Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen over een chipdrive, die je op je pc kan aansluiten. Hiermee kun je allerlei soorten chips bewerken.
Ik heb op school zo'n betalings systeem(ik geloof dat de naam 'facility-card' is) om bijvoorbeeld frisdrank te kopen, en mischien dat ik met deze chipdrive ook wel geld kan opwaarderen op deze kaart.
Heeft iemand ervaring met deze chipdrives?
Want ze zijn niet zo gek duur, en het kan voor mij wel uit :Y)

Verwijderd

Zal wel tegen gaan vallen denk ik.
Het lijkt me toch dat je een chip niet zomaar kan in- en uitlezen en -schrijven. Zou wat worden met de chipknip! *D

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

(jarig!)
Je kan een chip niet schrijven zonder dat je de sleutel hebt.

m.a.w. je kan zo'n ding alleen gebruiken om blanco kaarten te voorzien van je eigen info.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
Op woensdag 09 januari 2002 00:45 schreef Aaargh! het volgende:
Je kan een chip niet schrijven zonder dat je de sleutel hebt.

m.a.w. je kan zo'n ding alleen gebruiken om blanco kaarten te voorzien van je eigen info.
Mmm, dat zou inhouden dat je een copy kan maken.. ben ik al tevreden mee.. even opladen en kopieren maar!

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 23:57
ligt er helemaal aan wat voor kaart het is en of die kaart een eigen processor heeft. als je alleen een chippie hebt met info dr op dan is copieren geen prob. maar als je (zoals bij de chipknip) een proc op t kaartje hebt zitten dan kan je daar met zon lezer nix mee.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op woensdag 09 januari 2002 11:03 schreef poohbeer het volgende:
Mmm, dat zou inhouden dat je een copy kan maken.. ben ik al tevreden mee.. even opladen en kopieren maar!
Probleem is dat wanneer de geheugeninhoud van je chipknip een bepaalde sleutel bevat die werkt met een serienummer op de chip ofzo, dat je dan toch een probleem hebt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

prijzen zijn toch niet zo duur op t grafisch lyceum joh stinkerd :P

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:20
Denk dat je een slotje kan verw88en, dit mag namelijk niet.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 13:06 schreef psygho het volgende:
Denk dat je een slotje kan verw88en, dit mag namelijk niet.
Je mag toch een back-up van je spullen maken :?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:20
Op woensdag 09 januari 2002 13:36 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Je mag toch een back-up van je spullen maken :?
ja dat mag...
Op dinsdag 08 januari 2002 23:38 schreef obscurus het volgende:
...Hiermee kun je allerlei soorten chips bewerken.
Ik heb op school zo'n betalings systeem) om bijvoorbeeld frisdrank te kopen, en mischien dat ik met deze chipdrive ook wel geld kan opwaarderen op deze kaart.

Want ze zijn niet zo gek duur, en het kan voor mij wel uit :Y)
en dat mag niet :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

leg em in de koelkast he dan gaat er elke dag een dubbeltje bij :P kweet niet of het ook met euros werkt
whaha dat gerucht hoorde ik een keer >:)

• NeoMotion
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Iemand dat stuk op tv gezien over de parkeerkaarten in Amsterdam? Die werken op dezelfde manier. En die zijn op teladen met een apparaat. Het nadeel is dat zo'n apparaat ongeveer €3000 kost, en dat alleen om een schoolkaart op te laden? Grappig, ook kunnen daarmee simkaarten herschreven worden. Wanneer je lang genoeg zoekt, kom je vast iemand tegen die je kan helpen met je probleem.

Verwijderd

Oke dit topic is al weer een tijdje oud maar bij de conrad zijn die chipdrives te koop voor maar 40 gulden! Inclusief iets software >:) Dan begin ik toch een plannetje te krijgen eigenlijk..Iemand die toevallig zo'n ding heeft en mij kan vertellen wat de mogelijkheden zijn (Xafax kaartjes opladen?, voor eigen gebruik dan he :))
Alvast bedankt

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 07:48

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op donderdag 10 januari 2002 11:27 schreef NeoMotion het volgende:
Iemand dat stuk op tv gezien over de parkeerkaarten in Amsterdam? Die werken op dezelfde manier. En die zijn op teladen met een apparaat. Het nadeel is dat zo'n apparaat ongeveer €3000 kost, en dat alleen om een schoolkaart op te laden? Grappig, ook kunnen daarmee simkaarten herschreven worden. Wanneer je lang genoeg zoekt, kom je vast iemand tegen die je kan helpen met je probleem.
daar maakt iemand gewoon flink winst op als je zo'n ding gewoon op een pc aansluit heb je al minder hardware nodig en dat moet voor 40,- idd wel lukken.
Oke dit topic is al weer een tijdje oud maar bij de conrad zijn die chipdrives te koop voor maar 40 gulden! Inclusief iets software Dan begin ik toch een plannetje te krijgen eigenlijk..Iemand die toevallig zo'n ding heeft en mij kan vertellen wat de mogelijkheden zijn (Xafax kaartjes opladen?, voor eigen gebruik dan he )
Alvast bedankt
standaard software kan meestal alleen info lezen dus als je iets wil veranderen zul je je eigen software moeten schrijven volgens mij. ik heb hier nog wel zo'n ding van conrad liggen nooit meer echt iets mee gedaan wilde het gaan gebruiken als beveiliging.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Op maandag 18 maart 2002 19:20 schreef Vinex het volgende:
Oke dit topic is al weer een tijdje oud maar bij de conrad zijn die chipdrives te koop voor maar 40 gulden! Inclusief iets software >:) Dan begin ik toch een plannetje te krijgen eigenlijk..Iemand die toevallig zo'n ding heeft en mij kan vertellen wat de mogelijkheden zijn (Xafax kaartjes opladen?, voor eigen gebruik dan he :))
Alvast bedankt
Ik heb zoon ding en je kan er NIX mee behalve je sim kaart van je telefoon bewerken. Alle kaarten met een chip zit een pincode op en je kan maar 3 of 6 keer proberen en dan is de kaart geblokkeerd. Zelfs de kaart van de edah zit een code op. :(

Verwijderd

maar kun je niet de kaart opladen, daarna deze gegevens uitlezen en opslaan, vervolgens als het kaartje weer leeg is deze gegevens erop zetten?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Op maandag 18 maart 2002 21:44 schreef Vinex het volgende:
maar kun je niet de kaart opladen, daarna deze gegevens uitlezen en opslaan, vervolgens als het kaartje weer leeg is deze gegevens erop zetten?
nope

Je kan gewoon NOOIT schrijven naar een bestaand kaartje (tenzij je de code weet)

Verwijderd

Hey,

Het programmatje dat ze voor Xafax gebruiken is ChipNet.

Dit heb ik op school kunnen ontdekken :)

Nu nog meer info.

Als iemand weet waar je ChipNet kunt downloaden ... laat het effe weten.

GreetZ

Verwijderd

Een chip?
Ik weet nog dat mijn broer ermee bezig is geweest. Telefoonkaarten that is.
Kennen jullie die film Terminator2, dat dat jochie pint met een computertje?

Dat is een Atari Portfolio. Leuk detail: met precies dezelfde heeft mijn broer het voor mekaar gekregen om (oude) telefoonkaarten in de cel te kunnen opwaarderen. Erg onhandig en log systeem (zie je je al in die cel staan :P) maar het was gelukt! Heb het m zien doen! Dus iedereen die zegt dat het persé NIET kan lult uit zijn nek (nofi).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uhm.. ik weet dat kaarten van de Fontys hogescholen in Eindhoven gewoon met een simpel Conrad-schrijvertje op te waarderen zijn. Het bedrag staat gewoon op de kaart samen met een klein checksummetje.
Processorkaarten zijn vaak wel beveiligd om te schrijven, maar voor die simpele systemen worden meestal gewoon eeprommetjes met een i2c-interfaceje gebruikt.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op 18 maart 2002 @ 19:20:
Alvast bedankt
40 gulden ? je bedoeld euro's ?

Verwijderd

op hcc dagen was zo'n ding rodn de 20 euro incl. simcard software.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

B0MBACI schreef op 18 oktober 2002 @ 23:56:
40 gulden ? je bedoeld euro's ?
Nope, voor 19 euro heb je al zo'n ding bij de conrad. Op de fontys (e'hoven iig) kan je ze zelf thuis 'opwaarderen'.

Verwijderd

Wij op school hebben ook een xafax pasje. Het is een witte met zon horizontale zwart magneetstreep. Kan je hier wat mee met een card reader?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 18:38:
Wij op school hebben ook een xafax pasje. Het is een witte met zon horizontale zwart magneetstreep. Kan je hier wat mee met een card reader?
Wow, oud topic.

Anyway, je hebt niets aan zo'n cardreader, maar wel iets aan een oude cassetterecorder, wat electrospul, een plankje en een soldeerbout. De rest mag je zelf uitvissen.

Zoef

Verwijderd

wij hebben wel zo'n chip-knip bewerker, heeft me pa iets van 7 jaar terug gekocht bij de conrad voor VEEL geld, zou het nog wel moetten doen......

aleen hebben ze bij mij op school streepescodes en is het tegenwoordig gewoon een kwestie van andermans code copieeren met een copieermachine :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 00:24 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik snap niet dat dit topic altijd maar open is gebleven, iedereen wil hier geld verdienen met die chipcard readers, leuk, maar bedenk je ff wat je school hiervan gaat zeggen? Op den duur vinden ze zelf ook wel uit dat jij aan het frauderen bent en ze zullen je vinden, geloof me :)

Dit topic gaat dus op slot, illegale dingen als dit werken we hier niet aan mee, helaas voor jullie ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.