McAfee VirusScan 6 start niet

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Ik heb gisteren VirusScan 6 gekocht. Hij is geïnstalleerd, geupdate, alles werkt. Maarrr als ik m'n pc start, in WinXP, blijft er zo'n rood rondje met een streep erdoor door het shieldje staan in de tray, alsof hij niet aan staat.

Verder vind ik het erg raar dat hij blijft aangeven dat er een update verkrijgbaar is voor de Scan Engine, en wel van 4.01.0005.0 naar 4.01.0006.0. Maar als ik die download en de SuperDAT utility doorloop, geeft hij aan "Product already running latest engine files."

Anyone voor deze 2 vraagstukken?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:03 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Ja ik ben de menu's doorgegraven en op laatst gaat hij inderdaad ook plotseling aan (het rode rondje met de streep gaat weg), maar dat moet toch niet nodig zijn? Ik bedoel: hij moet toch gewoon gaan lopen zodra je je pc aan zet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:04
Doet ie de volgende keer als je windhoos inkomt ook ja.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Maar betekent dat dat ie uit staat? Zo ja waarom dan?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

dit draadje past zo beter in SA, moved

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Schop (oeps mijn voet schoot uit)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
ik heb zelf ook heel veel problemen gehad met mcafee 6.0 en windows XP

opstarten van mcafee duurt gewoon heel erg lang, en pas op het laatste moment geeft ie aan dat hij aanstaat, dus dan pas verdwijnt de rode streep. ik heb om deze rede mcafee er weer afgehaald, want de firewall kreeg ik helemaal niet aan de gang. en nee het ligt niet aan de pc. op een athlon 1.33ghz doet hij het ontzettend traag en op een athlon 1,0ghz ook. nu draai ik norton antivirus 2002, werkt ook heel makkelijk, en start 1000x zo snel op :)

maar goed, dit is denk ik niet een optie omdat je het hebt gekocht in de winkel. of kun je het ruilen?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Op dinsdag 08 januari 2002 22:34 schreef GerbenW het volgende:

Verder vind ik het erg raar dat hij blijft aangeven dat er een update verkrijgbaar is voor de Scan Engine, en wel van 4.01.0005.0 naar 4.01.0006.0. Maar als ik die download en de SuperDAT utility doorloop, geeft hij aan "Product already running latest engine files."

Anyone voor deze 2 vraagstukken?
Dit heb ik dus ook, super irritant, zal wel verholpen worden bij de volgende update. Dom |:( van McAfee

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Dennahz

Life feels like hell should.

neem gewoon nav2002 mcafee zuigt

Twitter

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 15:19
Ik prefereer Norton AntiVirus 2002 ook.

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Hier werkt McAfee 6 anders prima hoor... Ik vind persoonlijk dat Norton spul ***.

=( Protected by witchcraft )=

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik had hetzelfde met McAfee, ook van die engine-update, ik gebruik als residente scanner NAV2002 en als extra scanner bij bijvoorbeeld gedownloade files McAfee Virusscan 6.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 02:27
Vandaag even de nieuwe datfile gedownload.
Maar het update menu gaf ook aan dat er een nieuwe scan engine
voor handen was, dus deze ook maar geinstaleerd.

Na de update deed de virusscanner het nog wel, maar het normale
scan-menu kreeg ik niet meer opgestat.

Oke, even gezocht op de Mcafee site, en daar was het probleem
met versie 6 bekend. Ik moest vervolgens een DLL file verwijderen,
en een herstel uitvoeren. Jammer Jammer - maar hier ging het fout.
Herstel liep vast, en nu weigert Mc-scanner totaal zijn diensten.
Nog wel een pach opgeduikeld die ook nog het e.e.a. zou moeten
herstellen - maar die vind "tata" de verwijderde DLL file niet meer.
M.a.w. op dit moment geen protectie.

Dus heeft iemand nog tips om het e.e.a. te herstellen ???

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

BrEeZeR schreef op 12 januari 2002 @ 11:23:
neem gewoon nav2002 mcafee zuigt
Mooi gefundeerde uitspraak...

Is het voor de topicstarter niet mogelijk 6 terug te brengen en 7 te kopen?
Deze is qua stabiliteit een heel stuk beter namelijk.(6 zou volgens de McAfee gebruikers de meest buggy uit de reeks moeten zijn).

McAfee is erg veel vooruit gegaan, omdat McAfee wel wakker is geworden. McAfee zag wel het nut in van een engine die fatsoenlijke unpackers heeft, en heeft die dan ook geleverd(versie 4240, dus niet echt oud te noemen).
Dit zie je dan ook terug in de testen, McAfee kan KAV nu serieus bedreigen.

IMHO is NAV sjrot, iedereen die hebt gebruikt(althans 99%) denkt beschremd te zijn tegen virii. NAV is nou niet bepaald de beste als het gaat over Backdoors, mIRC virii. Daarnaast kan zelfs een kind van 8 elk virus voor norton undetectable maken.

Populair verweer bij de backdoors is, dat het geen traditionele virii zijn, en daarom niet gedetecteerd hoeven te worden.(NOD32 is écht een ramp als het hier om gaat en ze geven het toe, ze zijn niet van plan om het te verbeteren).

Het verweer bij de gepackte files, is dat ze zo niet origineel voorkomen. Net nu het sport begint te worden voor de scriptkiddies om alles te gaan repacken...

Aangezien het zo zal zijn dat NAV het populairt zal blijven onder de users, moeten we maar hopen dat ze voor de 2004 versie een fatsoenlijke engine neerzetten en zo een hoop onnodige ellende bespaart blijft.

Als laatste wil ik iedereen oproepen die NAV draait, en denkt dat het een goede virusscanner is, eens wat verder rond te gaan kijken.
Pagina: 1