[MM] MouseMod Gelukt!

Pagina: 1
Acties:

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16
Zo'n vier week geleden heb ik besloten dat mijn Logitech Optical Wheelmouse maar een ander kleurtje led moest: blauw!

Direct maar wat "LED 1800MCD 5MM BLAUW, #187518-24" bij Conrad besteld. Na drie weken was het pakketje eindelijk eens op het postkantoor :( (TNT-man vertikte het om het thuis af te leveren, hij heeft alleen een papiertje door de bus gegooid). Daarna nog een week op het postkantoor gelegen omdat ik daar niet kon betalen: EURO-problemen :'(

Maar vandaag heb ik ze dan eindelijk, direct aan de slag gegaan en een kwartiertje later:

Het oude LEDje eruit geknipt en aan de resterende stukjes de nieuwe LED vastgesoldeerd, eitje :z
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/OldLED.jpg
Muisje met veel licht...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/MouseActive.jpg
Muisje met weinig licht
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/MouseNormal.jpg
De onderkant
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/BriteLite1.jpg
Wat een licht op tafel
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/BriteLite2.jpg
Muisje OK :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/MouseOK.jpg

Sorry voor de brakke pics, maar niet alles van Logitech is even goed :)

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Verwijderd

Volgens mij ziet dat er wel een stuk vetter uit in mn blauwe mouseman wheel optical :)
Maar kheb de guts niet om het te doen.... Stel dat het fout gaat ben ik wel mn muis kwijt, en deze kon ik nergens meer vinden ;(. Dus nee dank je. Hij is wel vet, maar ik ben net niet gek genoeg om het zelf te doen.
Klasse.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21
mijn muisje is nog rood :D

en als je hier nou een plexiglas muismat onder legt zou je die dan niet hoeven te verlichten?

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:58 schreef 007BigHarry het volgende:
mijn muisje is nog rood :D

en als je hier nou een plexiglas muismat onder legt zou je die dan niet hoeven te verlichten?
Denk het niet met zo`n schijnwerper :o

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik wil meer elektro shit zien, opnieuw openschroeven die hap en meer pics >:) :P

Nee maar wel mooi gedaan ja :)

System specs

• TheJoker
BananeKoning: Zo moeilijk is het niet hoor, het moeilijkste vond ik verzinnen hoe ik het nieuwe ledje moest vastmaken, want solderen gaat echt niet op die kleine prutsbordjes.
Toen ik eenmaal verzonnen had om de oude led naar achter te buigen, daar de pootjes van af te knippen en de nieuwe weer aan die pootjes vast te solderen was ik zo klaar. (zie ook schematisch kl*te paint plaatje hieronder)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimar/MuisjeSchematisch.jpg

Tentacle1: Helaas, ik heb alleen maar een brakke webcam, dus geen pics van de binnenkant. Heb het wel geprobeerd, maar was een grote grijs-bruine vlek.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Op dinsdag 08 januari 2002 23:25 schreef The.Joker het volgende:
BananeKoning:

Een zeer goede uitleg :)
Over die muis, ik maakte maar een grapje. K weet best hoe dat van binnen eruit ziet en k ben zelf geen elektro n00b, dus... ;) Maar toch bedankt voor het proberen he!

System specs

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:01
:9~

Dit wil ik ook wel op mijn Cordless MouseMan Optical :)

Mooie mod!

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Heeft dit geen invloed op de werking van je muis?
Ik kan me zo voorstellen dat het een reden heeft dat iedereen rode LEDŽs gebruikt.

• SkyKnife
  • Laatst online: 21-03 01:12
Ik vraag me af of de ferq van het licht niet erg afhangt van de prestaties van de muis.

Game je er mee? Kun je nog steeds zeer snelle bewegingen doen zonder problemen?

Gebruik je een muis mat of doe je het op een andere ondergrond?

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
cordless is lastig (ok alles kan)
maar dan zit je natuurlijk weer met de stroom die dat kreng vreet

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Netjes gedaan, ga er ook maar even mee kloten, wat kost zo'n muis nou bijna niks toch hehe 15 Euro.

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11
Op woensdag 09 januari 2002 11:27 schreef azecos het volgende:
Heeft dit geen invloed op de werking van je muis?
Ik kan me zo voorstellen dat het een reden heeft dat iedereen rode LEDŽs gebruikt.
Volgens mij heeft dat gewoon te maken met het feit dat rode ledjes goedkoop zijn en omdat blauwe ledjes vaak feller zijn en de producenten waarschijnlijk ook nog een beetje opletten dat zo'n muis niet te fel licht gaat veroorzaken.

• TheJoker
Ik ben best wel een fanatiek gamer, dus ik had ook eerst m'n bedenkingen, maar, ik heb het gisteravond nog ff geprobeerd, en geen enkel probleem :)

Met de rode led had ik af en toe nog het probleem dat als ik te snel bewoog, dat dan mijn cursor raar deed, maar met deze blauwe led heb ik ok daar veel minder tot geen last meer van.

De reden dat er rode leds inzitten zal dus wel met de prijs te maken hebben, aangezien hij met een blauwe net zo goed tot beter presteerd.

edit: oh ja, ik heb het ook op verschillende oppervlakken geprobeerd en steeds geen probleem

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op woensdag 09 januari 2002 12:42 schreef Cryolite het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat gewoon te maken met het feit dat rode ledjes goedkoop zijn en omdat blauwe ledjes vaak feller zijn en de producenten waarschijnlijk ook nog een beetje opletten dat zo'n muis niet te fel licht gaat veroorzaken.
idd. Heb je bijvoorbeeld als eens een case gezien met blauwe power/hdd leds, in plaats van de standaard groen/rood combinatie?

Als logitech op iedere muis 0,40 euro (schatting, niet flamen ;) ) bespaart door een rode led, i.p.v. een blauwe te nemen, dan maken ze daar best veel winst op (tel maar uit)

• Azecos

Azecos

Can't help it..

Op woensdag 09 januari 2002 12:57 schreef hellfire_ultd het volgende:

[..]

idd. Heb je bijvoorbeeld als eens een case gezien met blauwe power/hdd leds, in plaats van de standaard groen/rood combinatie?

Als logitech op iedere muis 0,40 euro (schatting, niet flamen ;) ) bespaart door een rode led, i.p.v. een blauwe te nemen, dan maken ze daar best veel winst op (tel maar uit)
Klinkt idd aannemeljk. Ik krijg deze week een M$ Intelli explorer R3, misschien ga ik het daarmee proberen, ziet er echt gaaf uit!!!

• TheJoker
Denk er dan wel aan dat je ledjes gebrukt met een grote lichtopbrengst. Die van mij zijn zo'n 1800mcd, dat kost weliswaar ook wat (zo'n 15 piek per led :( ), maar dan doet ie het ook goed

• Azecos

Azecos

Can't help it..

Op woensdag 09 januari 2002 13:08 schreef The.Joker het volgende:
Denk er dan wel aan dat je ledjes gebrukt met een grote lichtopbrengst. Die van mij zijn zo'n 1800mcd, dat kost weliswaar ook wat (zo'n 15 piek per led :( ), maar dan doet ie het ook goed
Bedankt voor je tip!!!!!!! :)

• MaNDaRK
  • Laatst online: 11:01
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef dexx het volgende:
cordless is lastig (ok alles kan)
maar dan zit je natuurlijk weer met de stroom die dat kreng vreet
Ok, maar het staat wel VET :D
En ik vind dat i nog niet eens heel veel stroom zuipt hoor :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb me optical mouseman wheel open gekloot maar ik kan niet goed bij het ledje... heeft iemand deze mouse al gemod? want ik heb nog wel een blauw ledje over en wil em wel ff modden :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Netjes gedaan!!
Zelf ga ik het niet proberen........................... want ik heb geen Optical Muis :P

Verwijderd

(y)

:9

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
nijs!
en zulke brakke pics zijn het niet als je die in mijn topic ziet :o

Verwijderd

Best cool inderdaad...
Ik ben niet echt een soldeer-professional, is het da af te raden ermee te klooien?

• TheJoker
Thnx, vind het zelf ook goed gelukt

hhmm.. ben zelf ook niet echt goed in solderen, maar dit was echt makkelijk.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

speedy schoeft vanavond zijn cordless optical mouse ff open >:) zeeer vette mod !!!! blauw leds roeleren !!!!

pc | server | laptop | pda

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

I ga mijn cordless & optical ook maar ff mishandelen :P
Pagina: 1