nee, de snelheid is afhankelijk van de modem in de foon. wat altijd 9600buad is dacht ik.. Maar je hoefti i.i.g. niet meer in te bellen.
Hoe kom ik dan online, dat ben ik altijd ofzo 
Btw ik ben van plan een Ericsson T39 te halen.
Btw ik ben van plan een Ericsson T39 te halen.
Ik zou dit ook wel eens willen weten. Ik heb een Nokia 8310 (hier zit GPRS op) en een Palm M105 met infrarood. Ik internet nu via het GSM-netwerk, waarmee ik verbind met mijn telefoon+Palm. Wappen doe ik echter al wel via GPRS. Ook kan ik mijn pc instellen om te internetten via GPRS, dus moet het met de Palm ook mogelijk zijn. Je moet alleen het access-point enzo in de Palm in kunnen stellen, er is dus een soort van driver of hack ofzo nodig, maar bestaat die ??
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ik heb een BEN-Extra abonnement + BEN GPRS Actief. Dan kost GPRS-en je €5 per MB, en daarnaast nog eens maandelijks €5 abonnementskosten. Ik weet niet wat ik echt kwijt ben aan GPRS, want ik heb er nog geen rekening van gehad (heb "pas" - als 1 van de eerste in Nederland, dat wel - GPRS sinds half december...)Op woensdag 09 januari 2002 19:03 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Mag ik vragen hoeveel extra jij kwijt bent aan GPRS?
Je kan trouwens met GPRS instellen dat je ALTIJD online bent, maar dit hoeft niet. Het kost je nix extra's, alleen gaat je accu sneller leeg. Je betaalt namelijk enkel en alleen voor dataverkeer...
Verwijderd
Het is mogelijk om via je Palm sneller te internetten. De ultieme combinatie die je kan hebben is een telefoon (T39, T68, 6310) en PDA met daarin allebei Bluetooth ingebouwd. Dan ben je dag en nacht on-line. Maar zoals hierboven vermeld gaat het erg ten koste van je batterij.
Ik heb al wel een site gevonden, waarop staat dat PalmOS GPRS ondersteund icm een Nokia 8310 (ook met andere GPRS phones trouwens...)
Dat kan je hier zien
Maar als je dan naar http://www.palm.com/europe/mobile/drivers.html gaat, zal je zien dat er nog geen driver voor de 8310 en de andere GPRS phones te downloaden is. Nog even wachten dus...
Dat kan je hier zien
Maar als je dan naar http://www.palm.com/europe/mobile/drivers.html gaat, zal je zien dat er nog geen driver voor de 8310 en de andere GPRS phones te downloaden is. Nog even wachten dus...
Ik heb gisteravond Palm gemailed over het "probleem", kijken of ze terug mailen, dan zal ik het ook gelijk hierzo posten...
Dit mailtje kreeg ik vandaag van Palm terug:
ff wachten dus nog voor GPRS support voor mijn Palm...
Daar hebben we dus ook niet veel aanDear Sir/Madam
gprs drivers are not yet available.
When exactly they will be available is not yet known.
Kind regards,
Palm Technical Support
Verwijderd
Ik heb al informatie daarover op het net gezien. FF flink op google rondzoeken, je kunt zelf een custom "profiel" aanmaken op de palm zodat je via je gprs mobiel kunt surfen.Op woensdag 16 januari 2002 18:17 schreef B_O_S_S het volgende:
Dit mailtje kreeg ik vandaag van Palm terug:
[..]
Daar hebben we dus ook niet veel aanff wachten dus nog voor GPRS support voor mijn Palm...
Wat mij dwarszit zijn die abonnementen, veels te duur, maar ik wil er ook wel snel gebruik van maken (m505 & T68).
Verwijderd
Eey,
Ik heb een Palm m100 en zit met hetzelfde. Ik kan via m'n laptop prima internetten via GPRS (ik heb 1MB/mnd gratis, dus dat doe ik sowieso liever dan WAP) en via m'n tel (Nokia 6610) gaat het ook perfect, alleen via m'n m100 dus niet.
Heb al wel geprobeerd PhoneLink te installeren, met drivers voor m'n 6610, maar dat mocht niet baten. Die zijn volgens mij ook niet echt voor een oud model als de m100 gemaakt.
De instellingen van Telfort heb ik wel goed volgens mij (u/p: gprs/password; conn.type: PPP; Query DNS: yes; IP Addr.: Automatic; Conn.method: IrCOMM to Modem; Dialing: TouchTone; Volume: Low (maakt dat uit?); InitString:AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET";); dat is het probleem niet. Het probleem is dat m'n m100 het GPRS inbelnr (*99#) niet gaat bellen. (Via WAP kan ik wel internetten; het zit 'm volgens mij in het sterretje voor de negens - daar heeft ie moeite mee).
Iemand een oplossing??
Ik heb een Palm m100 en zit met hetzelfde. Ik kan via m'n laptop prima internetten via GPRS (ik heb 1MB/mnd gratis, dus dat doe ik sowieso liever dan WAP) en via m'n tel (Nokia 6610) gaat het ook perfect, alleen via m'n m100 dus niet.
Heb al wel geprobeerd PhoneLink te installeren, met drivers voor m'n 6610, maar dat mocht niet baten. Die zijn volgens mij ook niet echt voor een oud model als de m100 gemaakt.
De instellingen van Telfort heb ik wel goed volgens mij (u/p: gprs/password; conn.type: PPP; Query DNS: yes; IP Addr.: Automatic; Conn.method: IrCOMM to Modem; Dialing: TouchTone; Volume: Low (maakt dat uit?); InitString:AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET";); dat is het probleem niet. Het probleem is dat m'n m100 het GPRS inbelnr (*99#) niet gaat bellen. (Via WAP kan ik wel internetten; het zit 'm volgens mij in het sterretje voor de negens - daar heeft ie moeite mee).
Iemand een oplossing??
Ehm, sorry, maar je kickt een topic dat ruim 2 jaar oud is...mss kun je beter een nieuw topic openen met je "probleem"
Moet zeggen dat mijn Palm M130 prima samenwerkt met me T610 op het Vodafone netwerk
Moet zeggen dat mijn Palm M130 prima samenwerkt met me T610 op het Vodafone netwerk
Pagina: 1