[CM] Mod is af, maar hij doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Ik heb in de vakantie ene koffermod gebouwd. (helaas nog geen pix....)
Gister heb ik dan uiteindelijk de proc gekocht, maar hij doet het niet :?.
De koelers beginnen wel te draaien en hij doet wel wat, maar nog voordat er wat op het scherm komt (en hij aan gaat) houdt hij er al weer mee op. D-led geeft wel wat aan, maar als hij 'hangt'dan wisselen de ledjes, dus daar heb je niet zoveel aan. Hij geeft ook een x aantal piepjes, maar vanavond zal ik ze eens tellen.
Zelf dacht ik aan de processor :(, maar dat lijkt me sterk, omdat ie gister nieuw is gekocht. Het Mobo heb ik niet op busjes geplaatst (ik dacht dat dat niet nodig was, omdat vilt niet geleid)
Wat moet ik doen?

BVD!

Automatiseren kan je leren!

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
tja kan van alles zijn...
proc mobo ram
eigenlijk alles ff testen in een ander systeem en kijken wat het doet.
en ik heb ook een koffermod zonder busjes (op een plaat hout geschoefd en dat is geen prob.

Verwijderd

ik zou eerst inderdaad de piepjes eens tellen en even zoeken wat dat zou kunnen betekenen...
zitten je dimms wel goed?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FSB te hoog? Voltage te hoog? Videokaart niet goed ingestoken? BIOS zou de CPU wel moeten herkennen? Powersupply beetje brak?

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

MetalStef

gietijzer

Volgens mij geleidt vilt wel degelijk! Niet supergoed, maar het kan wel een dosis statische electriciteit opbouwen. Probeer eerst eens of het wel werkt als je een stuk karton tussen je mobo en het vilt bouwt.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
piepjes?

geheugen, videokaart, toetsenbord.

Die moet je maar eens nakijken

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

ik had hetzelfde gezeik. Op 1 of andere manier toch 2 CPU opgeblazen. De 3de keer alle kaarten er uit getrokken, toen gingie wel aan. Bleek aan mijn 3COM te liggen. Uit frustratie kaart in 2-en gebroken |:( , had ik dus beter kunnen opsturen. Maar goed, probeer het eerst zonder kaarten en check of je geheugen wel goed zit.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Tjsa, geheugen zit er goed in en alleen de videokaart en het toetsenbord zit er in (zou genoeg moeten zijn). Het geheugen zit er wel goed in. Je hoort wel wat geluidjes enzoot, maar hij zet niets op het beeldscherm. Ik heb nog wel een oude videokaart, waarmee ik het kan proberen, maar de videokaart doet het wel op een ander systeem.
Is er ook ergens een overzicht van het aantal piepjes te vinden?

Ps: Mijn voeding heb ik ook enigzins gemod, ik heb de connectoren eraf gehaald en een deel van de voeding case eraf gezaagd, maar alles draait wel. Dus dat zou wel goed moeten zijn.

edit:
de piepjes staan niet in de manual van het Mobo

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
kan je een andere voeding proberen ?
je weet het maar nooit ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Op woensdag 09 januari 2002 11:11 schreef YKW het volgende:
Is er ook ergens een overzicht van het aantal piepjes te vinden?
wat d8 je van in de manual van je moederboard?

Specs

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 09 januari 2002 11:14 schreef Vibe het volgende:

[..]

wat d8 je van in de manual van je moederboard?
En als er daar niks te vinden is kan je ook altijd nog op de website kijken van je moederbord fabrikant. Ik heb net ff en 144 pagina's grote documentatie van een intel mainboard uitgeprint en daar staan onder andere de beschrijvingen in van alle piepjes.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Piepjes en geen beeld, vaak ligt dit aan de videokaart of aan de processor. Ik zou de processor laten doormeten, kan een DOA zijn.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Je moet wel zorgen dat de kast en het moederbord geaard zijn. Dwz. dat een stuk metaal van de voeding de koffer raakt (als die van metaal is).

Als je daar voor zorgt kun je verder kijken of er iets aan de hand is

Dato DUO synth voor twee

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Gister de hele avond aan het kloten geweest.
Ik heb alles er uitgehaald en opnieuw ingestopt. De voeding is geaard, alleen de koffer staat op rubber 'voetjes', dus dat helpt sowiezo niet, dus dat is dan wel een beetje een probleem.

Hij start nu wel op, alleen zodra er spanning op staat, gaat de PC aan, ook als je de aan knop van het moederbord afhaald. Heel raar. Verder doet hij het eens in de tien keer niet goed. Maar Windows doet het, en ik heb hem nu op 1600 MHZ draaien (heel raar, maar 142 MHz FSB en als je het uitrekend staat de multiplier dan op 11,2 :? )

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

1: casefans blazen, proc-, videofan blaast niet:

Voedingsstekker zit los

2: alle fans blazen:

geheugen

Dit hoeft niet altijd zo te zijn maar bij mij waren dit de redenen.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Dattie opstart wanneer er spanning op komt is standaard bij MSI. Daarna behoort ie uit te vallen, of je moet de aanknop ingedrukt hebben, wat jezelf al tegenspreekt. Voor het gemak even de pagina van de dleds voor je ingescand: (wel ff inzoomen)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/greenvehicles/dleds.jpg

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 09:17 schreef YKW het volgende:
Zelf dacht ik aan de processor :(, maar dat lijkt me sterk, omdat ie gister nieuw is gekocht
Dat zegt nix. Ik heb ook zoiets gehad met mijn nieuwe cpu...wat ik ook probeerde, hij wilde gewoon niet booten! Het is me 1x gelukt om windows te starten maar daarna nix meer
Als ik jouw was zou ik terug gaan naar de winkel om je cpu in te ruilen

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Probeer je bios eens te resetten had ik bij men broetjes K7T 266 Pro 2 ook last van. :)

Turn it off and on again.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Hij doet het nu eindelijk. Ik hoop volgende week pics te hebben. Alleen had ik windows geinstalleerd, en na ene paar keer rebooten was ie weg :?. Ik heb het probleem trouwens al gevonden, het ligt aan de videokaart. Die doet het soms wel en soms niet. Heb hem vervangen. Alleen resetten doet ie nog niet goed, maar ik kijk er nog wel even naar. Verder liep start ie af en toe opnieuw op als ik de koffer beweeg.

Pagina: 1