Toon posts:

Diskette waarschijnlijk stuk: data nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een diskette waar een bijzonder belangrijk bestand op staat. Als ik deze diskette wil lezen in de Windows (XP) Verkenner, krijg ik de melding 'plaats een geschikt medium'. Soms komt ook de melding 'de schijf in A is niet geformatteerd: wilt u deze nu formatteren?'.

Dat laatste wil ik dus zeker niet omdat ik het bestand wil redden. Als ik de flop via Dos onder Windows of onder Dos tijdens het opstarten krijg ik de melding dat 'Disk has no label'.

Svp help.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben bang dat die disk dood is. Tenzij je een stukkie softare kunt vinden dat niet naar de Fat kijkt, maar een Rawcopy maakt van de data en vervolgens de gegevens daaruit pulkt.

Maar ik zou zeggen move.to/Trashcan.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt ook met DEBUG (onder DOS) rechtstreeks sectors van de disk lezen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

chkdsk a: /f/r

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ook met Norton kun je zonder de FAT te interpreteren de data bekijken (soort van CloneFlop)

Maar ik ben bang voor je dat je flop naar de eeuwige jachtvelden is (incl. je data) :'(

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Misschien ff iets raars, maar vorige week zat ik bij een klant en daar had ik ook zo'n soort probleem.
Wat bleek, de floppykabel zat niet goed in de connector van het moederbord gestoken.
Goed aangedrukt, en toen werkte het weer.

Heel vroeger, (voor '95) gebruikte we Norton Disk Doctor voor dit soort ellende. (uiteraard de ms-dos versie)

Signature?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, ik heb al een aantal malen met suc6 Fix-It Utilities 4.0 gebruikt.
Me pa had een zelfde soort probleem.

Soms is een ICQ bloemetje wel handig.

And The Only One

Pagina: 1