[linux & UT]versus winxp & ut

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hahahahhahaha, even heel veel lol hiero! Omgekeerde wereld verhaal.

Ik probeerde gister op mijn 2e pc (winxp, athlon 800mhz @ 800 mhz en sblive value!) unreal tournament te installen, dat liep gewoon trager en brakker dan onder linux :) Geluid was brak, ut wilde alleen maar vensteren als je voor d3d kiest en openGL kun je wel helemaal vergeten |:( .

En dan nu op mijn andere pc (SuSE 7.3 athlon 800mhz @ 900mhz, sblive). Unreal als een zonnetje, in kortere tijd dan onder xp **hehe**. ik ben er nu wel achter, linux is voor MIJ iig gebruiksvriendelijker....

orkaan
ps sorry dit moest gewoon ff :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
jij blij 8-)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Mijn ervaring is ook dat wanneer je dingen eenmaal doorhebt, dat Linux/*BSD veel eenvoudiger aan de praat te krijgen is dan Windows 2K/XP :)

Als onder Linux/*BSD iets fout gaat, weet je tenminste WAAROM *D

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 11:56 schreef cr33p het volgende:
Mijn ervaring is ook dat wanneer je dingen eenmaal doorhebt, dat Linux/*BSD veel eenvoudiger aan de praat te krijgen is dan Windows 2K/XP :)

Precies, dat zijn mijn ervaringen ook >:) :)

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:33

The End

!Beginning

Op woensdag 09 januari 2002 09:44 schreef orkaan het volgende:

Ik probeerde gister op mijn 2e pc (winxp, athlon 800mhz @ 800 mhz en sblive value!) unreal tournament te installen, dat liep gewoon trager en brakker dan onder linux :) Geluid was brak, ut wilde alleen maar vensteren als je voor d3d kiest en openGL kun je wel helemaal vergeten |:( .

En dan nu op mijn andere pc (SuSE 7.3 athlon 800mhz @ 900mhz, sblive). Unreal als een zonnetje, in kortere tijd dan onder xp **hehe**. ik ben er nu wel achter, linux is voor MIJ iig gebruiksvriendelijker....

orkaan
Als het alleen in een window kan, heb je niet de goede drivers gedownload....

Tevens vertel je er niet ij welke videokaarten in het systeem zitten.

Daarbovenop komt nog dat UT de meest brakke engine allertijden heeft...

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 09:44 schreef orkaan het volgende:

orkaan
je moet in XP ook ff die compatibiliteitsmodus aanzetten. Zonder wilde mijn UT niet eens lopen :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Op woensdag 09 januari 2002 14:09 schreef The End het volgende:Daarbovenop komt nog dat UT de meest brakke engine allertijden heeft...
waar baseer je dat op? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zwerver
  • Niet online
ja daar ben ik nou ook benieuwd naar. Heb overigens ut nu ook onder xp aan de praat, maar scheelt de 1/2 aan fps... geen idee waar het doorkomt, of het moet zijn dat ik mijn tnt2 onder linux veel verder heb doorgetweaked

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als je de goede drivers op je XP install hebt draaien, dan zou het meteen moeten werken. Ik haal de maximale 60fps continu onder XP.

Ik krijg het onder linux echter niet aan de praat.
Ik gebruik een een of ander .run script om ut te starten, maar die geeft op een moment de melding, "Mount UT CD", wat ik dan doe, en dan niets..Hij pakt de CD niet ben ik bang.
EN ja, het is wel een originele CD.

Maar goed, On topic..
Onder Windows zijn er vaak instellingen binnen de drivers om de stabiliteit ten goede te komen. Dit wordt echter door nieuwere / betere drivers verholpen. (De laatste detonator drivers van NVidia zijn hier een goed voorbeeld van.)
Echter heb je daar onder Linux geen last van. Mits de fabrikant zijn specificaties heeft vrijgegeven aan de linux community.
Daar naast mag een driver onder Windows 2k / XP niet zomaar gebruik maken van de hardware. Hij moet dat eerst aan de kernel vragen.
De driver voor een videokaart van vb Nvidia, heeft zijn eigen kernel driver, en wordt dus direct door de kernel aangesproken. (IMHO) :?
en dat kan dus veel sneller zijn.
gr
CJ

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
voor windows kun je voor openGL een patchje van de site halen.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Zwerver
  • Niet online
tipje over die mount cdrom zut van de installer! de installer kopieeren naar een plekje op je hdd en dan installen... of de patch dl'en die daar voor is... altijd nieuwste installer gebruiken!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 09 januari 2002 11:56 schreef cr33p het volgende:

Jah...

Om in de verhaallijn te blijven: mijn g450 was hier in GNU/Linux veeeel makkelijker aan de praat te krijgen dan in Windows 98SE, en (toen het uiteindelijk werkte) sneller dan in Windows.
Pagina: 1