen, dus het zou helemaal mooi zijn als er een tool komt waarmee je fs2000 vliegtuigen kunt converteren naar "chromen" fs2002 vliegtuigen!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
ImageTool; dat zit gratis bij FS2002Pro
in de dir fs2002/gmax/flightsim/gamepacks/flightsim
in de dir fs2002/gmax/flightsim/gamepacks/flightsim
Kan je die BMP wel openen in Paint? Als ik hem open krijg ik een mooi (mooi
) blanco stuk?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Het door mij genoemde DXTBmp ondersteunt ook DTX3: staat op de site: 'Now loads DXT3 complete with Alpha'.
laden wel ja, maar saven ho maar. Als ik zo'n BMP met Alpha channel save, wordt dus de Alpha channel helemaal verkloot.Op woensdag 09 januari 2002 14:54 schreef hellogoodbye het volgende:
Het door mij genoemde DXTBmp ondersteunt ook DTX3: staat op de site: 'Now loads DXT3 complete with Alpha'.
Imagetool heb ik dus niet, want ik heb niet de pro versie van FS gekocht
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Aplha channels hebben een apart menuutje in DXTBmp: heb je al geprobeerd via dat menu het alpha channel opnieuw te saven?
Pagina: 1