Ik heb problemen met een asus a7a266 met ddr geheugen en een amd xp 1500. De computer loopt continu vast (binnen 5 - 10) minuten. Ik heb het idee dat dit gebeurt als de cdrom of hd grote bestanden moet verwerken maar zeker ben ik hier niet van. Het bios is een 1010 beta versie. Deze versie staat niet op de asus site daar staat een 1009 versie die dus ouder is. Bij het vastlopen zit de computer ook echt vast, geen reactie meer op muis en keyboard. Als iemand suggesties of een oplossing heeft, dan hoor ik het graag
Is de PC overgeklokt? DDR geheugen timings te agressief ingesteld in de BIOS? Heb je de officiele BIOS versie al geprobeerd? Een Beta BIOS is niet altijd betrouwbaar..
De pc draaid op zijn normale snelheid en het geheugen heb ik ook al eens langzamer gezet. Ik heb de proc ook al een keer op een lagere snelheid gezet geen resultaat. Verder is het een multi boot systeem win98, 2000 en xp. probleem bestaat in alle versies
Heb je de via-drivers 4in1 geinstalled, en toen ook de atapi vendor drivers geinstalled moet je deze even uninstallen. Althans dat was bij mij het probleem. Zodra ik ook maar iets begon te kopieren vastlopers.
(ben ik dit hele weekend zoet mee geweest, kabels verwisselen, windows opnieuw installen, harddiskken checken en defraggen ;-(( )
succes ermee
(ben ik dit hele weekend zoet mee geweest, kabels verwisselen, windows opnieuw installen, harddiskken checken en defraggen ;-(( )
succes ermee
De A7A266 is een mobo met Ali chipset... dus geen 4-in-1 drivers installeren!Op woensdag 09 januari 2002 14:19 schreef nadd het volgende:
Heb je de via-drivers 4in1 geinstalled, en toen ook de atapi vendor drivers geinstalled moet je deze even uninstallen.
Ik zou die 1009 BIOS eens proberen...
Wat is de temperatuur van de CPU? Misschien wordt hij wel te warm alhoewel de AMD XP's niet zo gek warm worden.
Ik heb de proc nu op een chaintech met via chipset gezet volledig stabiel en op die asus een 1000mhz normale athlon ook stabiel. Dus de proc is goed, denk dat ik toch maar een keer een dat andere bios probeer
Pagina: 1