[/14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Dit boek: aart vind ik beter dan CGPP (Foley et al)

Goede aanvulling op Design Patterns: Pattern Hatching

Twee advanced C++ boeken die je niet mag missen:
Modern C++ Design
Standard C++ IOStreams

Verder staat hier m'n boekenplank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Jij hebt ook een electrische tandenborstel op je plank staan?

Ik heb verder
Pattern-Oriented Software Architecture, Volume 1: A System of Patterns
Pattern-Oriented Software Architecture, Volume 2, Patterns for Concurrent and Networked Objects
ook op de plank staan, en vind ze een stuk leesbaarder en informatiever dan het GoF boek. Ik heb nu het 1e boek grotendeels doorgebladerd en weet wat er grofweg instaan, maar design patterns moet je eigelijk ook toepassen voordat je ze echt in de vingers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Je moest is weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Database Systems: A Practical Approach to Design, Implementation, and Management (3rd Edition)
Thomas M. Connolly, Carolyn E. Begg, Carolyn Begg

geweldig boek !!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
ff dit

Programmeer cursus Microsoft Visual Basic .Net is echt een gigantisch k*t boek. Niet omdat het er slecht in staat maar omdat het +- 650 pagina's bevat en bijna geen enkele info geeft. Het is zo intens opervlakkig.

Verder echte goede boeken.

PHP 4 : het complete handboek. <-- echt een aanrader voor php.

Het complete handboek Visual basic 6 , ook een aardig goed boek.

Game programming gems , een erg goed boek met zeer leuke dingen. niet voor beginners i.i.g

Handboek HTML/XHTML (met een koala op de voorkant) <-- Staat echt alles in over html + een beetje XML en redelijk wat CSS. Zeer goed boek, vooral als naslag.
Basis cursus javascript vond ik best redelijk.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoijar schreef op 24 september 2002 @ 11:44:
Dit boek: aart vind ik beter dan CGPP (Foley et al)

er schijnen nogal veel fouten in dat boek te staan, vooral in de belangrijke wiskundige vergelijkingen. Dat leest behoorlijk irritant als je probeert te begrijpen waarom een bepaalde formule zo is opgebouwd zoals ie in het boek staat, terwijl ie niet klopt.

Ook schijnt de bijbehorende tekst nogal summier te zijn, wat al helemaal niet helpt als er verkeerde formules in staan

Ik heb het boek zelf niet overigens, dus het zijn niet mijn eigen ervaringen :)

* .oisyn wacht nog steeds op CGPnP 3rd edition

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Michali schreef op 24 september 2002 @ 16:06:
Game programming gems , een erg goed boek met zeer leuke dingen. niet voor beginners i.i.g

idd een aardig boek, ik heb deel 2 hier liggen
Deel 3 is trouwens sinds kort uit :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

.oisyn schreef op 24 september 2002 @ 17:46:

[...]

er schijnen nogal veel fouten in dat boek te staan, vooral in de belangrijke wiskundige vergelijkingen. Dat leest behoorlijk irritant als je probeert te begrijpen waarom een bepaalde formule zo is opgebouwd zoals ie in het boek staat, terwijl ie niet klopt.

Ook schijnt de bijbehorende tekst nogal summier te zijn, wat al helemaal niet helpt als er verkeerde formules in staan

Ik heb het boek zelf niet overigens, dus het zijn niet mijn eigen ervaringen :)

* Zoijar wacht nog steeds op CGPnP 3rd edition
Ja dat klopt wel, maar was voor mij niet zo'n probleem. (heb wiskunde gestudeerd hehe, brag brag :X ) Ik vond het juist een voordeel dat alles er wat "compacter" in staat, en er staan ook wat meer practische dingen in. De titel geeft ook al aan dat het om advanced techniques gaat, en dan vooral animation. Hier heb je IMO meer aan als je echt iets wilt maken. Tegenwoordig is CGPP een beetje te theoretisch, niemand wil echt meer weten hoe het bresenham algoritme, of <insert your favourite obsolete algorithm here> precies werkt :P Niet te min blijft het natuurlijk nuttig om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar "het" boek om C# voor .NET onder handen te krijgen. Suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 24 september 2002 @ 09:22:
[...]
En voor de echte computergeek staat daar hopelijk net als bij mij The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy (trilogy in 5 parts) vlak bij in de buurt... :)
AMIGA INTERN, Data Becker :9
duh!!

goed leren netwerk proggen:
UNIX network programming (Sockets and XTI) - W. Richard Stevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:07:
Ik ben eigenlijk op zoek naar "het" boek om C# voor .NET onder handen te krijgen. Suggesties? :)
Ik heb het volgende boek en ben er zeer tevreden mee:
C# and the .NET Platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:07:
Ik ben begonnen met Professional C# waarvan ook een 2de editie is.

Er wordt een zeer uitgebreide introductie gegeven over de werking van .NET in de eerste 500+ pagina's en de overige 800 pagina's gaan over de verschillende bibliotheken. Er wordt natuurlijk niet al te diep op alle aspecten van de bibliotheken ingegaan maar dat is ook niet te verwachten met de omvang van de .NET class libraries :). Toch gebruik ik het regelmatig als naslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:42:
Ik heb het volgende boek en ben er zeer tevreden mee:
C# and the .NET Platform
Zie het vanzelf wel, heb deze zojuist maar besteld :)

De Wrox boeken vind ik over het algemeen, ... rommelig opgezet en niet prettig om te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:19:
De Wrox boeken vind ik over het algemeen, ... rommelig opgezet en niet prettig om te lezen. :)
Ik denk dat dit komt omdat hun boeken vaak door meerdere auteurs worden geschreven. Ik vind de boeken over het algemeen lekker weglezen en er wordt vaak uitgebreidt gesproken over een bepaald onderwerp.
Nou ja, ieder z'n smaak :).

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
_/-\o_
Modern C++ Design is wel een taai boekje. Er is over gezegd dat er maar 3 mensen in de wereld het helemaal begrijpen. Dat is denk ik overdreven; waarschijnlijk is Andrei (de schrijver) de enige die'm helemaal begrijpt ;)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
curry684 schreef op 24 september 2002 @ 09:22:
[...]

En voor de echte computergeek staat daar hopelijk net als bij mij The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy (trilogy in 5 parts) vlak bij in de buurt... :)
AMIGA INTERN, Data Becker :9
Je hebt geeks en je hebt _geeks_ :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47

Dido

heforshe

COBOL
W.B.C.Ebbinkhuijsen
ISBN 90 14 04560 3

:P

Wat betekent mijn avatar?

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
hmm, 't topic 'ns doogelezen, wat me verbaast is dat d'r zowat niemand bezig is met boeken als:

CMM in practise
The Engineering of Software
Rational Unified Process

Leest men deze boeken niet of zijn we allemaal zolderkamertypmiepen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Naast de boeken die ik al eerder postte ([rml]whoami in "[ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te he"[/rml]), heb ik ook nog de volgende liggen:

Advanced Visual C++ 4
Auteur: Steve Holzner
ISBN: 1 - 55851 - 481 - 3

Dit boek is wel al wat 'outdated' (VC4). Het begint met een inleiding van het MFC framework en behandeld verder wat geavanceerde dingen zoals hooks, communicatie tsn threads, ...

Teach Yourself Visual C++ 6
Auteur: Davis Chapman
ISBN: 0 - 672 - 31240 - 9
Voor de beginnende VC programmeur. Wat ik wel niet goed vind, is dat er direct begonnen wordt met het stap voor stap bouwen van een eerste programma, zonder dat het MFC framework (dat in het boek gebruik wordt), uitgelegd wordt.
Later wordt er wel ingegaan op de document/view architectuur, op databank-programma's, multi-threading, Internet-applicaties.

Teach yourself Borland C++ Builder 3 in 21 days
Âuteur: Kent Reisdorph
ISBN: 0 - 672 - 31266 -2
Ondertussen zitten we natuurlijk al heel wat versies verder, maar dit boek had ik nodig in m'n studententijd.
Dit is wel een redelijk goed boek voor de beginnende BCB programmeur. Er wordt eerst ingegaan op de VCL, wat het is, wat het verschil is met MFC en OWL. Databanken, internet-apps, komen allemaal aan bod.

Leerboek databases, beginselen, ontwerp & implementatie
Auteur: David M. Kroenke
ISBN: 90 - 395 - 0081 - 9
Een goed boek over wat databases zijn, wat de verschillen zijn tsn RDBMS, Hierarchische databanken, ... ERD, semantisch objectmodel, normalisatie, wat basis sql commando's, terminologie (domeinen, transacties, deadlocks, ...) komen allemaal aan bod.

Computer netwerken
Auteur : Andrew Tanenbaum
ISBN: 90 - 395 - 0557 - 8

Design Patterns
Auteurs: Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
ISBN : 90 - 430 - 0217 - 8

https://fgheysels.github.io/

• whoami
En in de reeks wat staat er op m'n verlanglijstje staat deze:

Programming Windows with C# van C. Petzold

Verwijderd

Petzold is eng. Mensen die windows vlaggetjes op hun arm zetten sporen toch niet helemaal...
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/petz.jpg

Eigenlijk zou ie nu wel z'n tattoo moeten updaten met de veranderde windows logootjes zoals die in XP en verder zitten :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* bibber *

• sjokki
  • Niet online
Een schrijver waar ik graag dingen van lees is Eric S Raymond.

Zijn boek "The Cathedral and the Bazaar" is online te lezen op http://www.tuxedo.org/~esr/writings/cathedral-bazaar/ . Het bestaat uit een aantal losse delen die je in een paar uur uit kan lezen. Dit boek heeft Netscape er ooit toe gebracht om open-source te gaan.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 23:17
farlane schreef op 11 januari 2002 @ 21:15:
Mijn all time favoriet:

The Lord of the Rings, JRR Tolkien.

(Het boek dus ;) )

En de boeken van:

Dan Simmons - Hyperion
Frank Herbert - Dune
Raymond E Feist - Magician
Weiss & Hickman - De Deathgate cyclus
Clive Barker - Weefwereld
Paar boeken van Dean Koontz
J.R.R. Tolkien - inspiratie. "Eén ring, blabla."
Robert A. Heinlein - syntax. "Gay, ik zeg het je drie keer." / "Deety, ik hoor je drie keer."
Frank Herbert - code reuse. Dune I, Dune II, Dune III, Dune IV, Dune V
Ae Van Vogt - object georienteerd. Universe->push(new Gosseyn(2));

:)

En wat hier staat en nog niet genoemd is:
http://www.thinkgeek.com/stuff/books/fantasy-scifi.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k zie hier allemaal mooie boeken, maar dE bijbel is nog niet genoemd

The C++ Programming Language
Bjarne Stroustrup
ISBN: 0-201-88954-4

Dat is het C++ boek dat er is, geschreven door de ontwerper van C++ zelf. Het is vooral bedoeld als naslagwerk en niet echt als leerboek geschikt. Meer iets voor de gevorderde c++ programmeur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Volgens mij is deze al meerdere keren genoemd :) Maar als ik nog een C++ boek nodig ben ga ik die zeker ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Nah, eens even kijken hoor:

-Programmeren van de 8086 t/m 80486 (Michal Thorne)
-Alles over de Pentium (Addison Wesley), toenk nog asm deed (wou snelheid)
-Het BIOS-boekje (Alle Metzlar)
-DOS BIOS functies handboek (Dettmann Johnson)
-De programmeertaal C (Al Kelley & Ira Pohl)
-C++ (Leen Ammeraal)
-De Turbo Pascal 6.0 programmeergids (Pascal van der Zee)
-Operating Systems (William A. Shay)
-Inside the PC (Peter Norton)
-OpenGL Game Programming (Kevin Hawkins, Dave Astle)
-Java voor C/C++ programmeurs (Michael C. Daconta)

Merendeel is eik nog van mijn DOS-tijd, toen kon ik met al die boeken goed uit de voeten. Tegenwoordig is het allemaal Linux/Windows-omgeving waarin ik programmeer.

En PHP e.d. daar kijk ik meestal gewoon online op php.widexs.nl en irt.org en weet ik wat voor sites er nog meer zijn.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

DE boeken die je nodig hebt zijn de boeken die gaan over onderwerpen waar JIJ je mee bezig wil gaan houden... :)

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Wat er ook wel eens leuk leesvoer kan zijn is deze:

De Barbaren van Bill Gates
Achter de schermen van Microsoft
Uitgeverij: Prometheus
ISBN: 90-5333-755-5

Ik heb hem in m'n boekenkast staan, 't is een leuk boekje. Nu en dan lees ik er nog eens een stukje in.

Het boek vertelt het verhaal van Microsoft van binnen uit. Het is geschreven door Marlin Eller (die tot '95 een van de belangrijkste ontwerpers/programmeurs was van Microsoft) en Jennifer Edstrom, journaliste en de dochter van Pam Edstrom, die jarenlang aan het hoofd stond van de PR-afdeling van MS.
Echt een aanrader! En neen, het is geen reclame-stuff met slogans en bewijzen van hoe goed MS wel niet is, integendeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Ik ben op zoek naar een goed boekje over regexen, is

Mastering Regular Expressions Jeffrey E.F. Friedl

Daarvoor een aanrader? Of zijn er andere (betere) boeken over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Niet online
Martijn02 schreef op 30 september 2002 @ 23:49:

Als je wil leren werken met regular expressions heb je meer aan de Perl documentatie op Perlre en Perlretut. Als je daarna ook nog eens wil begrijpen waarom de ene regular expression sneller is dan de andere en wil weten wat de verschillen zijn tussen een aantal regex-engines is het boek van Friedl een goede keus.

Er staat een sample chapter op http://www.oreilly.com/catalog/regex/chapter/ch04.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een allround .net / asp.net boek..?!! basic met reference als naslagwerk..!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:41
Ik gebruik nooit boeken. Het enige wat een boek je kan leren is de syntax. Tegen die tijd dat je al zo veel geprutst heb dat je denkt dat een boek handig is dan blijkt vaak dat de meeste zaken in het boek inmiddels bekend zijn en dat je voor de echte voorbeelden toch weer het internet op moet.

Mijn bronnen zijn:
http://www.php.net
http://www.mysql.com
http://www.imc.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

stekkel schreef op 10 oktober 2002 @ 21:29:
Ik gebruik nooit boeken. Het enige wat een boek je kan leren is de syntax. Tegen die tijd dat je al zo veel geprutst heb dat je denkt dat een boek handig is dan blijkt vaak dat de meeste zaken in het boek inmiddels bekend zijn en dat je voor de echte voorbeelden toch weer het internet op moet.
Boeken zijn echt onmisbaar hoor. Lees bv maar is een goed database boek (zoals Fundamentals of Database Systems) en kijk dan of je meer weet, en betere "code" maakt dan dat je alleen mysql.com had doorgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Martijn02 schreef op 30 september 2002 @ 23:49:

Dit gaat niet rechtstreeks over regexen, maar over taal theorie. Behoorlijk wiskundig boek (niet al te erg), maar geeft wel een goede basis. Je snapt dan ook meteen waarom bepaalde dingen niet met regexen kunnen bv. Zou het niet lezen als je alleen maar een regex wilt gebruiken in een php scriptje, meer als je nieuwsgierig bent naar de theoretische achtergronden.

Introduction to formal languages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
stekkel schreef op 10 oktober 2002 @ 21:29:

Mijn bronnen zijn:
http://www.php.net
http://www.mysql.com
http://www.imc.org
Jij hebt het over php ja. Daar hoef je op zich de syntax niet eens goed voor te leren want het is toch zo verschrikkelijk soepel. Als je c, c++, java, javascript kent dan ben je al een beetje bekend met de manier van schrijven.

Voor de echt geadvanceerde dingen met echt programmeer talen heb je dus echt wel een boek nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik vind een boek ook altijd wel handig, want programmeren is zoveel meer dan enkel de syntax van een taal kennen.

Maar misschien gaan we best weer on-topic vanaf hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:41
Michali schreef op 11 oktober 2002 @ 16:40:
[...]

Jij hebt het over php ja. Daar hoef je op zich de syntax niet eens goed voor te leren want het is toch zo verschrikkelijk soepel. Als je c, c++, java, javascript kent dan ben je al een beetje bekend met de manier van schrijven.

Voor de echt geadvanceerde dingen met echt programmeer talen heb je dus echt wel een boek nodig.
Ken nog geen c, c++ en java. JS minimaal.

Delphi / Pascal ken ik wel en ik moet toegeven dat ik ook wel delphi boeken heb.
Using Delphi3 van QUE (The Most Complete Reference)

The syntax hoeft je echt niet uit een boek te leren wanneer er ook een reference manual op het internet staat. Reference handleidingen zijn wel onmisbaar bij wat voor een taal dan ook.

Wat in mijn opinie vaak niet uit een boek te halen is is hoe je moet programmeren. De meeste complexe problemen vereisen hun eigen specifieke oplossing.

Ik ben op zoek geweest naar een boek toen ik me op classes ging storten in PHP en ik heb er geen een gevonden waar echt handige dingen in stonden die niet via het internet te vinden waren. Uiteindelijk heb ik het allemaal zelf uitgedokterd en heb inmiddels al ingewikkelde recursive functies binnen classes geschreven.

En ja PHP is een makelijke taal maar of het losjes zijn in de syntax dat veroorzaakt weet ik niet. Het is juist wel makkelijk wanneer er een strakke syntax is, dat kan namelijk veel moeilijk te vinden bugs voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis eigenlijk toch de absolute bijbel voor programmeurs (ik ben niet bevooroordeeld ofzo :) ). Het werk beslaat nu 3 delen, hopelijk komen deel 4 en 5 ook nog ooit uit....

The Art Of Programming van Donald E. Knuth

Alleen jammer dat ie $150 kost.... Leuk detail is dat ie omdat hij niet tevreden was over de weergegeven wiskundige formules in z'n boek dat hij het werk heeft stilgelegd om 'even' de TeX typsetter te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Scroll ik het hele topic door, denk ik net bovenaan deze pagina: ik heb Knuth nog niet gezien... allerlaatste post, ja hoor, noemt iemand Knuth. Heb ik dat... ;)

Als we toch bezig zijn ietwat off-computer te gaan: The Feynman Lectures on Physics van Richard Feynman. Helaas vrij prijzig.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
<h1>Opmerking</h1>
<b>Indien je een titel post, geef dan ook eens wat extra informatie.
Waarom vond je het boek goed, welk niveau is vereist (is het voor beginners, gevorderden, ....). Welke dingen werden er in behandeld, wat was er minder goed, etc....
Geef indien mogelijk ook het isb nummer, de naam van de auteur/uitgeverij , etc...</b>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Even ter informatie:

Bij elke reply duidelijk aangeven om welk boek het gaat, welke schrijver, waarom je het goed vindt, etc.

Probeer dit topic nuttig te houden :Y) ;)

<div style="border:1px solid #000000; padding:3px;"><span style="color:#0000ff; font-weight:bold; font-size:14px; font-family:Arial;">Alle onzin posts worden getrashed, en leveren vanaf dit punt een OW op!!</span>
</div>
be warned :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SQl Doeltreffend leren gebruiken - Drs Jacco J. Jasperse.
ISBN 90 72457 25 0

Een klein boekje over SQL. Geeft heel simpel en helder weer hoe SQL te gebruiken is voor allerhande queries, en leert SQL op zo'n manier aan dat het in bijna elke willeukig DMBS te gebruiken is (dus bijv. zonder keywords als LEFT JOIN, INNER JOIN etc. Uiteraard worden alle verschillende joins wel uitgelegd en hoe deze te maken zonder deze keywords).

Het lijkt een ontzettend dun boekje maar nagenoeg alles van de standaard SQL word er in behandeld en is naar mijn idee super handig als naslag werk (en daar gebruik ik hem dus ook voor).

En daarnaast is de auteur jaren terug mijn stage begeleider/chef geweest ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nog een erg goed Visual Basic .Net boek.

programming microsoft visual basic .net (core reference)
Auteur: Fransesco Balena
ISBN: 0-7356-1375-3
Pagina's: +- 1600

Het is een boek voor gevorderde vb programmeurs. Je krijgt er dus niet in uitgelegd wat programmeren nou eigenlijk is en wat een variabele is.

Wat ik erg goed vind aan dit boek is dat het de hele achtergrond van het .net framework uitlegd en hoe het ongeveer werkt. Bij veel dingen vertelt die ook niet alleen wat het doet maar hoe het het precies doet. Erg interesant dus.

Hij legt ook over alle onderwerpen die er in staan zo goed als alles uit. Met duidelijke snelle voorbeelden.

In dit boek vind je wat je allemaal mist in een beginners programeer boek over vb .net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Nu pas deze thread ontdekt

Aan de slag met C++ : Gertjan Laan
KUTBOEK, moest ek toch echt ff zeggen (ben niet gelukkig met mijn C++ opleiding in TI, daarom dat ik het er bij zet)

Structure and Interpretation Of Computer Programs : Abelson and Sussman
aan de hand van Lisp/Scheme veel nuttige info, taai boek vond ik wel

voor de rest wat boeken van Cobol en VB die al vernoemd zijn

zelf ben ik op zoek naar een goed boek waar object georienteerd in C++ goed wordt uitgelegd. Voor mensen met ervaring met C++ maar nog veel vragen over OO :) Iemand aanrader ?

Ook een boek om Java aan te leren met Cobol/VB/c++ (klassiek) achtergrondkennis ... (zoek ik :p)

[ Voor 0% gewijzigd door Daggie op 29-10-2002 20:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daggie schreef op 29 oktober 2002 @ 19:53:
Aan de slag met C++ : Gertjan Laan
KUTBOEK, moest ek toch echt ff zeggen (ben niet gelukkig met mijn C++ opleiding in TI, daarom dat ik het er bij zet)
Tja ik hoor hier wel vaker negatieve dingen over? Ik heb 'm zelf ook en vond het een erg prettig boek voor een beginner. Ik denk dat die ondertussen wel achterhaald is maar kutboek ... nah misschien is je studie niet zo leuk :P
offtopic:
of is dit nou zo'n onzinpost

Ik heb laatst als boek Design Patterns Explaind van Alan Shalloway en James R. Trott (Addison Wesley) gekocht, tja eigenlijk wou ik het GoF boek, maarja beetje verkeerd gekeken 8)7. Ach tot nu toe (eerste 150 blz.) is het wel aardig maar echt diepgang kan ik niet bespeuren, ik vind het boek ook niet zo dik en er wordt ook nogal veel herhaald (maar misschien is dat alleen maar een voordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Dat niemand het al genoemd heeft:

The Art of Computer Programming by Donald E. Knuth

Hééél wat leesvoer over algoritmes etc. Een absoluut standaardwerk.

Verder vond ik deze 2 erg leuk:

Programming Pearls en More Programming Pearls van J. Bentley

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik durf te wedden dat die 1e hier wel tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:06:
Ik mis eigenlijk toch de absolute bijbel voor programmeurs (ik ben niet bevooroordeeld ofzo :) ). Het werk beslaat nu 3 delen, hopelijk komen deel 4 en 5 ook nog ooit uit....

Alleen jammer dat ie $150 kost.... Leuk detail is dat ie omdat hij niet tevreden was over de weergegeven wiskundige formules in z'n boek dat hij het werk heeft stilgelegd om 'even' de TeX typsetter te schrijven.
Was nog NIET genoemd?? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Orphix schreef op 29 oktober 2002 @ 20:39:
[...]

Tja ik hoor hier wel vaker negatieve dingen over? Ik heb 'm zelf ook en vond het een erg prettig boek voor een beginner. Ik denk dat die ondertussen wel achterhaald is maar kutboek ... nah misschien is je studie niet zo leuk :P
Lerares wist totaal niet waar ze mee bezig was ...Dit jaar al heel wat beter :)
Ik ga trouwens Thinking in C++, 2nd Edition, Volume 1 : Bruce Eckel & Chuck Allison eens doorspartelen :) (online t downloaden op www.MindView.net in html-formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Creepy schreef op 30 oktober 2002 @ 10:32:
[...]

Was nog NIET genoemd?? ;)
Ruk, lees je dat hele topic ff door om te kijken of het er al in staat, lees je eroverheen |:(

Tijd voor een nieuwe bril blijkbaar 8)7
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:06:

Deel 4 en 5 staan in de planning voor 2007 resp. 2009. Nog ff w8en dus...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daggie schreef op 30 oktober 2002 @ 11:03:
Lerares wist totaal niet waar ze mee bezig was ...Dit jaar al heel wat beter :)
Ik ga trouwens Thinking in C++, 2nd Edition, Volume 1 : Bruce Eckel & Chuck Allison eens doorspartelen :) (online t downloaden op www.MindView.net in html-formaat)
De boeken van Bruce Eckel zijn best aardig, vooral omdat ze gratis zijn :+
Op die manier heb ik ook Java geleerd, maar toen had ik wel een redelijk C++ achtergrond dus het was voornamelijk een kwestie van de containers begrijpen e.d. De boeken van Eckel vind ik dus juist weer minder geschikt voor beginners (maar dat is ook niet echt z'n doelgroep). Wat ik wel prettig vind in zijn boeken is dat hij niet totaal focust op die ene taal maar ook continu relaties legt met andere talen/paradigma's/software zodat je een beter inzicht krijgt in de programmeerhulpmiddelen in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

maar zijn er nu ook boeken voor C# waar je als beginner mee aan de slag kan? Of denk ik nu te simpel? Moet je eerst C++ leren of wat? Ik zelf ken alleen C

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
JAVA, How to program van Deitel&Deitel vind ik persoonlijk een goed Java boek. Behandelt veel verschillende onderwerpen en bevat talloze voorbeelden.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

<span style="color:#0000ff; font-weight:bold; font-size:15px;">LEZEN:</span> [rml][ RFC FAQ] Boeken in de FAQ[/rml]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.