Toon posts:

[newbie] video opnemen (camera)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar toch ik kan niet vinden wat ik eigelijk wil weten.

Ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen. Ik zit op dansen en neem dan ook steeds mijn af-dansen op. Nu wil ik dat op de PC zetten zodat ik ook kan inzoemen op bepaalde stukken enzo.

Ik heb dus vernomen dat dat met een TVkaart kan en een videocapturing kaart?

Ik weet eigelijk alleen niet waar ik op moet letten ,wat is goed wat is slecht, heeft iemand hier meer info over?

bedankt!!!

Verwijderd

Videokaart met TV-in is altijd wel goed, je kan ook een apart TV kaart kopen.
Is niet zo heel veel om op het letten volgens mij, maar het is wel leuk om je computer snel genoeg te kiezen zodat je geen raw avi hoeft te capturen.

Als je echt veel geld over hebt kan je ook een capture kaart nemen met hardware compressie erin, maar als ik je verhaaltje zo eens lees is dat misschien wel te professioneel.

Je hoeft dus niet en een TV-in en een capture kaart te hebben maar een vanbeide.

Inzoomen en zo is iets dat je later moet doen, en daar moet je goede software voor gaan regelen...

Verwijderd

Topicstarter
ahhh. dus als ik het filmpje gewoon goed opneem, dan kan ik dmv goeie software gewoon inzoomen zonder dat het wazig wordt enzo?

Zo'n ATI ALL in Wonder is dat een beetje goed om dat hiervoor te gebruiken of kan ik beter investeren in een betere videokaart + een TV-kaart ?

Verwijderd

Na, om het maar effe te zeggen.
Ik heb nu al zo''n tijdje een Asus Geforce2 V7700 deluxe (met tv-in en tv-out). Deze werkt aardig voor het capturen. Maar houd 1 ding in de gaten, het is niet ontworpen voor het capturen en bewerken van videobeelden. Het is aardige kwaliteit met heel af en toe schokkende beelden en vage horizontale lijnen in het beeld.

Als je echt een beetje leuke filmpies wilt maken, en je hebt genoeg geld met je 1 van de volgende 2 kopen
- Pinnacle studio DV+; deze moet je alleen kopen als je met een DV camera bezig gaat. kosten: €235(+ versie), €140 (DV normaal).
- Pinnacle micro DC10+; deze moet je kopen als je met een anologe camera filmpt. kosten: €250

Zoals je ziet zijn dit wel vrij dure oplossingen voor zulke filmpies. Maar met deze kaarten is het makkelijker om in te zoomen met kwaliteit behoud (al weet ik zelf niet zeker of je uberhaupt kan inzoomen na het filmen).
Je kan natuurlijk ook op internet gaan kijken naar een 2de handsje !!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt mensen, ik weet genoeg :D