Toon posts:

startupscript voor proftpd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van proftpd op een redhat dooske heb ik geprobeerd een startupscript te bouwen (deze in init.d gezet, rechten goedgezet (755)) en symbolic links in de runlevels aangemaakt. Dit is echter nog niet gelukt :(
Heb verschillende scripts geprobeerd die het zouden moeten doen. Hoe kan ik testen of zo'n script werkt ?

groeten sten

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01
Wat voor status script? Om op een website aan te geven of je FTP up&running is? in PHP?

Of een bash script? met een ander doel?

[edit]
kheb niet goed naar topic gekeken :)
een startup script dus.

killall proftpd
./script.sh

start proftpd dan wel op?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan ook niet.
Ik heb overigens geen script.sh op mijn machine staan (weet overigens ook niet wat voor een script dat is :))

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 00:28
is heel simpel, startup scripts zijn te vinden in <proftpd dir>/contrib/dist/<distro>

ff aanpassen en naar /etc/rc.d/init.d/ kopieren, en die file symlinken naar /etc/rc.d/rc3.d/ en /etc/rc.d/rc5.d/ en dan moet 't werken (Althans, zo werkt het bij mij goed.. redhat 6.2 en 7.1) de lokatie van die init dirs zijn geloof ik bij de verschillende distro's anders.
zo staat het me bij, dat debian en slack die niet kennen, op deze manier.

Verwijderd

Met ./script.sh bedoelt ie dat je dan je script moet uitvoeren. Jouw script dus. Als je eerst proftpd afsluit, met killall proftpd, en dan je startup script start, kun je testen of je scrippie werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb het voor elkaar :)
Heb inderdaad een proftpd.init.d script in contrib/list gevonden. Deze een beetje aangepast en dmv. chkconfig die file gesymlinked. Werkt nu perfect.
Pagina: 1