Vraagje over optische muis (logitech dual optical)

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb een Logitech mouseman dual optical gekocht en volgens de search en volgens de specs van de muis zou hij niet mogen overslaan en ook geen problemen mogen hebben met snelle bewegingen. Nou heb ik daar dus wel problemen mee (met alletwee) en ik hoef dan niet eens zo heel snel met mijn muis te bewegen. Zoals al werd verteld (in de door de search gevonden topics) heb ik de accelleratie uitgezet maar het helpt niet.

Mijn vraag. Ligt dit aan de muis of aan de ondergrond? Ik heb een kunststof muismat (zo'n plaatje met een plastic laagje eroverheen) en een bureau (van die dikke houten platen met van die grijs zwart gespikkelde laag eroverheen, werkblad dus). Nou vind ik die geen van tweeen erg spiegelen, ze spiegelen wel wat maar niet erg. Moet ik nou gewoon een muismat eronder leggen met een doffe oppervlakte of is er iets mis met de muis? De muis zit aangesloten op de USB poort omdat dat aangeraden werd, op de PS/2 poort heb ik dezelfde problemen alleen dan veel erger.

Verwijderd

Je kan eens proberen om een muismat te gebruiken die een lichtere kleur heeft. Ik had ook een muismat met een donkere ondergrond en daar werkte mijn Dual Optical ook niet ideaal op. Maar ik heb toen een andere muismat geprobeerd en daar werkt ie perfect op. :)

En ik zou je muis gewoon in de usb poort houden. Omdat de ps/2 aansluiting niet snel genoeg is om alle data van de muis door te voeren |:( . En usb is dat wel.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Thanks, en maakt het dan ook nog uit hoe erg die mat spiegelt? Want zo'n plastic laag spiegels altijd wel wat, is dat dan ook nog een probleem?

Anders ga ik gewoon zo'n everglide halen. Zijn er eigenlijk al winkels voor in Nederland? Vreemde is trouwens wel dat die everglide er in donkere kleuren is, en juist die word aangeraden voor optische muizen.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

volgens mij maakt die mat nix uit, ik kan er gewoon mee op mijn broek en mijn monitor muizen en die spiegelt echt wel. Tis nniet mijn gebruikelijke werkwijze natuurlijk maar even als voorbeeld dat er toch iets ander niet goed zit, ik zou met dit probleem naar logitech mailen als ik jou was.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

volgens mij maakt die mat nix uit, ik kan er gewoon mee op mijn broek en mijn monitor muizen en die spiegelt echt wel. Tis nniet mijn gebruikelijke werkwijze natuurlijk maar even als voorbeeld dat er toch iets ander niet goed zit, ik zou met dit probleem naar logitech mailen als ik jou was.
Nou mijnes werkte op die oude muismat van mij dus echt niet goed. Maar op mijn kleren werkt hij wel. En ook gewoon op mijn bureau. Maar mijn oude muismat reflecteerde ook heel erg. *D

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Min optische muis doet 't het beste als ik gewoon werk op een witte ondergrond, gewoon een blaadje uit de printer en daar op werken dus.

Vincent

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Mijn Dual Optical wordt gebruikt op een doffe zwarte muismat, en dan in USB. Perfect lekkere muis. En mooi!

Verwijderd

Mijn Mouseman optical werkt het beste als ik hem gebruik zonder muismat, ik heb een glad lichtgrijs bureau en daar doet ie het super op! papier werkt ook prima!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb een glanzende zwarte met een plaatje (van The Net voor de geinteresseerden) maar dat werkt niet perfect, verre van dat zelfs.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Hmm, bij mij geeft de ps/2-poort betere resultaten dan USB. Via USB kreeg ik bij snelle bewegingen wat haperingen, wat voor gamen niet zo leuk is. Dat probleem treedt niet op via de ps/2-poort.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:59 schreef Marger het volgende:
Hmm, bij mij geeft de ps/2-poort betere resultaten dan USB. Via USB kreeg ik bij snelle bewegingen wat haperingen, wat voor gamen niet zo leuk is. Dat probleem treedt niet op via de ps/2-poort.
Meestal is het zo dat bij een optische muis de usb-poort betere prestaties levert. Omdat de ps/2 poort maar een beperkte doorvoer van data heeft :X . En als je een dual optical hebt deze toch redelijk wat data verzend. Dan heeft USB de voorkeur denk ik zo. Bij mij in ieder geval wel. Want onder USB werkt het(bij mij dan, hmm ik val in herhaling.. :O ) veel beter dan onder ps/2. O-)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:19 schreef Juustem het volgende:
Mijn Mouseman optical werkt het beste als ik hem gebruik zonder muismat, ik heb een glad lichtgrijs bureau en daar doet ie het super op! papier werkt ook prima!
Idem, probeerde gister een muismatje van de rabobank, ging minder goed.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

Zoefff

❤ 

Je kan beter geen muismat gebruiken, of in ieder geval geen reflecterende...probeer maar ns te muizen op de achterkant van een cdtje, dan gaat ie alle kanten op...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Mmmm, tweede vraagje. Hebben meer mensen er last van dat het wieltje pas reageerd na 2 keer draaien. Soms reageerd ie niet... Erg irri

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd? Ik geloof dat als je hem usb hebt geinstalleerd dat je dan de accuracy(refresh rate) kan instellen dus dan moet je ff kijken

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Op donderdag 10 januari 2002 07:50 schreef obsidian het volgende:
Mmmm, tweede vraagje. Hebben meer mensen er last van dat het wieltje pas reageerd na 2 keer draaien. Soms reageerd ie niet... Erg irri
Als je bedoeld in spellen dan heb ik daar ook heel erg last van. Meer als regel dan als uitzondering. Vet kut want nu moet je bijv. bij RTCW met de nummertjes werken voor wapens ipv. mouse wheel en dat laatste werkt toch wel een stukjesbeter. (heb hetzelfde probleem met quake III & quake II en nog een paar waar ik nu niet op kan komen)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
WAt kut is als hij er gewoon mee stopt omdat hij vanzelf uit gaat :S heel wazig hij staat op USB en kan ps2 converter niet vinden :(

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik gebruik mijn 1ste generatie optische muis gewoon op een plaatje laminaat. Werkt heel goed :9

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 08:14 schreef Bigfoot48 het volgende:
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd? Ik geloof dat als je hem usb hebt geinstalleerd dat je dan de accuracy(refresh rate) kan instellen dus dan moet je ff kijken
Ik heb gewoon de drivers genomen van de CD, 9.41 is dat geloof ik. Maar accuracy heeft niks met het wieltje te maken, alleen met de muis zelf. En ik heb ook problemen in IE. Eigenlijk overal waarin je het weiltje wilt gebruiken. Als ik in IE wil scrollen dan reageert ie pas als ik 2 klikjes draai met het wieltje, al ik 1 klikje draai dan doet ie het heel vaak niet. In spellen weet ik het niet, nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 09:25 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de drivers genomen van de CD, 9.41 is dat geloof ik. Maar accuracy heeft niks met het wieltje te maken, alleen met de muis zelf. En ik heb ook problemen in IE. Eigenlijk overal waarin je het weiltje wilt gebruiken. Als ik in IE wil scrollen dan reageert ie pas als ik 2 klikjes draai met het wieltje, al ik 1 klikje draai dan doet ie het heel vaak niet. In spellen weet ik het niet, nog niet geprobeerd.
Dit komt door de logitech drivers, onder winxp drivers doet ie wel gewoon. In games doet hij het wel goed, bij mijn iig wel :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 11:07 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

Dit komt door de logitech drivers, onder winxp drivers doet ie wel gewoon. In games doet hij het wel goed, bij mijn iig wel :)
Dus gewoon de Logitech drivers de-installen? Maar kan ik dan wel nog de duimknop gebruiken?

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op donderdag 10 januari 2002 07:50 schreef obsidian het volgende:
Nee, ik heb het ook gehad, maar je moet gewoon het scroll wiel op "MS compatible scroll only" zetten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Goeie tip, ik zal het eens proberen ja... Thanks.

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de logitech optical(keybord set met mous)En ik moet zeggen werkt perfect bij mij.(donker houten ondergrond).Ik moest wel de zender wat hoger plaatsen tov.de cordless wheelmouse van logitech die ik hiervoor gebruikte.De muis werkt prima lekker soepel het pijltje loopt lekker mee.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Idd, het aanzetten van dat compatibility gedoe deed het hem. Nu werkt het scrollen weer prima. En met het overslaan en het kwijtraken van de route van de muis bij snelle bewegingen is op te lossen door een andere ondergrond. Het werkt allemaal prima nu. Supermuisje! (als je het goed werkend hebt :) )
Pagina: 1