Toon posts:

Fax modem/ inkomende faxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb nu een standalone apparaat (all-in-one). Mijn bedoeling is om de HP psc750 te kopen, alleen mis ik dan mijn fax. Ik neem aan dat het mogelijk is om gescande bestanden via de faxmodem als fax te versturen met bijv bitware-software (klopt dit?)

Hoe werkt het met inkomende faxen? Moet dan mijn computer aanstaan en komt deze dan in de mailbox binnen ofzo? Ik zit nl op dezelfde lijn als de telefoon. Heb daarnaast kabelinternet dus de lijn is wel vrij voor tel en fax.

Graag ook andere opties. De HP psc950 is incl. fax, maar ook ruim 250 duurder..dat vind ik dus zonde ;)

Ik ben benieuwd!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

errm, ik zou gewoon de fax de fax laten, is veel handiger. Zowieso zou ik geen all-in-1 app kopen, want je zult altijd zien dat er net na de garantie 1 van de drie funties kapot gaat, en dan? De overige zijn nog wel goed, maar wil je daar zo'n kast voor laten staan?

Normaal gesproken moet je trouwens de computer idd altijd aanlaten om faxen te kunnen ontvangen. Je hebt ook wel modem & mb combis die wake-on-ring doen, maar dan moet je computer wel dusdanig snel opgestart zijn in fax-ontvang-modus dattie binnen een keer of vijf overgaan opneemt. Betekend dus niet of automatisch inloggen, maar liever geen netwerk eraan (ivm zoektijd) en direct fax-ontvang-software in de startup. Maak zelf gebruik van winfax, en mijn bak staat wel dag en nacht aan, maar gaat keurig in de slaapstand. En vanuit slaapstand wordt 'ie snel genoeg wakker om op te kunnen nemen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
mmm...heb ik inderdaad over nagedacht. Bevestigt in zekere zin toch mijn vermoedens ;)

Ik kan dus alleen nergens op internet een los faxapparaat (voor ontvangen van faxen) vinden. Ik zit nu te denken aan bijv. een Lexmark/ HP all in one (sorrrrry ;) ) en dan zonder fax, zodat ik de faxjes gewoon via modem kan versturen en via een (voordelig) faxapparaatje de boel kan ontvangen.

Wat denk je hiervan? (behalve het all in one ding dan he..) Ik krijg 36 maanden garantie (afdingen) dus op zich ben ik daar niet zo heel bang voor

• hufkes

hufkes

http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_ProductOverview.jsp?c=ok&categoryOID=-11202&site=1&channel=0&BV_UseBVCookie=yes

niet goedkoop, maar dat weet je bij de kpn. Ook niet goed, maar dat weet je ook bij de kpn. kon alleen zo gauw niet iets anders verzinnen.

had jeniet verwacht he, op dit tijdstip al een antwoord :)

[edit]
Ok, iets anders, oud model, maar wel vrij goed. Alleen jammer dat het nog met thermisch papier werkt.
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Telefoons&product%5Fid=88679&variant%5Fid=88679

beter maar ook stuk duurder is dan http://www.belcompany.nl/_WS_/_IE_/_NF_/dritems/detail/1086000.htm

---

Verwijderd

Topicstarter
heheh...sommige die-hards slapen nog niet om half 4 he >:)

Helaas doet de link het nu niet, dus ik probeer het morgen nog eens. Voor zover iig bedankt! Ik vind het wel moeilijk hoor..mijn Xerox Workcentre werkte lekker, alleen kon ik mijn scanner en die apparaat voor een goede prijs kwijt, zodat ik alles in een, incl flatbed, kon kopen...

Die lexmark X73/83 is ook leuk, alleen ook zonder fax.
Moeilijk, moeilijk ;)

Verwijderd

ik heb deze methode

een pc met WInFAx 10 pro en printer
een telefoonlijn met splitter
1 telefoonlijn naar me faxmodem
1 telefoonlijn naar telefoon

pc standaard met winfax controller laten starten

daarna als er een binnenkomende lijn is dan (fax of gesprek)
dan altijd gewoon eerst met gewone telefoon opnemen en als je hoort dat het een FAX is dan kun je weer ophangen , want dan is winfax die fax al aan het binnenhalen..

Winfax heeft ook een drag en drop functie
zo kan je al je documenten (excel word etc ect) gaan faxen ..
kan daarnaast ook gewoon internetten want heb adsl en belangrijke faxen kan ik uitprinten en minder belangrijke bekijk ik even en pleur ik het weer weg (handig ...geen papierverspilling)

Winfax is gewoon handig :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt leuk, alleen 2 problemen:

komt er een fax binnen terwijl je computer uitstaat,dan ben je hem dus kwijt? Hij slaat hem niet op zoals een gewoon faxapparaat dat doet als bijv. het papier op is?

Wel ideaal dat ie faxen kan ontvangen! Maar print hij ze dan direct uit ofzo?

• hufkes

hufkes

kan, hoeft niet. Ik print ze wel uit als ze interessant zijn, maar zeker 50% is toch reclame die om drie uur 's nachts binnenkomt. nadeel is dus idd dat je je computer aan moet laten staan. verhaaltje hierboven geldt dus voor iemand die geen apart faxnummer heeft en ook als enige de telefoon opneemt, het is trouwens best klote om iedere keer dat gepiep aan je oor te krijgen :( Maar winfax is idd een van de beste faxprogramma's, maar duurt wel even voordat het opgestart is, vaak zal je te langzaam zijn als je je computer niet aan hebt staan. De methode met wake-on-ring heb ik geen ervaring mee, wellicht is dat een methode die toch snelgenoeg werkt.

---

Pagina: 1