Toon posts:

Radeon 8500 resolutie niet hoger dan 1280x1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een Radeon 8500 gekocht.

M'n probleem is dat als ik een resolutie hoger dan 1280x1024 zet, dat ik niet al m'n desktop te zien krijg. Ik moet dan RTS spel stijl scrollen om het bijv. de linker hoek te zien te krijgen. Dit veroorzaakt ook problemen met spellen, bijv. Quake 3. Als ik het in een reso hoger dan 1280 x 1024 zet, dan doet me beeld raar me allemaal veschillende lijnen enzo, heel raar(weet zeker dat het met 2d desktop te maken heeft). Heb allerlei settings geprobeerd en zelfs Ati email gestuur maar krijg een standard email dat iedereen krijgt als ze problemen hebben.

Dit allemaal op me Iiyama Vision Master pro 450, met allemaal de nieuwste drivers voor monitor en vershillende drivers voor radeon geruikt.

Nog 1 ding: Ik heb 3d Mark 2001 gedraaid op 1024x 728 NoFSAA en in 32 bit en ik krijg een score van ongeveer 6500 op een AMD T-Bird 1.33 266 FSB met 512 mb pc 133 geheugen. Dit vind ik eigenlijk een beetje aan de lage kant? ik moet het vast beetje tweaken ofzo:D

thnx

Verwijderd

Ik denk dat ik die score van jou prima is. Ik haal 7338 met een heel wat sneller systeem (zie specs) :D

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar kun je mijn eerste raag beantwoorden? want dat is waar ik echt om bezorgd ben:D

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
klinkt een beetje als een lcd probleempje die je wel eens met labtops hebt, maar je hebt een crt.

Kijk eens in je monitor settings of daar de resolutie "vaststaat" op 1280x1024 want daar lijkt het op.

en lukken lagere resoluties wel?

Verwijderd

Topicstarter
YEp, alle Resoluties onder 1280 x 1024 werken gewoon perfect. Ik heb overal gekeken en zie geen opties ervoor.:(

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Toevallig 1280x960 aangezet met een tweaker?

-even terug zetten op uit
-drivers uninstallen
-in savemode opstarten
-in je inf directory alles wat maar lijkt op ati eruitschoppen
-in je register naar software gaan en daar de key ati tech even verwijderen
opnieuw opstarten en de drivers op de primitieve manier installeren, dus met zelf map aangeven ipv de installer draaien.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

topictitel aangepast :
"Radeon resoluties" >> "Radeon 8500 resolutie niet hoger dan 1280x1024"

Die 3d Mark vraag zie ik liever niet hier :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/80#80
Het lijkt me beter als er alleen antwoord op je 1e vraag wordt gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Oke is goed:D

Ik heb de reso niet met een tweak programma veranderd, gewoon in display gebeuren.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dan zou ik toch de rest van het rijtje even doen, en als je eerst andere hardware erin had zitten deze drivers goed uit het tergister ed schoppen

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm, ik heb het eindelijk gevonden....
Je moet je reso neit alleen op de standard ouwe manier veraderen, maar ook via de ati software gebeuren. Raar vinnik dat!

Verwijderd

Dit probleem had ik ook met mijn Iiyama.
Thanx voor de oplossing!
Pagina: 1