Apparatuur nodig?

Pagina: 1
Acties:

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
Hoi,

Gister heb ik een keyboard via midi aangesloten, dat werkt mooi met fruityloops, alleen in cubasis heb je van een keyboard maar weinig geluiden.

Als je zo'n synth aansluit via midi, hoe zet je die geluiden dan over? Of hoe zit dit in elkaar. Ik zit erover te denken om een synth of drum computer te kopen, maar hoe krijg je die geluiden in Cubasis of FruityLoops, lukt dit met alleen MIDI aansluitingen? Hoe hebben jullie dit? Heb ik een mengpaneel nodig?

Kunnen een paar mensen hun aansluitingen beschrijven? Dit zou wel helpen denk ik...

Bedankt!

Verwijderd

Ik heb het wel 1 keer voor elkaar gekregen bij mijn buur man maar vraag mij niet hoe, ik kreeg toen geluiden van de computer in zijn keyboard synth. en geluiden van zijn keyboard in de computer .... iemand weet nog hoe dat ook al weer moest ?

Verwijderd

MIDI thru van keyboard verbonden met joystickaansluiting?

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 10:02 schreef Apocalyps het volgende:
Ik heb het wel 1 keer voor elkaar gekregen bij mijn buur man maar vraag mij niet hoe, ik kreeg toen geluiden van de computer in zijn keyboard synth. en geluiden van zijn keyboard in de computer .... iemand weet nog hoe dat ook al weer moest ?
Wat je met een sequencer als Cubasis doet is je keyboard aansturen: hem vertellen wanneer hij een bepaald geluid op welke toonhoogte hoe hard moet spelen. Dat geluid blijft daar dus uitkomen. Als je daarnaast ook nog geluiden uit je computer wilt gebruiken in je nummers, zul je een mengpaneeltje moeten aanschaffen omdat je met twee geluidsbronnen zit...

Je kunt wel werken met softwarematige synths in je sequencer: die kun je bepselen met de toetsen van je keyboard, maar het geluid wordt in je pc berekend en komt daar dus uit.

Maar als je met dit soort dingen bezig wilt zou ik zeggen: lees wat dingen over MIDI, dan wordt het je wel duidelijk

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 10:36 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

Wat je met een sequencer als Cubasis doet is je keyboard aansturen: hem vertellen wanneer hij een bepaald geluid op welke toonhoogte hoe hard moet spelen. Dat geluid blijft daar dus uitkomen. Als je daarnaast ook nog geluiden uit je computer wilt gebruiken in je nummers, zul je een mengpaneeltje moeten aanschaffen omdat je met twee geluidsbronnen zit...

Je kunt wel werken met softwarematige synths in je sequencer: die kun je bepselen met de toetsen van je keyboard, maar het geluid wordt in je pc berekend en komt daar dus uit.

Maar als je met dit soort dingen bezig wilt zou ik zeggen: lees wat dingen over MIDI, dan wordt het je wel duidelijk
Misschien een keer wat voor later dat lezen, maar iig hij had er een hoop apparatuur staan, ik was er alleen maar voor het software matige gedeelte ( en ik houd van klikken) en het lukte op een gegeven moment ;)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zou in de handleidingen van Cubase of Cubasis (die kun je ook online krijgen), of van een andere bron, eens goed lezen wat MIDI enzo nu precies is. Daar schiet je meer mee op dan een tip van ons nu.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
Is er ook een nederlandse handleiding van Cubasis online te vinden?

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 13:21
kijk eens bij de nieuwsgroep nl.muziek.techniek ,die mensen doen niets anders

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

Pagina: 1