Toon posts:

Wat ADSL Vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik wil misschien wel ADSL aanvragen (XS4ALL Basic), omdat de tel.l kosten de pan uit rijzen, en hier geen kabel te krijgen is (wel 500 m verderop, @home :(:()

-Ik heb Windows Xp PRO, lukt dat met de software/hardware voor ADSL (staat nergens op de site's van ADSL providers?

-Wij hebben thuis ISDN lijntje liggen. Ik heb begrepen dat er 1 lijn geschikt wordt gemaakt voor ADSL d.m.v. een splitter. Kun je dan als je aan het internetten bent, nog met 2 telefoons tegelijk bellen?

-Er staat overal dat bij systeemeisen dat je een geinstalleerde ethernetkaart moet hebben, maar ik neem aan dat je die er toch bij krijgt als je een adsl abbonement afsluit? En zo nie? zijn die dingen duur??

-Heeft er iemand wa ervaringen met xs4all trouwens??

*Planning ADSL voor Februari :)*

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53

Wokschotel

Op 6 wielen

Kijk eerst eens in dit topic voordat je iets gaat bestellen: [topic=370693]

En check ook http://www.cistron.nl eens, KPN is niet de enige die ADSL levert :)

Verwijderd

Je krijgt er volgens mij geen ethernetkaart bij, maar die zijn niet duur.

Mijn ervaringen met XS4ALL zijn prima, ik kan je niets vertellen over de helpdesk want die heb ik in bijna een jaar tijd niet nodig gehad :7

M'n ervaringen met KPN zijn heel wat minder, iets simpels als een upgrade van basic naar fast schijnen ze niet te kunnen, en als ze iets verknallen duurt het eerst een week voor ze het nogmaals proberen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 08 januari 2002 22:12 schreef Cd-Freaker het volgende:

-Ik heb Windows Xp PRO, lukt dat met de software/hardware voor ADSL (staat nergens op de site's van ADSL providers?

Ja, dat kan! (en staat er wel; bij xs4all iig wel)

-Wij hebben thuis ISDN lijntje liggen. Ik heb begrepen dat er 1 lijn geschikt wordt gemaakt voor ADSL d.m.v. een splitter. Kun je dan als je aan het internetten bent, nog met 2 telefoons tegelijk bellen?

Ja, dat kan ook

-Er staat overal dat bij systeemeisen dat je een geinstalleerde ethernetkaart moet hebben, maar ik neem aan dat je die er toch bij krijgt als je een adsl abbonement afsluit? En zo nie? zijn die dingen duur??

Kun je zelf bepalen (of ie erbij zit) Voor gewone/actueele prijzen verwijs ik je naar de Pricewatch op Tnet.

Prima server! IMHO de beste!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Staat gewoon op de site van XS4all en MXstream.nl, werkt perfect

Je kunt met beide bellen.

Npem die krijg je niet. Moet je kopen. Kost 10 Euro ofzo.

Ja, super!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24

inXs

known as inXs

Op dinsdag 08 januari 2002 22:12 schreef Cd-Freaker het volgende:
Hej,

Ik wil misschien wel ADSL aanvragen (XS4ALL Basic), omdat de tel.l kosten de pan uit rijzen, en hier geen kabel te krijgen is (wel 500 m verderop, @home :(:()

Dat gaat zeker lukken
Ermm ik neem aan van wel.. dat weet ik niet zeker
Die krijg je er niet bij, je kan gewoon voor ongeveer 20 euro een 10/100 mbit netwerkkaartje bij de locale compjoeterboer kopen en in je pc zetten.
nee niet echt, ik krijg binnenkort ADSL van planet.. ik zie wel veel topics dat xs4all weer eens lekker gaar is.. Van andere providers zie ik die nooit.. Dus ik denk dat het 1 van de slechtste is.. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
@here too!!!

superB

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ja, no problem

Kan je zoizo met een ISDN lijn bellen dan?

krijg je niet standaard bij het abbonement en ook niet bij het installatiekitje volgens mij. Moet je apart aanschaffen via die monteur, zijn niet duur nee.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• inXs

inXs

known as inXs

cool kut verbinding van mij.. Toen ik een reply deed was er nog geen 1 :)

superB

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 08 januari 2002 22:22 schreef deadline het volgende:
cool kut verbinding van mij.. Toen ik een reply deed was er nog geen 1 :)
Type-les? :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Wow WTF,
Ben ff offline, en ineens een hele berg reacties.
Bedankt he, (want een email naar de helpdesk sturen duurt zo tering lang voordat je een antwoord hebt)

Mwja, de prijzen gaan wel omhoog, dat had ik vandaag ook wel gezien.
Maar een beter alternatief dan ADSl is er hier niet. En ik heb op de site van cistron gekeken, wij kunnen alleen MxStream, geen cistron, geen versatel, niks anders.
Dus Xs4all lijkt me wel een goede keuze dan?

P.s. als ik dat nu bestel...(het is hier in feb.), hoe lang zou dat duren voordat ik het ook echt heb?

Ik vind het trouwens ook schijterig dat ze hier geen @home leveren, 500m VERDEROP WEL (+- 300 kb/sec) :) . Wij hebben ook alleen satelliet tv (terwijl we nu allang binnen de bebouwde kom zitten, maarja toen we hier kwamen wonen niet :()

Mzzls

• inXs

inXs

known as inXs

Op dinsdag 08 januari 2002 22:23 schreef Merely het volgende:

[..]

Type-les? :D
:? ermm volgens mij snap ik het niet :)

edit:
het kwartje is nu wel gevallen :D

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Op dinsdag 08 januari 2002 22:27 schreef Cd-Freaker het volgende:

P.s. als ik dat nu bestel...(het is hier in feb.), hoe lang zou dat duren voordat ik het ook echt heb?

Mzzls
Ermm ik denk ongeveer 3 á 4 weken nadat je straat er voor klaar is gemaakt.

superB

Verwijderd

Topicstarter
Hum ja, dat hoop ik dan maar...
Ik hoop niet van da gezeik zoals het hierboven ergens staat met kabel internet(en tv)...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
is al wat beter geworden.. 1,5jaar geleden toen ik het had moest ik precies met de dag extact 3mnd w8en

• inXs

inXs

known as inXs

Toen ik een jaar geleden mijn casema aanvroeg was het er zo! Maar hier is de straat op 18januari klaar voor ADSL.. Ik was er meteen bij toen ik me ervoor aan kon melden. En uit "betrouwbare" bron van planet :o heb ik gehoord dat KPN er dan nog ong 3 weken over doet.. En dat op zijn minst want ik was er vroeg bij.

superB

Verwijderd

Mijn hemel, ik check net dus hoe het zit met de linesharing status en wat een toeval, die dingen zijn bijna allemaal gereed in/na februari.

Is dit weer een geplande actie van KPN ? hebben ze daarom zoveel haast, zodat de mensen minder gemakkelijk kunnen overstappen op een andere provider?

Kijk hier maar ff http://www.cistron.nl/particulier/linesharing.shtml
Pagina: 1