Naast de boeken die ik al eerder postte (
[rml]whoami in "[ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te he"[/rml]), heb ik ook nog de volgende liggen:
Advanced Visual C++ 4
Auteur: Steve Holzner
ISBN: 1 - 55851 - 481 - 3
Dit boek is wel al wat 'outdated' (VC4). Het begint met een inleiding van het MFC framework en behandeld verder wat geavanceerde dingen zoals hooks, communicatie tsn threads, ...
Teach Yourself Visual C++ 6
Auteur: Davis Chapman
ISBN: 0 - 672 - 31240 - 9
Voor de beginnende VC programmeur. Wat ik wel niet goed vind, is dat er direct begonnen wordt met het stap voor stap bouwen van een eerste programma, zonder dat het MFC framework (dat in het boek gebruik wordt), uitgelegd wordt.
Later wordt er wel ingegaan op de document/view architectuur, op databank-programma's, multi-threading, Internet-applicaties.
Teach yourself Borland C++ Builder 3 in 21 days
Âuteur: Kent Reisdorph
ISBN: 0 - 672 - 31266 -2
Ondertussen zitten we natuurlijk al heel wat versies verder, maar dit boek had ik nodig in m'n studententijd.
Dit is wel een redelijk goed boek voor de beginnende BCB programmeur. Er wordt eerst ingegaan op de VCL, wat het is, wat het verschil is met MFC en OWL. Databanken, internet-apps, komen allemaal aan bod.
Leerboek databases, beginselen, ontwerp & implementatie
Auteur: David M. Kroenke
ISBN: 90 - 395 - 0081 - 9
Een goed boek over wat databases zijn, wat de verschillen zijn tsn RDBMS, Hierarchische databanken, ... ERD, semantisch objectmodel, normalisatie, wat basis sql commando's, terminologie (domeinen, transacties, deadlocks, ...) komen allemaal aan bod.
Computer netwerken
Auteur : Andrew Tanenbaum
ISBN: 90 - 395 - 0557 - 8
Design Patterns
Auteurs: Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
ISBN : 90 - 430 - 0217 - 8