Onzin posts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Steeds vaker staan de forums vol met gebrabbel en losse opmerkingen. Ik krijg echt het gevoel als ik hier lees, dat het overgrote deel van de bezoekers hier pubers zijn op basis van de opmerkingen die geplaatst wordt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat volgens mij het niveau gestaag aan het dalen is en dat het misschien een idee zou zijn om net als tweakers.net een modding systeem in te bouwen om dit soort zaken te voorkomen (lees: filteren).

Het is gewoon jammer, want er zijn zat interessante topics om te lezen EN te reageren, maar helaas vind ik het vaak niet de moeite om te reageren vanwege bovengenoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mijn mening: komt door de HK. Waarom? Krijg steeds meer het gevoel dat mensen hier komen voor de HK en daarom veel onzin posten om maar zo snel mogelijk in de HK te kunnen komen.

Remedie? Haal de banners maar weg, en ga contributie vragen! Euro 10,00 is imho een prima bedrag om irritante mensen buiten de deur te houden en hier weer een gezellige tech-forum van te maken. Fok blijft gratis, zodat die pubers daar kunnen posten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 08:51
Ben het wel een beetje met Merely eens. Ik lees veel op GoT om bij te blijven, voor de rest post ik wel eens en help ik wel eens anderen. Daarnaast babbel ik lekker weg in de HK. De HK is echter voor veel mensen een doel en niet een extra. Jammer! Ik heb het er laatst over ICQ toevallig met Merely over gehad en we kwamen er op uit dat een bedrag van 5 tot 10 euro in de maand (autom. incasso, lekker makkelijk en je merkt er nix van) een prima bedrag is om GoT een beetje een hoog nivo Techforum te houden. Bannervrij zou dan bovendien een leuk extraatje zijn.
Nu heb je echt het idee dat er volk op GoT komt dat eerst maar eens op ComputerIdee.nl of fokfurum.nl (nfi - no flame intended) moet gaan kijken of ze zich daar niet thuisvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, het niveau is er inderdaad niet echt beter op geworden sinds ik hier kom (euhm, mijn komst heeft er geen verband mee, voordat daar opmerkingen over komen ;) ).

Probleem alleen is, dat het zo verdomde lastig aan te pakken is.
Je kan moeilijk een verplicht examen af moeten leggen voordat je toegelaten wordt op GoT.
We kunnen ook moeilijk elke post die offtopic of niet aan het topic bijdraagt bestraffen. Ten eerste hebben wij dan geen leven meer en ten tweede zorgt het alleen maar voor frictie tussen users en crew.

De aller ergste gevallen vallen vanzelf wel door de mand en zullen het hier dan ook niet volhouden. Ik denk dat er ook een stukje "sociale controle" bij komt kijken. Een user kan best in nette bewoordingen vertellen dat iemands uitspraak nu niet echt aan het topic bijdraagt o.i.d.
Als het echt de spuigaten uitloopt dan is er sowieso SU ;)

D.m.v. de verschillende initiatieven in verscheiden fora wordt al geprobeerd om daar het niveau op te krikken. Denk aan goede topictitels, zelf eerst zoeken en een duidelijke omschrijving van het probleem.
Gelukkig is NOS een forum waar het niveau over het algemeen tamelijk hoog ligt en daar hebben we er dus ook niet zo veel last van :)

Ik denk niet dat een moderatie systeem iets is voor op een forum. Als jij een hekel hebt aan iemand, dan ga je hem vanzelf omlaag modereren.
Verder is het verdomd lastig voor sommige mensen om te kunnen bepalen of de inhoud van een antwoord wel eeen goede is. Ik vind dat op een forum elke mening zichtbaar moet zijn (tenzij deze echt ver beneden peil is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:21 schreef Merely het volgende:

Remedie? Haal de banners maar weg, en ga contributie vragen! Euro 10,00 is imho een prima bedrag om irritante mensen buiten de deur te houden en hier weer een gezellige tech-forum van te maken. Fok blijft gratis, zodat die pubers daar kunnen posten.
Betalen voor de service vind ik geen slecht idee; alleen het bedrag van 10,- euro vind ik wat overdreven.

Niet dat IK het er niet voor over zou hebben, maar vele anderen misschien wel. Dan hebben we alleen nog maar een leeg forum; en dat schiet ook niet op. Wel lekker rustig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 17:53
Op dinsdag 08 januari 2002 22:21 schreef Merely het volgende:
Mijn mening: komt door de HK. Waarom? Krijg steeds meer het gevoel dat mensen hier komen voor de HK en daarom veel onzin posten om maar zo snel mogelijk in de HK te kunnen komen.

Ja, volgens mij komt het ook door de HK... Misschien een betere oplossing dan Contributie (wat zal leiden tot een drastische daling van de GoT-ters) is dat de HK en SG pas toegankelijk gaan worden als je 3 maanden lid bent van GoT ofzo, en natuurlijk wel techposts hebben, en vooral de mensen die dan nieuw zijn, moeten in het begin in de gaten gehouden worden of ze wel nuttig posten.

Zo niet? Dan krijg je geen HK-access, maar dan moet je nog maar ff extra wachten.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:31 schreef nelske het volgende:

Probleem alleen is, dat het zo verdomde lastig aan te pakken is.
Je kan moeilijk een verplicht examen af moeten leggen voordat je toegelaten wordt op GoT.
We kunnen ook moeilijk elke post die offtopic of niet aan het topic bijdraagt bestraffen. Ten eerste hebben wij dan geen leven meer en ten tweede zorgt het alleen maar voor frictie tussen users en crew.
Mee eens; maar daarom is juist een moderatie systeem wel handig.
De aller ergste gevallen vallen vanzelf wel door de mand en zullen het hier dan ook niet volhouden. Ik denk dat er ook een stukje "sociale controle" bij komt kijken. Een user kan best in nette bewoordingen vertellen dat iemands uitspraak nu niet echt aan het topic bijdraagt o.i.d.
Als het echt de spuigaten uitloopt dan is er sowieso SU ;)
Als die opmerkingen goed onderbouwd worden, dan kan dat imho best. Maar opmerkingen als UTFS, RTFM etc.etc.. Daar schiet niemand wat mee op.
Ik denk niet dat een moderatie systeem iets is voor op een forum. Als jij een hekel hebt aan iemand, dan ga je hem vanzelf omlaag modereren.
Verder is het verdomd lastig voor sommige mensen om te kunnen bepalen of de inhoud van een antwoord wel eeen goede is. Ik vind dat op een forum elke mening zichtbaar moet zijn (tenzij deze echt ver beneden peil is natuurlijk).
Ik begrijp wat je bedoelt, maar datzelfde geld ook voor tweakers.net; daar zou je precies hetzelfde kunnen doen.

Als jij een lage moderatie geeft, en de rest niet; krijg je een penalty. Dat zou in het forum ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op dinsdag 08 januari 2002 22:31 schreef nelske o.a. het volgende:
......
Hear hear! De manier hoe GoT in elkaar zit op dit moment is zeer goed. Moderatiepunten is voor zo'n forum dodelijk! Maar de laatste tijd zijn er zo vaak van die postjes zoals "Waar is huiskamer nou?" of "Mag ik de huiskamer al eerder in?" Super irritant (geeft meteen ook weer hoe goed nieuwe users de FAQ lezen, NOT) Een mooie weergave over het de beleving van een tech -en tijdquotem die men moet hebben is wel te zien in zulke draadjes: "Ik heb toch 150 postjes gehaald? Waarom mag ik de HK dan niet in?" Tsssss...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kan natuurlijk ook gewoon de HK weghalen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 januari 2002 09:35 schreef polaris het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon de HK weghalen... :)
Geloof me, daar wordt het alleen maar erger van...

Het forum is in principe gewoon te groot geworden en erg moeilijk helemaal te controleren... Verder komen er inderdaad erg veel kleuters die niets toe te voegen hebben.. Helaas. Er zijn nog zat wel leuke discussies beschikbaar.

Als je reacties gaat beoordelen, dan zal je altijd zien dat je net die ene reactie van een superserieuze forumbezoeker pakt, die eens een keer zin had in een lolletje (ik reageer ook weleens dom :P), dat werkt dus ERG ERG moeilijk...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:49
Op dinsdag 08 januari 2002 22:31 schreef nelske het volgende:
Diezelfde eerder genoemde pubers zijn nou ook precies de reden waarom een moderatie-systeem niet gaat werken..

Hmm.. En de HK afschaffen? Dan krijg je dus weer onzin in de techfora, maar voornamelijk in SG.. Bovendien kan ik me nog het protest herinneren toen de kroeg en het onzinforum weggingen.. (Da's ook niet voor herhaling vatbaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En toen vond ik dit:
Op zondag 09 december 2001 23:38 schreef Wouter Tinus het volgende:
Er zijn plannen om het mogelijk te maken om "lid" te worden van de site. Je betaalt dan een klein bedragje per maand voor een zooi extra features / mogelijkheden. Hoe/wat/waar/wanneer en zelfs OF dit komt is nog allemaal niet zeker, maar het zal zeker niet op korte termijn gebeuren.
Spijker op zijn kop. Is dit een idee?

- Gebruiken van Got en Tnet gratis laten... Elke persoon kan, na het lezen van de Licence Agreement onderaan de FAQ, gratis gebruik maken van het forum. Alleen bepaalde dingen kun je dan niet zien (en dan bedoel ik o.a. de fora's waar nu beginners-restrictie op zit. Betalende gebruikers beschikken dan over [SG], [SU], [LA], [TFF] en de [HK]. Deze moeten dan ook niet worden vermeld in de FAQ van het gratis forum. Ik ben hier dus groot voorstander van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 januari 2002 10:11 schreef Twynn het volgende:

Hmm.. En de HK afschaffen? Dan krijg je dus weer onzin in de techfora, maar voornamelijk in SG.. Bovendien kan ik me nog het protest herinneren toen de kroeg en het onzinforum weggingen.. (Da's ook niet voor herhaling vatbaar!)
De HK gaat niet weg. (punt). De anderen zijn weggegaan omdat ze verkeerde mensen aantrokken. De HK heeft dat effect bij lange na niet, omdat het niet direct toegankelijk is. En 150 techposts en 60 dagen zijn veel en LANG. Dat is iig geen overweging :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga ook mee voor een betaalde vorm van de niet tech/wetenschap/lieve adjes gedeelte. Ben alleen bang dat er dan een aantal mensen op 1 account bezig gaan, dus daar moet wel een oplossing voor komen dan denk ik.

dat examen wat eerder genoemd wordt gaat niet helpen denk ik, alles is op internet te vinden en er zijn best wel wat mensen die hier alleen voor de hardware dan wel de software komen....... of bedoel je een faq-examen? dat lijkt me wel een prima idee.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik denk dat een betaling weinig zin heeft. Voor het hele forum is het onrealistisch aangezien je de wizzkids eruit filtert want die hebben geen geld. Ook de mensen die weinig posten en zo nu en dan eens een vraag stellen of een antwoord geven ben je kwijt.
Mij ben je ook kwijt want ik ben echt niet van plan te betalen, dan zoek ik het wel ergens anders.
En zo denken heel veel mensen ben ik bang, en dan is GoT niet meer zo groot meer, met als resultaat dat het 3 weken duurt voordat je een antwoord hebt, dan kun je weer net zo goed naar computertotaal.nl gaan of zelfs naar fok - digital en science. En dan is het de kosten ook weer niet waard.

Ook alleen voor de niet tech fora laten betalen gaat dus niet werken hè. Wie gaat er nou betalen voor een paar fora die eigenlijk weinig toevoegen. Ja het is wel geinig voor erbij, maar denk niet dat er veel mensen zijn die er voor willen betalen. Dan kun je toch beter naar Fok gaan imho. Ikzelf ben ook fokker. En deze fora samen zijn een ideale combinatie, hoewel het nogal eens oorlog is tussen beide wat nix voorstelt.

Enige wat nog zou kunnen is de eisen zoals ze nu zijn om in SG en HK te komen die wat aan te passen. Bv ipv de 150 post 250 ofzo, dan is de drempel wat hoger. De moderatie is toch al best wel strak op GoT dus om dat nou nog meer aan te spannen, vraag me af of dat goed ontvangen wordt door de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er betaald gaat worden wil ik ook een betere service... dus geen brakke search enzow (zoek maar eens op topicstarter... of is dat inmiddels gefixt?)

En als er voor betaald moet worden... krijg je dat accounts geshared gaan worden. Ookal is het maar een klein bedrag, 'ons bunt zuunig' :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 17:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 09 januari 2002 10:11 schreef JvS het volgende:

[..]

Geloof me, daar wordt het alleen maar erger van...

Het forum is in principe gewoon te groot geworden en erg moeilijk helemaal te controleren... Verder komen er inderdaad erg veel kleuters die niets toe te voegen hebben.. Helaas. Er zijn nog zat wel leuke discussies beschikbaar.

Als je reacties gaat beoordelen, dan zal je altijd zien dat je net die ene reactie van een superserieuze forumbezoeker pakt, die eens een keer zin had in een lolletje (ik reageer ook weleens dom :P), dat werkt dus ERG ERG moeilijk...
Agree. Objectief modereren kan niet. Wat dat betreft kun je het modden beter centraal laten doen door daarvoor aangestelde moderators. Daarmee zeg ik niet dat die altijd objectief zijn, maar je hebt dan in ieder geval geen problemen met users die elkaar niet mogen, of het soort situaties dat JvS schetst.

Als je users laat modden krijg je de situatie dat -vooral in de meer subjectieve fora- dat meningen die niet stroken met de heersende mening weggemod zullen worden, en er dus geen tegengeluid te horen is. Dat zou erg jammer zijn, want een discussie is niet leuk als iedereen het met elkaar eens is. Als een user het echt te bont maakt grijpen de modjes wel in.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het idee om de huiskamer weg te halen, acht ik verre van haalbaar, vandaar de smiley :)

Een ander idee is misschien om de verplichte 150 techposts te laten vervallen. Natuurlijk weet ik wel wat het idee erachter is: eerst een nuttige bijdrage aan GoT leveren voor je bij de extraatjes mag. Alleen, als die bijdrage bestaat uit 150 onzinposts ben ik deze liever kwijt dan rijk.

Betalen lijkt me geen goede optie. Je raakt gegarandeerd het overgrote deel van je users kwijt, en niet alleen de pubers, want internetters zijn er nu eenmaal aan gewend dat alles gratis is. Ook kon het voor studenten wel eens bezwaarlijk zijn.

Ik heb overigens wel het idee dat er strenger wordt gemod op onzinposts. Er begon ooit eens een user te mekkeren in een techforum dat hij de huiskamer in wilde. Jotti gaf hem een OW en trashte al zijn posts. En toen laatst bij een crack request iedereen weer naar hartelust begon te blaten movede DR het hele topic naar de HK. >:) Dat leverde mij ook mijn eerste HK post op, als dank voor de enige serieuze reactie. Ik zal het voor de goede zaak maar overhebben...

Maar een echte oplossing voor het onzinpostprobleem ( :) scrabble) zie ik helaas ook niet.
Pagina: 1