[XML/XSL/(D)HTML] menu

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
voor de mensen die een menu structuur willen hebben heb ik op mijn site een pakketje klaar staan waarmee je heel eenvoudig via xml een menu kan bouwen. Ik vond het in het begin (maand geleden) lastig om te doen, maar het stelt echt helemaal niets voor :) Ik heb zelf eerst een java programma geschreven die alles converteerd (mbv JDOM) maar XSL is zo makkelijk, vandaar dat ik het ff deel.

www.geocities.com/peter_veentjer

en dan personal/projects/xml-xsl menu

veel plezier ermee

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Erg hip doed. Respect.

|{ brrr }] |

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

* Alarmnummer +2 behulpzaam

Verwijderd

Jammer van de Comic Sans :D maar voor de rest errug netjes.
code:
1
<a href="crap" ...>

:?

• Alarmnummer
oeps :)

• Alarmnummer
Er staat weer een nieuwe versie online, dit keer met + en - icoontjes in de menu zodat je kan zien of iets nog kinderen heeft.

link: http://www.geocities.com/peter_veentjer

personal/myProjects/XML-XSL menu

[edit] Ik vind het alleen nog een beetje onrustig, ik kijk nog wel even hoe ik dat ga fixen.. Of heeft iemand nog een idee?

• Alarmnummer
Ik heb het opgelost door extra in te springen, en een icoontje te maken met alleen een punt erin (tov de plus en de min icoontjes) zodat alles beetje consistent is. Wat vinden jullie ervan?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mooi gemaakt

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• shadowcollector
  • Laatst online: 02-03-2025
Als iemand meer xml wil zien:

http://members.chello.nl/~t.henst/main.xml

Volledig xml+xsl+javascript.

De menu balk boven in de pagina is ook in xml. Mocht hier de source van willen laat het hier dan even weten.

Verwijderd

Maar om de XML door je XSL te sturen, heb je daar niet iets van PHP voor nodig? Of werkt 't, omdat ik de laatste versie van IE gebruik? :?

• Alarmnummer
Dat werkt omdat IE6 XML + XSL aankan, maar omdat nog niet iedereen zo 'geavanceerd' :P is, zet ik altijd de HTML versie online.

hier is overzichtje van browser functionaliteit.
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/reference/browser_chart

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
bashen: Als iemand meer xml wil zien
Onder Mozilla werkt het niet. Ik krijg helemaal niets te zien. Ik vermoed dat dit komt omdat de mime-types van je stylesheet of je xml file niet goed staan. Mozilla is daar vrij precies in.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Alarmnummer: hier is overzichtje van browser functionaliteit.
Dat lijstje zegt helaas niet zo erg veel... Wat is XML support?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Agijsbro: Maar om de XML door je XSL te sturen, heb je daar niet iets van PHP voor nodig?
Het kan ook in vele andere talen. Java heeft bijvoorbeeld uitstekende XSL Transformatie libraries standaard in 1.4.0 zitten.

• Alarmnummer
Wat is XML support?
flauw antwoord: Dat ie met XML en XSL om kan gaan denk ik :)

• mbravenboer
Alarmnummer: flauw antwoord: Dat ie met XML en XSL om kan gaan denk ik :)
Wat is XSL? >:) .

XML is niets, er moet aangegeven worden welke standaarden ze ondersteunen, welke versies en hoe goed. IE 5.5 had bijvoorbeeld default helemaal geen goede XSL support.

Kan je XML stylen met CSS/CSS 2, wordt XSLT 1.0 ondersteunt, werken XSL Formatting Objects, DOM level 1,2,3, SVG etc...

Aangeven dat XML wordt ondersteunt is onzin, een gebruiker en zelfs een developer boeit het niets dat een browser XML kan parsen. Welke standaarden worden ondersteund en hoe goed, das de vraag :) .

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:21 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Wat is XSL? >:) .

XML is niets, er moet aangegeven worden welke standaarden ze ondersteunen, welke versies en hoe goed. IE 5.5 had bijvoorbeeld default helemaal geen goede XSL support.

Kan je XML stylen met CSS/CSS 2, wordt XSLT 1.0 ondersteunt, werken XSL Formatting Objects, DOM level 1,2,3, SVG etc...

Aangeven dat XML wordt ondersteunt is onzin, een gebruiker en zelfs een developer boeit het niets dat een browser XML kan parsen. Welke standaarden worden ondersteund en hoe goed, das de vraag :) .
Heb je ook antwoorden klaar voor de nieuwste browsers (ie IE6, NS6.1 en Mozilla?)?
Pagina: 1