Toon posts:

Switchen met een manual data switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tussen 2 computers (in een LAN) een manual data switch staan voor de monitor. De monitor delen de 2 computers dus.
In principe worden deze 2 computers via het netwerk bestuurd, maar voor lokaal onderhoud is het handig om direct op de PC zelf te werken.

Ik heb nu een manual data switch gekocht voor de monitor. Maar kan ik deze dan gewoon terwijl de computers aan staan switchen?

Reden waarom ik dit vraag is dat iemand zei dat je hiermee je porten op kan blazen.

Als ik het toetsenbord en de muis (beiden PS/2) ook op de switch aansluit, maakt dat uit voor het omschakelen? (voor je porten, kunnen die dat aan?)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Als je een goede switch koopt gaat er niets stuk. Ik bestuur op het werk 4 PC's met 1 KVM (merk Sitecom) en dat werkt perfect.

Verwijderd

Het doel van een switch is volgens mij juist dat je 1 monitor op meerdere compu's kan gebruiken. Alle switches die ik tot nu toe heb gebruikt laten switchen toe terwijl alles aan staat, wat is anders het hele nut van een switch (oke minder kabel gefrut).

Maar als je op zeker wilt gaan moet je de winkelier expliciet vragen of dit kan en eventueel laten demostreren.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de leverancier mag je niet switchen als je computers aan staan omdat er een (kleine) stroom loopt door je kabels. Als je dan switched als je computer aan staat zou je je porten op kunnen blazen. Dat lijkt me redelijk vervelend.

Maar ik vraag me af in hoeverre dat een officiele opmerking is, maar dat het in de praktijk prima kan. Normaal gesproken steek ik vele stekkers (PS/2, Serieel, parallel) er gewoon in terwijl de computer aan staat, nog nooit een probleem mee gehad.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Ik heb een handmatige switch voor keyboard, muis en monitor en daar schakel al een paar jaartjes mee. Geen problemen gehad.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Als die Pcs zelf al hun schermen uitzetten na drie minuten ongebruiktheid dan zou je in principe al vrijwel nul volt over alle lijntjes hebben lopen... dan verlaag je het risico nóg verder. ik neem tenmisnte aan dat als je ze normaal remote bestuurd dat het dan niet systemen zijn die veel en lang beeld blijven geven. een tweak tipje voor als je echt het zekere voor het onzekere wilt... morele steun, voornamelijk.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:08 schreef hielk het volgende:
Volgens de leverancier mag je niet switchen als je computers aan staan omdat er een (kleine) stroom loopt door je kabels. Als je dan switched als je computer aan staat zou je je porten op kunnen blazen. Dat lijkt me redelijk vervelend.

Maar ik vraag me af in hoeverre dat een officiele opmerking is, maar dat het in de praktijk prima kan. Normaal gesproken steek ik vele stekkers (PS/2, Serieel, parallel) er gewoon in terwijl de computer aan staat, nog nooit een probleem mee gehad.
Bleh, wat een opmerking. Iedere fabrikant weet dat die dingen gebruikt gaan worden om tussen verschillende compu om te kunnen schakelen (hot natuurlijk). Zo'n opmerking is volgens mij als indekking te zien.

Als je verder gaat nadenken is het trouwens een belachlijke opmerking. "We hebben een switch waarmee je tussen div compu's kan schakelen, maar het is mogelijk zo'n brakke oplossing dat we geen garantie durven te geven als je het gaat gebruiken zoals het bedoelt is".

Best wel triest vind ik.

btw leverancier, bedoel je hiermee de winkelier of de fabrikant? Als het de winkelier is kan je bij de fabrikant het navragen en heeft de winkelier niets te mekkeren. Anders bij de fabrikant (oke importeur) aangeven dat je winkelier hun product verkeerd aanbied. Je relatie met de winkelier verloopt plotseling wat stroever, maar je hebt dan wel een goede garantie.

[Edit] zucht ik schrijf altijd leverantier

Verwijderd

Ik heb ook net zo'n switch gekocht (mechanisch). Ik heb geen problemen met switchen als mijn twee computers aan staan, alleen de kwaliteit is zeer slecht :(

Verwijderd

edit:
foutje.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58

Stewie!

Keen must die!

Op woensdag 09 januari 2002 00:27 schreef hielk het volgende:
Reden waarom ik dit vraag is dat iemand zei dat je hiermee je porten op kan blazen.

Als ik het toetsenbord en de muis (beiden PS/2) ook op de switch aansluit, maakt dat uit voor het omschakelen? (voor je porten, kunnen die dat aan?)
dat zeiden ze bij mij ook toen ik vandaag een switch kocht. Hoop dat er niks gebeurd :9 .

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe gaat het erg goed. ;)
Pagina: 1