Toon posts:

TV-out kabel perse geel?

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Gister is mijn vriedin op pad gegaan om een tv-out (gele tulp aansluiting) voor me te halen.
Ze belande bij de BCC en heeft daar het verhaal verteld wat nu de bedoeling was.

Kom ik thuis, ligt er een tulp kabel met rood en wit.
Volgens de verkoper maakte dit dus niet uit, is dat zo?

Oftewel, kan ik ook een rode kabel gebruiken voor de beeldoverdracht?

Thx

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Om het kort te houden: Ja.. :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, de kwaliteit is waarschijnlijk iets anders (is een standaard audio-kabel die ze hebben gegeven) maar werkt ook gewoon.
Verder kun je zo'n kabel ook vaak op maat laten maken bij onderdelenhuizen. Dan kun je kabeltje laten maken met 2x audio en 1x video naar -> scart.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Maakt geen ene reet uit. zijn beide de zelfde kabels alleen is de tulp een ander kleur. zokan je uitmekaar houdfen wat de linker speaker is en wat voor video je gele kleur enzo anders prikken sommige perenplukkers de witte in de rode de rode in de gele etc.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 09 januari 2002 10:10 schreef voc-er het volgende:
Kunnen elektronen kleur zien? Dacht het niet he |:( ;)

Vraag jezelf eens af: leidt een zwarte 220V verlengsnoer de stroom anders dan een witte 220V verlengsnoer :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg....

Thx all.

{slot}

Verwijderd

Bij mij doet 10 meter gewoon audio kabel het ook wel en beeld kwaliteit is gewoon even goed, dus in mijn geval maakt het niets uit..... ;)

Verwijderd

Koper is koper, zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 10:19 schreef BalusC het volgende:

[..]

Kunnen elektronen kleur zien? Dacht het niet he |:( ;)

Vraag jezelf eens af: leidt een zwarte 220V verlengsnoer de stroom anders dan een witte 220V verlengsnoer :?
Ik ben niet zo thuis in de kabels....misschien heeft een gele meer aansluitpuntjes dan een rode, dacht ik ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh.. kon je dat niet aan de stekkers zien dan :?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Als het een goede kabel is maakt het niet uit.
Die gele is echter coax wat met langere kabels en evt naburige storings bronnen (TL-lamp muiskabels ed)een betere overdracht geeft.
Maaruh als het reeds storingsvrij werkt lekker zo laten.

Powered bij meergranenbrood.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Die gele is geen coax. Is ook gewonen koperkabel. Maakt geen reet uit dus eigenlijk :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad, zolang het maar stroom kan geleiden zit je wel goed :)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Als het geen coax is dan is het geen video kabeltje.
Geel heeft men gekozen als kleurtje voor video en omdat dat een nogal hoogfrequent signaal is wordt daar standaard coax voor gebruikt.
Wat ook kan is goed afgeschermde een aderige kabel maar electrisch gezien is dat ook weer een coax.

Obscure kabels die idd gewoon tweelingsnoer zijn worden ook wel verkocht maar zijn eigenlijk alleen geschikt voor audio.

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Ja tuurlijk werkt dat. Maar ... let op: ik heb hier verschillende van die composite-kabels liggen, en veel daarvan hebben voor het videosignaal een kabel van een iets grotere diameter. Dus wat dikker, en beter.

Niet dat het met gewone kabel niet werkt .. maar als je een flink eind kabel gaat trekken is het toch wel waard om er ff bij stil te staan.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 19:37

TMoose

Mooooooose !!

Alle cheap audio / video / SCART / etc.. verloopkabels bestaan uit een of meerdere AFGESCHERMDE aders. Er zit dus een al dan niet gevlochten mantel van dunnen koperdraadjes om de ader in het midden. Dit is vergelijkbaar met de opbouw van een COAX-kabel. Vandaar dat De video kabel zonder problemen uitwisselbaar is met een audio-kabel. Als je wat dieper in je portemonnee duikt om professionele audio / video kabels te halen / laten maken dan kan het wel zo zijn dat er verschil tussen de opbouw zit. Bijvoorbeeld een mantel om een videokabel die uit een dunne laag koper / aluminium / silver?? folie bestaat, i.p.v. dunne draadjes.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer een stuk wijzer geworden :) ;)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 09 januari 2002 10:51 schreef picobyte een hoop onzin
Geen COAX, niks twisted, gewoon 2 koperen kabels, that's it.
Luidsprekersnoer kun je er nog voor gebruiken...Alleen hoe dikker hoe beter (tot op een bepaald nivo dan).

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12 21:35

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Goedemorgen,

Gister is mijn vriedin op pad gegaan om een tv-out (gele tulp aansluiting) voor me te halen.
Ze belande bij de BCC en heeft daar het verhaal verteld wat nu de bedoeling was.

Thx
het kan idd wel... maar is het niet zo dat wit/rood combinatie speciaal voor audio is?

Volgens mij kun je het beste wel gele gebruiken... ik heb hier ook kabel van de videocamera, met 3 tulpstekkers (wit, rood, geel). Maar alleen met de gele krijg ik echt goed beeld op de tv als ik hem aan de tv-out doe.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• ErikRo
  • Laatst online: 12-12 22:28
Goedemorgen,

Thx
Kan wel, maar je maakt het soms voor jezelf lastiger die kleuren zeggen je wel signaal je op dat moment in je handen hebt.

De vorige bewoner hier had ook nooit van kleurcodes gehoord toen hij stroomkabels door het hele huis trok. Gevolg toen ik hier wat moest aansluiten greep ik nog wel eens mis. Get my point?
Maar goed als je geluid links op je videoingang/uitgang zet gaat er niets stuk hoor het is tenslotten geen 220v :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Op woensdag 09 januari 2002 16:18 schreef KillerAce_NL een inclompleet verhaal:
[..]
Geen COAX, niks twisted, gewoon 2 koperen kabels, that's it.
Luidsprekersnoer kun je er nog voor gebruiken...Alleen hoe dikker hoe beter (tot op een bepaald nivo dan).
Een echte composiet kabel is vaak wel gemanteld. De 2 draadjes die jij noemt zijn dus niet gewoon 2 draadjes, maar eentje, met een 2 er om heen (met isolatie er tussen).
Let op, dit is dus geen COAX, maar een gewone mantel!

De meeste 2x tulp audiokabel heeft dat echter ook, en daarom werkt dat dus ook als composiet verlangkabel. Als je gewone speakersnoer neemt, dan werkt dat dus wel beduidend minder, en vang je meer ruis op. Voor korte afstanden geeft dat niet zo veel hoor, maar bij lange kabels wil je je composiet signaal echt niet over een speakerkabel.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
het kan wel maar ik raad je aan om gewoon een coaxkabeltje te kopen ergens, niet omdat die audiokabel niet werkt, maar omdat je dan zoals eerder al werd gezegd de kleurcodering klopt...

stelletje eikels van de BCC, heb daar nog nooit het juiste advies gekregen
Pagina: 1