Toon posts:

Leadtek Geforce 3 Ti200 TDH overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag weten tot hoever ik deze kaart ( veilig :P ) met de standaard koeling die erop zit kan overclocken...

pls note: ik heb een Alienware dragon kast met een aardig luchtstroompie :) bvd.

edit:
Ik heb de FAQ gelezen, maar ik wil gewoon van iemand weten hoe die persoon deze kaart heeft geclocked... Ik vind het nooit zo fijn om het uit te proberen wat ie nou eigenlijk kan... vandaar...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit is moeilijk vantevoren bepaalbaar.
In de duitse C!T (computer technik) nummer 26 hebben ze de Ti200 en Ti500 kaarten getest van diverse fabrikanten op overclockbaarheid en kwaliteit.
De beste kwa kwaliteit is zonder meer de ATI Radeon 8500. Daarna komt de ASUS v8200 Ti200 en de Ti500, en daarna komen pas de LEADTEK kaarten. Ja, dit verbaasde mijzelf ook, maar het blijkt dat ASUS toch eindelijk betere filters gebruikt op hun kaarten. Kwa overclocken was de ASUS de beste overclocker en daarop volgend alweer de LEADTEK kaarten. De HERCULES kaarten waren zeer tegengevallen. De HERCULES Ti200 kaart behuisd net als de andere, 4ns geheugen en toch overclocked deze kaart niet eens naar de standaard 500MHz wat de standaard hoort te zijn voor dit 4ns memory. Dit komt doordat HERCULES standaard hogere timings gebruikt als de andere kaarten waardoor de overclockbaarheid dus aangetast wordt. Je moet het zien als cas 3 memory op cas 2 laten draaien en dan ook nog willen overclocken. Hierdoor heeft de HERCULES dus niet overclocked wel ongeveer 4% meer snelheid dan de andere kaarten die niet overclocked waren.
Een heel verhaal, maar je LEADTEK kaart hoort dus redelijk goed te overclocken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

hier heb ik de gewone gforce3 van leadtec , en deze klokt over naar de 260 core , 570 mem. :9~ een aanrader wel de leadtec.

Verwijderd

Goeie kaartjes hoor, die leadtek.
ik heb een ti200 tdh (met hardwaremonitoring), die klokt tot 260/560.
Met de bijgeleverde utility (winfox) en een bioseditor heb ik de kaart geherprogrammeerd om op 240/550 te booten. Geen coolbits voor mij meer!!! :)

regards,
Cornelis

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Jullie komen met je geheugen veel hoger dan ik. Ik kan m'n geheugen niet sneller laten draaien dan 475 mhz, anders krijg ik artifact (vrij grote rode blokken in beeld) en loopt even daarna m'n pc vast.
Wel vreemd vindt ik dat ik in het begin 3D mark 2001 zonder problemen heeft gelopen op een memspeed van 560 mhz. :?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

heeft er ook iemand een pine gf3 ti200??
wil ook wel s weten hoe hoog dat kaartje kan.

Bears and Bulls

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11
ik krijg mijn geheugen een aardig eindje met mijn leadtek, maar mijn core heeft er vrij gauw geen zin meer in. Komt niet verder dan 230 zonder vastlopers. Mijn geheugen krijg ik tot 520 (nog niet hoger getest)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx 4 de reacties... ga het vanavond eens ffies goed uitproberen... *D

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
[beetje offtopic]
Zeg Rick2001, ik heb onlangs in 1 van jouw postings gelezen dat je bijna geen spellen speelt.
Maar waarom dan zo'n snelle cpu, maar vooral zo'n Geforce 3 Ti200 en ook nog zo ver overgeklokt?
[/beetje offtopic]

I love watercooling

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

M'n oom heeft die Leadtek ti 200, en volgens de verkper die het hem verkocht is zijn dat eigenlijk ti 500 maar die express naar beneden zijn geschroeft, en er zit ook nog software bij zodat ie uhm nu heeft lopen als een ti500.
redelijk overclocken noem ik dat toch wel :p

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Dit topic gaat toch op slot, er kunnen gewoon geen garanties gegeven worden dat je een kaart x MHz kan overklokken. Het staat volgens mij echt duidelijk in de FAQ, als dat het niet staat hoor ik het graag en pas het eventueel aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.