Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Sinds een tijdje is een mp3 speler hotter dan hot, je vind hem overal in, gsm's, pennen, horloges. Niet altijd ten goede van de kwaliteit.
Is dat nu echt de toekomst van muziek ? Rondlopen met een handje vol flashkaartjes.
Er zijn toch andere alternatieven zoals de MD, waarvan de nieuwste versie veel handiger is (vind ik) dan een mp3 speler.

Graag uw meningen, zet er maar een boom over op :Y)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vind ik wel, hoewel minidisk ook :9 is natuurlijk.
Maar het voordeel van mp3 is dat het geen bewegende delen gebruikt, en dat lijkt mij een voordeel voor bijvoorbeeld het sporten ed. Alleen de capaciteit van de flash kaartjes enzo moet nog ff flink verbeterd worden en natuurlijk de overdrachtsnelheid..

Als mp3 nog ff flink doorontwikkeld word (afgezien van het feit dat het meeste illegaal is) is het wat mij betreft (voorlopig) ultiem genot, vooral op >192Kbps.

Mijn boom :D

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> GT

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

tja.... en of ie gehyped is, in de tijd van 32mb rio dingetjes zat iedereen erover, en vorigd jaar op de HCC was het alleen maar MP3 spelers wat de klok slaat (2000 dus). echt een enorme hype, dan vind ik MD toch nog vele malen mooier klinken (mede dankzij optische overdracht), en makkelijker om mn demotjes te maken

Deze plek is te koop.

Verwijderd

hm, ik vind die flash kaartjes anders best wel flex... gewoon superklein en ze kunnen er tegenwoordig al 512MB op proppen (al zijn die wel loeiduur). Verder beschadigen ze niet gauw of je moet ze echt doormidden gaan breken :D Ze gaan bij mij in elk geval langer mee dan de gemiddelde cd/bandje. En tsja, geen bewegende onderdelen dus geen gejengel/geskip, er kan nix in de soep lopen, lager stroomverbruik.

de transfer rate mag alleen idd wel wat omhoog en de prijs omlaag. Maargoed, dat komt vanzelf nog wel. Van mij mag het in elk geval wel een standaard worden. En dan zolang grootte/prijs nog een probleem is in samenwerking met mp3 want ik hoor het verschil echt niet meer bij 192kbit, hoe moeilijk het nummer ook is.

Verwijderd

De MP3-spelers zijn wel gehyped. Maar dat is niet zo gek. Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een computer thuis en een mp3'tje is zo gemaakt. Dan heb je alleen nog een speler nodig. Bij de MD heb je sowieso al een recorder nodig. De MD-spelers zijn zo duur niet maar als je een recorder wilt kopen ben je een stuk meer geld (lees euro's :)) kwijt.
Het is een beetje te vergelijken met de Laserdiscs en de DVD. De laserdisks zijn van veel betere kwaliteit (vandaar ook zo groot :P) vergeleken met de DVD's. Maar net zoals met de MP3 merk je daar (haast) niets van. En omdat er veel meer op de kleinere DVD past, is dit het toch geworden.
Ik denk ook dat over een tijdje er veel meer MP3's opgeslagen kunnen worden op die kaarten. En de grootte/kwaliteit verhouding van de MP3's zal waarschijnlijk aantrekkelijker zijn dan die van de MD bij de meeste mensen.

Verwijderd

MD Spelers roeleren als een gekookte blaat :P :P

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:50
Uhm, het gemak van het overbrengen van MP3's naar een speler mag ook wel even aangestipt worden lijkt me... MD klinken goed en de spelers zijn mooi klein, maar 1 op 1 overnemen duurt me gewoon te lang. :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Ja, MP3 spelers zijn gehyped. Tenslotte kan je er minder muziek op zetten met mindere kwaliteit (bij die oude dan).

En dan nog iets: niemand kan nu aankomen met een OGG-speler, want dat kent men niet dus het is niet stoer.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke nieuwe MD speler bedoel je, heb ik iets gemist :?

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 12:06 schreef Sjord het volgende:
Ja, MP3 spelers zijn gehyped. Tenslotte kan je er minder muziek op zetten met mindere kwaliteit (bij die oude dan).
Tsja, ik heb nog een rio500 met een 64MB kaartje xtra derin zodat ik op 128MB zit.
Anderhalf uur muziek met 192kbit. Meer heb ik niet nodig :)
En dan nog iets: niemand kan nu aankomen met een OGG-speler, want dat kent men niet dus het is niet stoer.
mwah, ik vraag me af of Ogg Vorbis wel echt zoveel beter is als mp3...
en dan nog, alles wat je download is in mp3 en om het dan weer met kwaliteitsverlies om te zetten naar een raar formaat om ietsje meer op je ogg player te kunnen zetten... dan kun je het beter gewoon als mp3 laten :)

Verwijderd

Ik heb zal al iets van 1,5 jaar zo'n yepp explorer mp3 speler alleen het probleem is je kan beter niks kwijt raken maar het geluid etc is wel goed en je kan er natuurlijk ook programma's opzetten om mee te nemen.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 12:00 schreef Gugger het volgende:
Uhm, het gemak van het overbrengen van MP3's naar een speler mag ook wel even aangestipt worden lijkt me... MD klinken goed en de spelers zijn mooi klein, maar 1 op 1 overnemen duurt me gewoon te lang. :)
tegenwoordig kan dit met de nieuwe sony modellen veel sneller...

Om even op die bewegende onderdelen terug te komen, ik heb een JVC draagbare minidisc speler, (kan niet recorden) maar hij draait maar 10 sec en dan kan hij er een minuut tegen, zo spaar ik enorm aan batterijen en moet je al een minuut shaken om hem van zijn koers af te laten wijken.

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik vind persoonlijk de minidisc op dit moment veel beter dan een mp3-speler.
Minidisc is van betere kwali dan mp3'z.
Voor een minidisc kun je goedkoop uitbreiding (lees minidiscs) kopen (€2).

In mijn ogen is mp3 gehyped, alleen ik denk dat het uiteindelijk wel meer toekomst heeft dan minidisc.
Voordeel van mp3 is natuurlijk dat het veel sneller gemaakt (of gedownd) is, minidisc kan max op 4x geschreven worden. Over een jaartje of 2 is mn minidisc wel versleten en misschien dat ik dan maar eens naar een mp3-speler moet kijken. Voorlopig vind ik het nog te duur en is de kwali nog te mager.

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Op woensdag 09 januari 2002 11:37 schreef korngast het volgende:
MD Spelers roeleren als een gekookte blaat :P :P
:D :D Dan hebben we dezelfde mening!! :D :D

PB 3.2

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:35 schreef w00Dy het volgende:
Sinds een tijdje is een mp3 speler hotter dan hot, je vind hem overal in, gsm's, pennen, horloges. Niet altijd ten goede van de kwaliteit.
Is dat nu echt de toekomst van muziek ? Rondlopen met een handje vol flashkaartjes.
Er zijn toch andere alternatieven zoals de MD, waarvan de nieuwste versie veel handiger is (vind ik) dan een mp3 speler.

Graag uw meningen, zet er maar een boom over op :Y)
zeer zeker, hypen is geld verdienen dus zodra iets gehypt kan worden gebeurt dat ook (8>

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Op woensdag 09 januari 2002 12:09 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Welke nieuwe MD speler bedoel je, heb ik iets gemist :?
Waarschijnlijk deze max 32 speed opnemen vanaf de pc via usb.

Paradigm: Shift happens.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ja man "don't believe the hype!" ik hou het mooi bij cassettebandjes.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
tape ? hebben bagger geluid.... of ben je zo een vintage aanhanger :P

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 09 januari 2002 19:50 schreef Zenit het volgende:
Minidisc is van betere kwali dan mp3'z.
In welk opzicht :?

Als je de geluidskwaliteit bedoelt:

Dat is toch alleen zo als je het rechtstreeks van een cd haalt (tegenwoordig heeft bijna iedereen alles in mp3 en niet op cd) en mp3tjes op 192kb klinken ook perfect.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

mp3 player rules
gewoon veel makkelijker. Uploaden kan ik zelf nog net voor 'k naar me werk moet ff doen en dat wil heel wat zeggen :) MD moet je dus ook weer een zooi schijfjes aanschaffen enzo.
Alleen is helaas de kwaliteit van mp3's niet altijd even goed, maja als ik een MD-player zou hebben zou ik hierop ook van mp3 moeten opnemen dussse....

• Brabrabra
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:05

Brabrabra

Chaoss ahv

Die spelers met flash kaartjes vink maar niks. Kan je veel te weinig muziek in 1x meenemen. Spelers waar gewoon een cd-r in kan zijn stukken beter. Uurtje of 11 muziek :)

Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 12:34

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Op vrijdag 11 januari 2002 13:59 schreef Brabrabra het volgende:
Die spelers met flash kaartjes vink maar niks. Kan je veel te weinig muziek in 1x meenemen. Spelers waar gewoon een cd-r in kan zijn stukken beter. Uurtje of 11 muziek :)
Maar die spelers zijn wel megagroot!
Als deze speler betaalbaarder wordt ga ik hem halen:
Ietsje groter dan een standaard aansteker.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/images/medium/shots/nwms9.jpg

Deze is ook wel geil :

Afbeeldingslocatie: http://www.ita.sel.sony.com/products/vmc/img/shot_mcp10.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 14:11 schreef CitrusJuicer het volgende:

[..]

Maar die spelers zijn wel megagroot!
en ze zijn zwaarder, slurpen batterijen en kunnen overslaan.
flash is idd gewoon de way 2 go als je gewoon xtreme portability wilt hebben.
Als deze speler betaalbaarder wordt ga ik hem halen:
Ietsje groter dan een standaard aansteker.

[afbeelding]
mooi dingetje, maar maakt die niet gebruik van die irritante/dure/grote sony memory sticks?
en zet hij het ook niet om naar ATRAC?

• CitrusJuicer
  • Laatst online: 06-11 12:34

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Op vrijdag 11 januari 2002 14:17 schreef PsyFlux het volgende:
mooi dingetje, maar maakt die niet gebruik van die irritante/dure/grote sony memory sticks?
en zet hij het ook niet om naar ATRAC?
Klopt, maar je hebt ook een versie die 64 MB intern heeft.

- 64MB Embedded Memory Provides Up to 120 Minutes of Music Enjoyment
- Transfer Internet Downloads and Recordings from Your CDs to and from PC
- Connects to USB Port for High Speed Data Transfer
- Skip-Proof Design -- No Moving Parts
- Plays Back in ATRAC3, Supports MP3, WMA, WAV and Liquid Audio
- Upgradeable to Support Additional Audio Formats
- Small Compact Design - Weighs Less Than 1.6 Ounces
- 1 Line Backlit LCD Display with 3 Display Modes
- Shuttle Switch for Easy Operation
- Uses One "AAA" Battery
- OpenMGTM Jukebox Music Management Software Provided
- USB Cable, Headphones, "AAA" Battery and Carry Strap Supplied
- SDMI Compliant

En 2 plaatjes :
Afbeeldingslocatie: http://www.storescanner.com/ProdImages/Full/2217.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/nw-e3.gif

Verwijderd

Da's toch zwaar irritant als die software eerst je mp3tjes die je wilt uploaden naar atrac omzet? Ten 1e lagere kwaliteit doordat er opnieuw een lossy compression overheen gaat (waarvan je de bitrate niet zelf mag bepalen) en ten tweede duurt het langer... En die memory sticks zijn imho gewoon afzetterij. Ik heb veel liever een player die gewoon gebruik maakt van smartmedia/CF, dan kun je zelf tussen verschillende merken kiezen. En door die verschillende merken heb je ook concurrentie zodat de prijs omlaag gaat. Sony kan de prijs van z'n eigen memory sticks lekker hoog houden. En bovendien kun je die smartmedia/CF kaartjes ook nog in een digitale camera van eigen keus proppen terwijl je met die memory sticks altijd aan sony producten vast zit :(

Verwijderd

ja precies die dingen zijn alllemaal gigantisch duuur je kan net zo goed een mp3cdspeler kopen cdtjes zijn veel goedkoper en als je een kleine speler wilt hebben kan je net zo goed een 8cm mp3cdspelertje kopen

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:52 schreef D6f het volgende:
ja precies die dingen zijn alllemaal gigantisch duuur je kan net zo goed een mp3cdspeler kopen cdtjes zijn veel goedkoper en als je een kleine speler wilt hebben kan je net zo goed een 8cm mp3cdspelertje kopen
De oplossing, md speler voor mp3 md's :P

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:52 schreef D6f het volgende:
ik had het alleen ff over dat sony geval hoor... die is omslachtig. Ik ben zelf nog steeds een tevreden rio500 met 128MB gebruiker. 8cm mp3cdspelertje zuipt batterijen en is nog altijd groter en kan overslaan. Bovendien wil ik m'n muziek ook niet op cd hebben, gewoon op m'n hd en binnen 2 minuutjes de mogelijkheid hebben om anderhalf uur muziek over te pompen.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
mp3-speler is misschien gehyped

maar niet overhyped

dus niet dat mensen die shit gaan kopen omdat het hip is terwijl je er eigenlijk niks aan hebt

en dat mensen er zonder na te denken gigantische bedragen in investeren

en ik denk idd dat chips in de toekomst optische draaigevallen zullen gaan vervangen als muziekdragers, ook in stereotorens e.d.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik weet dat dit topic uit 2002 stamt, maar ik meot er toch even op reageren..

Wat heerlijk zoals de TS de mp3 in 2002 schets :D

Hij zou dit topic eens moeten lezen en kijken hoe het er nu voor staat :)

• Fire69
  • Laatst online: 23:30
Flex die flashkaartjes, en ze kunnen er nu al 512mb opproppen!!!!!

:D

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2002 @ 10:14:
hm, ik vind die flash kaartjes anders best wel flex... gewoon superklein en ze kunnen er tegenwoordig al 512MB op proppen (al zijn die wel loeiduur).
2002 al blij met 512mb.
2007 al te koop met 8192mb.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IMDR26

En zo loeiduur, is tegenwoordig 12 euro :P

vreemd :| Ik post eerder, maar sta onder de vorige post :|

[ Voor 6% gewijzigd door battler op 11-07-2007 13:11 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:32
battler schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:09:
[...]

2002 al blij met 512mb.
2007 al te koop met 8192mb.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IMDR26

En zo loeiduur, is tegenwoordig 12 euro :P

vreemd :| Ik post eerder, maar sta onder de vorige post :|
heeft denk te maken met het oude topic..
Pagina: 1