Toon posts:

802.11b Dynalink en een betonnen muur...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel kans bestaat er dat ik op een afstand van 4-5 mtr een verbinding uit kan brengen tussen 2 dynalink 11HLC kaartjes? Wat ik aan snelheid overhoudt is niet zo belangrijk, zolang de verbinding maar stabiel is. Er wordt vaak over afstanden gesproken van 40 mtr in the field, of 60-110 mtr. Maar soms ook over 25 in kantoorruimtes, maar wat definieer je als kantoorruimte???

Thanks!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Ik heb 2 sitecom kaartjes met dartussen +- 25 meter en 2 betonnen muren en het werkt soms (maar ik heb dan ook geen antennes op die kaarten)

Als iemand antennes weet te regelen GRAAAAAG !!!! :?

Verwijderd

Topicstarter
k'heb hier een plaat van 'n dikke 25 cm ertussen denk ik. Dus de kans is wel reeel dat dit gaat lukken op die 5 mtr denk ik zo.

Helaas geen antenne's :)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb zelf thuis het netwerk ook grotendeels draadloos en met dikke muren er tussen haal ik volgens het programma nog steeds de 11mbit verbinding zelfs als ik 300 meter van mijn woning weg loop houdt ik een stabiele verbinding van 2 tot 5 mbit.

Dus een muur zal het probleem vast niet zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Welk merk en type heb je dan ?

Verwijderd

ik heb hier een netwerkje van diamond (Homefree Wireless network) met ongeveer 9 meter... en 2 betonnen muren.. dat haalt ie net.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hiero de buffalo Airstation met een pcmcia card en ik haal tot op zolder een 'zeer goede' 11mbit verbinding.

En daar zitten toch echt twee 25cm betonnen plafonds tussen en ruim 10m lucht, dus ik denk dat 1 muur niet zo lastig moet zijn :) (andere merken, kunnen natuurlijk andere resultaten hebben)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat e.e.a. valt of staat met de chipset die erop zit. Bij Dynalink is dat de Intersil Prisma II ofzo? Zegt iemand dit iets? Zoja, welke ervaringen???

Verwijderd

Ik heb een Cisco net en ik haal 120 meter met paar antennes.
(laptop heeft een plaatje met 2 sprietjes, de server heeft een die meer lijkt op platte geluidspeaker). Kostte overigens 3 maanden voordat ik de goede antennes kreeg.
Ik heb ze via Cisco gekocht omdat ik toevallig daar dealer van ben maar Dynalink antennes kun je bestellen bij elke Dynabyte, Paradigit of Memo systems zaak.

Verwijderd

Topicstarter
DIT is een wireless mailtje ;) Dynalink kaartjes werken perfect. Zit nu door een betonnen plaat, op 6 mtr afstand en op 11 Mbit te Internetten, met encryptie op 128bit en paswoord van 17 chars. Het ziet er allemaal stabiel uit. Alleen jammer dat er GEEN handleiding bij die zooi zit. Behalve een domme PDF op de CD die NIKS uitlegt. Kaartjes : Dynalink L11HDT, 2 stuks op Peer-to-peer. Kanaal 1.

Zorg ervoor dat je na elke wijziging je systeem reboot, forceer de verbinding naar een bepaalde snelheid die goed werkt. En het werkt dus ook met de drivers die Dynalink op de site heeft staan onder Windows XP (Pro). Wanneer de kaart niet goed te installen is, zorg ervoor dat je de inf file pakt bij de nieuwe drivers op de site. Onder Windows 2000 KAN de install van de oude drivers het systeem muurvast laten lopen...

Vergeet niet om een netwerknaam aan te geven in de config! :)

Verwijderd

link voor een antenne aan een dlink kaartje http://kevlar.burdell.org/~will/antenna/

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trouwens ervaring met die 3Com USB Wireless gevalletjes?
Pagina: 1