Zahlman ook zelf te maken?

Pagina: 1
Acties:

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ik zag op foto's dat zo'n Zahlman heatsink uit allemaal losse koperen plaatjes bestaat, die bij elkaar gehouden worden door twee metalen blokjes en twee boutjes.

Nu zag ik hier bij de plaatselijke hobby zaak dat ze losse koperen platen verkopen.
En het lijkt me dat ze heel goed zelf te fabriceren zijn.
Ik ga deze weeek dus ff kijken welke diktes koper ik allemaal kan kopen in die winkel.
En dan ga ik eens rommelen.

Ben ik nu de eerste die op dat idee komt, of zijn er inmiddels tweakers die daar ook al aan gedacht hebben?

:P

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
het zal je vast veel tijd gaan kosten om het een beetje degelijk voor elkaar te krijgen. bovendien zal er bij zalman vast wel een heel research team maanden op die koelers hebben gezeten en ik denk niet dat jij ze dat ff na doet in een dagje knutselen.
ook bij de bevestiging van de koeler zal je voor problemen komen te staan.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

lekkere tweaker ben jij. De waterkoelers frezen toch ook hun eigen koelblokjes? Ik zou zeggen, ga ervoor. Tis altijd leuk om te doen.

MechWarrior || Monsters Game

• salvador4
yeah right een waterblok is wel ff wat anders, zolang je flow maar goed is gaat dat altijd wel, temperaturen liggen zowieso lager met waterkoeling. en die zalman waaiers die je zo koopt koelen ook niet als de beste dus ik vind het erg knap als er 1 elkaar word gezet die ook nog in staat is om een cpu onder de 60 graden te houden zonder monster fan.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 01:48 schreef salvador4 het volgende:
yeah right een waterblok is wel ff wat anders, zolang je flow maar goed is gaat dat altijd wel, temperaturen liggen zowieso lager met waterkoeling. en die zalman waaiers die je zo koopt koelen ook niet als de beste dus ik vind het erg knap als er 1 elkaar word gezet die ook nog in staat is om een cpu onder de 60 graden te houden zonder monster fan.
Amen... nix aan toe te voegen..
Concept van Zalman alleen leuk voor dBa freaks..
Ik hou het liever bij een MC462 met HP80 fan :P

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Nu zat ik meer te denken aan wat kleinere modellen.
Voor op de videkaart en op de chipset van me mobo enzoo.
Dus niet om me processor mee te koelen.

Er kan inderdaad research naar gedaan zijn, maar zo te zien kan dat dan alleen te maken hebben met de soort koper welke ze gebruikt hebben.
want het is wel een simpele constructie.

Ik probeer het gewoon en ik zie het resultaat wel tevooschijn komen.
Die plaatjes koper die hebben ze daar in verschillende diktes dus ik ken wel het een en ander uit proberen.

Volgens mij ken er toch niet zoveel aan misgaan, koper is makkelijk te bewerken.
En al helemaal met de dremel in de aanslag :9

• salvador4
Chipset kan je makkelijk passief koelen. alleen een blokje van 4*4*1 met wat gaten aan de zijkant zou al voldoen, wat je er verder voor koperen plaatjes op bevestigd is mooi meegenomen :P

je videokaart passief koelen is ook wel te doen. Ik geloof dat ze bij tweakers.net verleden week oa een chipset koelertje van zalman getest hadden en die kon een gf2 gts net aan zonder fan.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Hmm das dus niet echt een vette verbetering.

Het probleem is dat ik hier met een slot1 bord zit.
En me proc staat precies over de rand van mijn chipset.
Dus daar past geen fannetje tussen....

Maar als ik zo'n zahlman koeler ken namaken dan ken ik misschien van te voren al rekening houden met me proc.
Door de koperplaatjes in die vorm uit te knippen.

Maar als ze nu toch niet zo goed zijn als een gewone fan met heatsink, dan is het nix voor op me videokaart misschien.

Ik heb met dit bord al een tijdje gedaan en ik vind het leuk om er nog even mee door te knutselen

Ik heb ook nog een optie op een asus mobo met een 1000mhz athlon + videokaart voor een zacht prijsje.
Dus het is misschien het laatse wat ik nog doe aan dit bord.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op woensdag 09 januari 2002 01:53 schreef NoStra het volgende:

[..]

Amen... nix aan toe te voegen..
Concept van Zalman alleen leuk voor dBa freaks..
Ik hou het liever bij een MC462 met HP80 fan :P
Amen reverent.....
Maar gaat toch lekker zelf knutselen.... Kijk gewoon uit dat je niks fout doet, want dan loop je een grote partij te vloeken |:( Zahlman heeft er inderdaad wel wat werk achterzitten, maar ik kan me niet voorstellen als jij zelf wat creatiefs in elkaar zet het heel erg veel slechter koelt.

Verwijderd

What do you mean I'm not kind? Just not your kind!!!
Megadeth roelz ;)
Pagina: 1