Toon posts:

[iis 5] webserver stopt er soms mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een site met vrij heftige asp scripting op een win2k computer bij een externe host.
Zo'n 9.000 uniques en 22k pageviews per dag.

Om de zoveel tijd stopt IIS er gewoon mee. Ik heb het gevoel dat er een enorme hoeveelheid objecten ergens rondzwerven, maar ik heb mijn code 100keer bekeken, en alles wordt netjes afgesloten.

Is er een manier om geheugen om de zoveel tijd op te schonen? en alle objecten, variablen en weet ik veel te verwijderen?

Op dit moment worden ze er gek van, ze moeten de server (met ook andere klanten) elke dag opnieuw starten.
:'(

Verwijderd

Ten eerste, als jij er samen met andere klanten op draait kan er natuurlijk ook bij een van de andere klanten iets mis gaan waardoor de server over zijn nek gaat

Ten tweede is het misschien nuttig om eens te gaan kijken naar event logs voor errors, en moeten de resources (geheugengebruik, CPU gebruik, disk gebruik, etc eens gemonitord worden om te zien of er een patroon te herkennen is in relatie tot de IIS problemen.

Ten derde moet er ook eens naar de log files gekeken worden naar welke scripts het meest worden gedraaid, en welke als laatst gedraaid worden voordat IIS ermee stopt.

Ten vierde kun je process viewer (een toolje bij IIS waarmee je ook threads e.d. kunt zien) ook gebruiken om te zien welke processen en threads er draaien en of daar iets vreemds mee gebeurt.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!