hersenen beinvloeden met electrische pulsen.

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Laatst iemand ontmoet die een studie deed naar hersengolven.
Als onderdeel van die studie had hij een apparaatje dat electrische pulsen uitzond.
Deze had twee polen die je achter de oren kon plaatsen en door de frequentie van de pulsen te veranderen kun je een boel teweeg brengen in de hersenen!!
Hij deed een demonstratie door snel wisselen van de frequentie waardoor je de hele wereld heen en weer ziet én voelt bewegen....heel maf!.
Maar met zon soort apparaat zou ook hypersleep mogelijk zijn (volledig uitrusten in een kwartiertje). Emoties kunnen opgewekt worden. Intelligentie kan flink opgekrikt worden.
Wat vinden jullie van zulke technologieën? Leuk? of ook wel gevaarlijk?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 08:28 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
geloof me: het kan echt!
Ik heb dat apparaatje namelijk uitgeprobeerd....

en dat is vreemd....HEEL vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 15:06
Dan maar hopen dat het snel wetenschappelijk verantwoord wordt! Dat van die hypersleep zal voor mij ook wel fijn zijn :z

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:41

MaDLiVe

.-Observer-.

Analyseer de werking en wij zullen alles verbeteren...truukje is idd al heel oud. Bijv slapen is niets anders dan het "ordenen van het geheugen", ik weet niet in hoeverre slaap eigelijk invloed heeft op je fysieke conditie. Maar volgens mij niet zo denderend veel.
Hersenen zijn een aaneensluiting van electronische circuits...dus ja met kleine stroompiekjes kun je veel doen :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ja he? lijkt me echt geweldig! is echter nog niet echt veilig....frequentie van hypersleep grenst aan de frequentie van een coma.....
dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
maar als we dus bijvoorbeeld hypersleep kunnen beheersen, dan beheersen we ook coma, emoties en veel andere dingen...dat lijkt me een gevaarlijke situatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, maar het blijft van buitenaf. Inmiddels zijn er al zat wetenschappers die hier mee experimenteren, maar dan met inplantaten. Via zeer dunne glasvezels, via het ruggemerg, verbonden met hersenstam om cerebrum. Beetje enge gedachte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
klopt.
maar dat komt verder op hetzelfde nee. of je beinvloed van buiten- of van binnen af, de resultaten zijn gelijk.
alleen als je de hele tijd met zon apparaatje op je kop loopt is dat zo onhandig!
en die kabels door het ruggenmerg zijn om bijvoorbeeld verlamden weer te kunnen laten lopen, niet voor beinvloeden hersenen, maar net andersom. hersenen weer invloed geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 15:06
Het is zoiezo een goede oplossen voor gehandicapten natuurlijk, maar het zou alleen maar goed zijn als het intern zou werken, dus niet dat mensen van buitenaf je zou kunnen besturen.

Dan krijg je een soort van VooDoo situatie.

Waar heb jij trouwens die info vandaan?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij deed een demonstratie door snel wisselen van de frequentie waardoor je de hele wereld heen en weer ziet én voelt bewegen....heel maf!.
weet je zeker dat hij geen grap met je uit heeft gehaald? het evenwichtsorgaan verstoren heeft hetzelfde effect. en raad eens waar die zitten? in je oren...

maar het zou idd ook echt zo kunnen zijn. zo snel als ze het goed onderzocht hebben lijkt het me heel nuttig! ze moeten dan wel precies weten hoe de hersenen werken, en als je ziet hoe moeilijk en gecompliceerd dat allemaal is. en dat ze in feite alleen nog maar een heeeel klein beetje erover weten denk ik dat het slim is om daar niet te snel aan te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kwartiertje slaap lijkt me niet zo'n goed idee... Misschien dat het voor je hersenen voldoende is, maar voor je lichaam zeker niet. Ook dat heeft rust nodig. In je slaap krijgt bijvoorbeeld je afweersysteem de kans de boel even bij te werken. Slaap heeft meer functies dan alleen ordening van het geheugen, en waarschijnlijk ook nog enkele die pas ontdekt worden wanneer er met hyperslaap geexperimenteerd wordt.

Als het echt mogelijk was om aan een kwartiertje slaap voldoende te hebben, zouden we niet zo'n lange slaap hebben: Evolutionair gezien is lang slapen niet voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Op dinsdag 08 januari 2002 21:46 schreef TRON het volgende:
Dan maar hopen dat het snel wetenschappelijk verantwoord wordt! Dat van die hypersleep zal voor mij ook wel fijn zijn :z
je geest rust dan wel uit maar je lichaam niet echt, je zou minstens een uur of wat om je lichaam ook rust te gunnen. However, het aantal benodigde uren slaap zal flink ingekort worden...

:D de hele n8 door feesten, 'smiddag 2 uur pitten en er vervolgens weer tegenaan :D

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

+- 8uur rust in een kwartier?
En gij geleuvd dat?
Je spieren, je hele lichaam komt tot rust in je slaap, niet alleen je brain.Bovendien is er heel weinig bekend van het fenomeen slaap, neem de REM slaap, ga je dat zeker in 5 minuten proppen, rollen je ogen zo uit je kop.
Je geheugen schijnt geordend te worden in je slaap, maar ook je onderbewustzijn verwerkt indrukken die je overdag hebt opgedaan.Ook dat kan je niet ff snel in een kwartier doen.
Ik denk dat mensen eerder gestressd zullen raken dan er van uitrusten.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 23:42 schreef Captain Proton het volgende:
Als het echt mogelijk was om aan een kwartiertje slaap voldoende te hebben, zouden we niet zo'n lange slaap hebben: Evolutionair gezien is lang slapen niet voordelig.
Dat ligt er maar aan. Slapen is een prachtige manier om energie te conserveren, en dat is op zijn beurt ook weer een evolutionair voordeel (denk ook aan winterslaap). Je ziet meestal in het wild dat hoe lager een dier aan de voedselketen staat, hoe korter het slaapt. De meeste vogels slapen maar een paar uur, roofdieren als katachtigen slapen meer dan drie-kwart van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zo gek is het niet, je kan het zelfs nog simpeler met geluid. Er heeft hier een tijdje geleden een topic gelopen over 'brainwaves' en 'binaurale geluiden'

Ik gebruik het zelf ook en ik moet zeggen het werkt prima.

Een paar weken geleden lieten ze op de TV in een Teleac uitzending nog experimenten zien waarbij de proefpersoon allerlei ervaringen 'kreeg' door de juiste combinatie van wisselende stroompjes en magneetvelden. Ze hadden er zelfs dingen bij als de bijna dood ervaringen:

Ik zie een licht op een afstand...het komt dichterbij, eigenlijk lijkt het op een tunnel, er is iemand bij me in de kamer.

De onderzoeker zag het als een bewijs dat de BDE's gewoon een gevolg zijn van verstoringen in je hoofd die je vertaalt naar iets wat je kan herkennen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 09 januari 2002 00:02 schreef Rey_Nema het volgende:
:D de hele n8 door feesten, 'smiddag 2 uur pitten en er vervolgens weer tegenaan :D
Als dat zou werken is dat wel leuk, maar wat denk je van het volgende effect:

Mensen leven maximaal 80 jaar op dit moment. Daarvan slaap je er zo'n 25. Als je die slaap kan terugbrengen tot 10 jaar is dat natuurlijk leuk. Op voorwaarde dat je nog steeds 80 wordt. Want als je als gevolg van 'verhoogde slijtage' daarna nog maar 65 wordt ben je er niet veel mee opgeschoten.

Je hart klopt immers vaker per minuut als je actief bent, je gewrichten worden zwaarder belast als je actief bent etc...

Het is een beetje de berekeing die je ook kunt maken bij sporten. Officieel ben je fitter en leeft je een jaartje langer. Maar het kost je 1.1 jaar van je leven om die toestand te bereiken. Als je het leuk vindt moet je het niet laten. Maar als doel op zich heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een progammatje, Brainwave Generator..het verschil tussen de frequenties tussen de twee stereo kanalen wordt door je hersenen verwerkt en je alpha golven zouden hier op afstemmen.

Erg appart voor na het stappen als je een dikke joint rookt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
Op dinsdag 08 januari 2002 21:26 schreef kazz1980 het volgende:
Laatst iemand ontmoet die een studie deed naar hersengolven.
Als onderdeel van die studie had hij een apparaatje dat electrische pulsen uitzond.
Deze had twee polen die je achter de oren kon plaatsen en door de frequentie van de pulsen te veranderen kun je een boel teweeg brengen in de hersenen!!
Maar met zon soort apparaat zou ook hypersleep mogelijk zijn (volledig uitrusten in een kwartiertje). Emoties kunnen opgewekt worden. Intelligentie kan flink opgekrikt worden.
Wat vinden jullie van zulke technologieën? Leuk? of ook wel gevaarlijk?
zwaar handig!!! ik mot zo'n ding hebben vooral die hypersleep spreekt mij wel aan!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 09 januari 2002 10:29 schreef Maiar het volgende:
Ik heb een progammatje, Brainwave Generator..het verschil tussen de frequenties tussen de twee stereo kanalen wordt door je hersenen verwerkt en je alpha golven zouden hier op afstemmen.
Je kan het ook met Cool Edit Pro. Gaat erg mooi. Als achtergrond kan je dan ongeweer alle geluiden of muziek gebruiken die je mooi vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 23:42 schreef Captain Proton het volgende:
een kwartiertje slaap lijkt me niet zo'n goed idee... Misschien dat het voor je hersenen voldoende is, maar voor je lichaam zeker niet. Ook dat heeft rust nodig. In je slaap krijgt bijvoorbeeld je afweersysteem de kans de boel even bij te werken. Slaap heeft meer functies dan alleen ordening van het geheugen, en waarschijnlijk ook nog enkele die pas ontdekt worden wanneer er met hyperslaap geexperimenteerd wordt.

Dat schijnt heel erg mee te vallen. De normale manier van slapen is vooral noodzakelijk voor het functioneren van je geheugen. Je lichaam wordt niet aantoonbaar zwakker als je bijvoorbeeld 40 uur niet slaapt. Je voelt je wel zwakker, maar da's puur een psychologisch effect, lichamelijke prestaties veranderen niet waarneembaar.

Zie http://www.faccioni.com/Reviews/sleepdep.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
en wat voor instellingen moet je dan doen wil je leuke effecten krijgen bij je mp3tje?

of waar kan ik een programma vinden die brainwaves naar m'n oren stuurt?

misschien kan je een mens zo wel herprogrammeren, dat je dus het "mens-programma" eruit haalt en een ander programma erin zet.... hehe

(op dat laatste niet reageren aub, is gewoon raar hersenspinsel van me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook Brainwave Generator.. maar waarvoor is dat nou presies... om beter te functioneren tijdens slapen werken van alles..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 09 januari 2002 20:30 schreef PC-ICE het volgende:
ik heb nu ook Brainwave Generator.. maar waarvoor is dat nou presies... om beter te functioneren tijdens slapen werken van alles..?
Lees de gebruiksaanwijzing en zoek op google met de zoektermen brainwave en binaural

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schijnt heel erg mee te vallen. De normale manier van slapen is vooral noodzakelijk voor het functioneren van je geheugen. Je lichaam wordt niet aantoonbaar zwakker als je bijvoorbeeld 40 uur niet slaapt. Je voelt je wel zwakker, maar da's puur een psychologisch effect, lichamelijke prestaties veranderen niet waarneembaar.
we hebben het hier niet over een eenmalige slaaploze periode, maar over een STRUCTURELE vermindering van de slaapperiode met 97%. Als je lichaam een keertje 2 dagen niet slaapt kan het daar best tegen, maar als het een jaar lang maar 3% van de normale rusttijd krijgt, wordt het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:51 schreef Captain Proton het volgende:
we hebben het hier niet over een eenmalige slaaploze periode, maar over een STRUCTURELE vermindering van de slaapperiode met 97%. Als je lichaam een keertje 2 dagen niet slaapt kan het daar best tegen, maar als het een jaar lang maar 3% van de normale rusttijd krijgt, wordt het een heel ander verhaal.
En zelfs al gaat het niet om structurele verkorting van de slaapduur, ik denk dat de psychische effecten niet te onderschatten zijn. Niet alleen voel je je ontzettend moe en zwak na meer dan 48 uur zonder slaap, je bent psychisch ontzettend labiel. Kleine irritaties veroorzaken een zware emotionele respons; je bent om het minste of geringste kwaad of verdrietig (met complete drift- en huilbuien). Na meer dan 96 (of 120) uur zonder slaap krijg je last van hallucinaties die zwaarder worden naarmate er meer slaapgebrek optreedt (de grenzen tussen slaap- en waaktoestand beginnen als het ware te vervagen).

Iemand mag dan wel beweren dat "het nieuwe wondermiddel" al die negatieve effecten wegneemt, dat wegnemen van die effecten doen bepaalde drugs zoals de amfetaminen en vele alkaloiden (bv. cocaine en cafeine) ook in meerdere of mindere mate. Net zoals met dit soort drugs kan persoonlijkheidsverandering niet uitblijven als ze regelmatig gebruikt worden om slaap te onderdrukken. Er zijn studies gepubliceerd over die effecten van benzedrinegebruik om slaap te onderdrukken door soldaten (veelal piloten en vliegtuigbemanningen) in WO 2, ik kan zo snel geen link vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb je je intelligentie niet opgekrikt dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
omdat het nog niet werkt...
theorie weet je...
maar tot zover blijkt de theorie te werken, intelligentie opkrikken is dus ook mogelijk alleen in de praktijk nog niet ( veilig) haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is leuk, maar ook erg gevaarlijk, TE gevaarlijk om op de markt te brengen of ermee te experimenteren als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
absoluut waar!
Daarom is het er ook niet al lang. de techniek bestaat nl. al wel langer. Alleen is het nu nog niet echt te controleren. Er is nog te weinig bekend over de gevolgen.

Maar kan je wel vertellen dat het enorm lachen is!!!
Zou graag zon apparaatje hebben....Werkt beter dan alcohol oid, en zodra je het weer uitzet is het ook meteen over : geen kater of iets,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel het idde om je hersenen optevoeren door extra eletrische pulsen erbij te doen vind ik echt te ver gaan. Misbruik hiervan en ongelukken zullen zeker gebeuren.
Dit is een technologie die echt alleen onder profesionelle sfeer mag worden toegepast. Voor een amateur lijkt het me gewoon te gevaarlijk voor jezelf en je medemensen.
Het is net zoiets denk ik als hydraulische pompen in je spieren te stoppen en je botten te vervangen met titanium staven. Sterk en onbreekbaar....

In een woord Onethisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Diegene die dat apparaatje had was ook geen amateur. Die deed dat onderzoek voor zn werk.
en idd moet je hier niet mee gaan spelen. das gevaarlijk.
zeer mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zonet brainwave generator ff aangezet... dat is echt eng... brrrr... kan niet goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kNiP* all CAPS rant

[ Voor 100% gewijzigd door gambieter op 21-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ouwe koeien mogen in de sloot blijven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.