Text laten zien als je over een txtfield gaat

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik ben bezig om voor een website een form te maken waarmee je je kunt aanmelden. Het is de bedoeling dat als je op een text field gaat staan of met je muis erover dat je dan rechts een stukje text met uitleg krijgt. Ik heb het nu als volgt gedaan:

<SCRIPT language=javascript>
function hide() {
if (!document.aanmelden.gebruikersnaam.focus()) {
nickname.style.visibility = 'hidden'
}
}
</SCRIPT>

<DIV id=nickname style="position:absolute; visibility:hidden; left:370; top:0;">Hiero stukkie text</DIV>

<INPUT name="gebruikersnaam" type="text" onMouseOver="nickname.style.visibility = 'visible'" onMouseOut="hide()" onFocus="nickname.style.visibility = 'visible'" obBlur="hide()">

Maar dit werkt niet helemaal, ook als de cursor in het text field staat en je gaat met de muis ervan af dan verdwijnt de text ook :? Controleer ik soms niet goed of het text field gefocused is :?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

volgens mij is het enige dat je moet veranderen:

bij onmouseout moet ie ff checken of die focus heeft. Dus pseudo-code: if(!focus)hide()

veel plezier :P

• muis|IA
als ik het op deze manier doe dan blijft dat stukkie text steeds staan, dus de onMouseOver werkt wel maar de onMouseOut niet :'(

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

het was ook pseudo-code :p niet de bedoeling dat dat zo gekopieerd werd.

Geen idee uit mn hoofd hoe je kan checken of een veld focus heeft..

• muis|IA
oh op die manier :)
ik word er niet echt slimmer op merk ik alweer |:(

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Lees even de codebase door :) onderaan staat een javascriptje van mij dat focus/blur afhandelt. Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem gehad namelijk.

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1