Toon posts:

casemodding > window: gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een window in mijn case te maken. Maar nu kwam er iets in mij op... Misschien ken je het wel, dat spul wat je op een ruit kan plakken zodat het er mat uitziet, en minder licht doorlaat. Nu vraag ik mij af, zou je dat spul kunnen gebruiken op zo een window in je kast, en daar bijv een logo uitsnijden? Lamp in je kast en dat lijkt me best leuk effect :P

iemand al geprobeerd? of ben ik de 1e die dit bedenkt (of ben ik de enige waarbij mijn brein deze kant opdenkt :? )

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
dat zal zeker lukken.. heb het niet zelf gedaan, maar wel al eens gezien. Moet je doen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 09:52 schreef J-rom het volgende:
dat zal zeker lukken.. heb het niet zelf gedaan, maar wel al eens gezien. Moet je doen!
bestaat dat spul ook in verschillende kleuren?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
lijkt mij mooier om het logo uit te frezen, dan krijg je een logo wat oplicht bij de gefreesde delen.

Verwijderd

Meestal is het wit, maar je hebt het wel in verschillende motieven. Met ruiten en steepjes..is ook wel leuk natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
pics??

:)

Verwijderd

ik heb bij de Copi (soort EXPO achtig zaakje) voor een paar piek zo'n halftransparante placemat gehaald met daarin het recyvle-logo. deze heb ik IPV plaxyglas in me oude p233 gezez met blue neon erachter en ook dat ziet er wel cool uit.

Jouw idee zal ook zeker gaan werken :)

Verwijderd

slechte foto maar ben nu niet thuis dus kan geen andere maken :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/finepix/DSCF0002.JPG

Verwijderd

Topicstarter
heb je dat nou met plakband vastgemaakt??
wat is dat om de randjes??
Dat moet aan de binnenkant hoor >:)

edit:

ziet er verder wel stoer uit

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 10:03 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
heb je dat nou met plakband vastgemaakt??
wat is dat om de randjes??
Dat moet aan de binnenkant hoor >:)

edit:

ziet er verder wel stoer uit
jah :P bij gebrek aan iets beters heb ik met plakband de scherpe randjes afgeplakt.
verder zit ie WEL aan de binnenkant hoor :) :Z :z

dit is een 5 mod :) (kost 5 gulden en 5minuten tijd)

• salvador4
ik had deze toevallig nog online, zijn wel wat crappy pics. dit logo is vrij simpel maar je kan ook grotere vlakken freeze dat licht dan ook wel aardig op.

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/case/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/case/5.jpg

owja in het echt is 't altijd mooier :+

Verwijderd

Topicstarter
die blauwe neon waar heb je die gehaald (wat kost dat) en waar sluit je dat op aan? (stroom)

Verwijderd

Topicstarter
dat frezen is dus niet helemaal erdoorheen, gewoon een richel eruit zeg maar, en dan licht het op ?

• salvador4
zo..

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/case/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/case/4.jpg

ik heb ze voor 15 piek per ccfl en de inverter kost ook 15 piek hier.

• salvador4
Op woensdag 09 januari 2002 10:11 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
dat frezen is dus niet helemaal erdoorheen, gewoon een richel eruit zeg maar, en dan licht het op ?
yup klein richeltje, ik heb 't met een dremel gedaan die heeft van die freez tooltjes. je moet alleen wel een aardig vaste hand hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik leg mijn bureaulamp er wel in :) is een stuk eenvoudiger, die kan tenminste in het stopcontact... dan hoef ik geen woordenboek te pakken om te zien wat een invertor is (jaja is dat niet iets dat van hoge spanning laag maakt en andersom? krijg trauma's van schakelbord-lessen natuurkunde)

Verwijderd

Een tijdje geleden was hier een inkoopactie van. Komt vast nog een vervolg op.

[topic=307072/1/25]

• salvador4
Op woensdag 09 januari 2002 10:16 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
ik leg mijn bureaulamp er wel in :) is een stuk eenvoudiger, die kan tenminste in het stopcontact... dan hoef ik geen woordenboek te pakken om te zien wat een invertor is (jaja is dat niet iets dat van hoge spanning laag maakt en andersom? krijg trauma's van schakelbord-lessen natuurkunde)
ja dat maakt van weinig stroom veel stroom :P
maar der is niks ingewikkelds aan, je koopt die invertors gewoon kant en klaar en je sluit ze gewoon aan op de 12v van je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
die etches (zo heten die dingen :) ) zien er zeker HEEL erg vet uit. vooral i.c.m. blacklight! En aangezien ik ook bezig ben met rounded ide cables, die ik nog niet afgeplakt heb kan ik ook meteen tape gaan kopen dan die met blacklight oplicht (luminiserend :? of hoe heet dat)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 10:26 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
die etches (zo heten die dingen :) ) zien er zeker HEEL erg vet uit. vooral i.c.m. blacklight! En aangezien ik ook bezig ben met rounded ide cables, die ik nog niet afgeplakt heb kan ik ook meteen tape gaan kopen dan die met blacklight oplicht (luminiserend :? of hoe heet dat)
je kan ook kant en klaar rounded IDE kopen in alle kleuren v/d regenboog :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 11:27 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

je kan ook kant en klaar rounded IDE kopen in alle kleuren v/d regenboog :)
oh, dan moet ik daar nog een ata100 kabel van gaan halen dan :) maaruhm, behoort volgens mij niet tot het standaardassortiment van de meeste computerwinkels

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
nope.
oc-shop heeft ze...

Verwijderd

Topicstarter
hmm normale ata 100 ide kabel: 4 euro, rounded 10 euro (en dan nog verzendkosten blaat). Dan ga ik zelf wel zitten peuteren aan een ide kabel. Heb er hier al 1 liggen die ik alleen nog maar hoef "in te tapen" voor de brander (een niet ata100 ide kabel dus)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 11:34 schreef SOEPKIPPIE het volgende:

[..]

oh, dan moet ik daar nog een ata100 kabel van gaan halen dan :) maaruhm, behoort volgens mij niet tot het standaardassortiment van de meeste computerwinkels
steeds meer winkels gaan eraan geloven

www.computer-land.nl
www.oc-shop.nl
www.dimension.nl

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op woensdag 09 januari 2002 09:49 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
Ik ben van plan een window in mijn case te maken. Maar nu kwam er iets in mij op... Misschien ken je het wel, dat spul wat je op een ruit kan plakken zodat het er mat uitziet, en minder licht doorlaat. Nu vraag ik mij af, zou je dat spul kunnen gebruiken op zo een window in je kast, en daar bijv een logo uitsnijden? Lamp in je kast en dat lijkt me best leuk effect :P

iemand al geprobeerd? of ben ik de 1e die dit bedenkt (of ben ik de enige waarbij mijn brein deze kant opdenkt :? )
Zoiets heet een window-etch en is (ik moet je teleurstellen) al zo oud als de weg naar Rome.

offtopic:
www.dimension.nl? Dat vind ik nou niet leuk :(

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 11:58 schreef DiMension het volgende:

[..]

Zoiets heet een window-etch en is (ik moet je teleurstellen) al zo oud als de weg naar Rome.

offtopic:
www.dimension.nl? Dat vind ik nou niet leuk :(
/me heeft daar 80% van zijn spul vandaan :P
Pagina: 1