Toon posts:

10kB/s upload is dit normaal bij @home?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd een probleem met @home,
Normaal haalde ik meestal altijd de 15kB/s upload,maar sinds een dikke week kom ik nooit meer boven de 12kB/s(en dit is alleen op minder drukke tijden, als het druk is op internet komt ik soms niet meer boven de 8kB/s :(
Dit is toch niet meer normaal zeg(en niemand behalve mijn buren hebben internet via @home bij mij in de buurt :(
Ik woon trouwens in Kerkrade(wijk: chevremont)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je antwoord wilt op de vraag "is het normaal?" dan kunnen we heel simpel "Nee" zeggen.

Een oplossing zoeken is misschien wat moeilijker, hoe zit het met je download snelheden?

Verwijderd

Topicstarter
deze zijn ook een beetje gedaald, normaal haalde ik bijna altijd 400kB/s + bij www.mordax.nl en nu is het amper 300kB, ik heb dit probleem bij alle twee de besturingssystemen(ik draai WindowsXP pro NL,en Win me,maar in alle twee de Os'en is het zelfde probleem, dus daar kan het niet aan liggen :(, ik heb wel buren die intensief internetten de laatste tijd, kan het hier misschien aan liggen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
'k zit savonds met +/- 5KB up..dus 10KB is rielekst :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 21:24 schreef sneakie het volgende:
deze zijn ook een beetje gedaald, normaal haalde ik bijna altijd 400kB/s + bij www.mordax.nl en nu is het amper 300kB, ik heb dit probleem bij alle twee de besturingssystemen(ik draai WindowsXP pro NL,en Win me,maar in alle twee de Os'en is het zelfde probleem, dus daar kan het niet aan liggen :(, ik heb wel buren die intensief internetten de laatste tijd, kan het hier misschien aan liggen?
Ja zeker weten!.. maar @home zuigt hier ook, maastricht is erg af en toe

Verwijderd

Niet alleen de snelheden zijn ranzig op de meest vage uren ..

Ook pingen naar de VS is een ramp al weken:

Pingen naar www.google.com [216.239.39.100] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.39.100: bytes=32 tijd=460 ms TTL=48
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 216.239.39.100:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 1, verloren = 3 (75% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 460 ms, Maximum = 460 ms, Gemiddeld = 115 ms

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Hier in groningen valt et wel mee:

--- www.google.com ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 112.3/116.1/119.9 ms

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 23:16 schreef HlpDsK het volgende:
Niet alleen de snelheden zijn ranzig op de meest vage uren ..

Ook pingen naar de VS is een ramp al weken:

Pingen naar www.google.com [216.239.39.100] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.39.100: bytes=32 tijd=460 ms TTL=48
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 216.239.39.100:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 1, verloren = 3 (75% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 460 ms, Maximum = 460 ms, Gemiddeld = 115 ms
[offtopic]
Ga je ook nog eens wat nuttigs posten of kan je alleen nog maar negatieve onzin posten, die totaal los staat van dit topic? Hij vraagt of 10kB upload normaal is, niet of iedereen een klote snelheid heeft, en niet of iedereen hoge pingtijden heeft. Denk dat iedereen nu wel weet dat je een waardeloze verbinding hebt. En ik denk ook wel dat jij weet, dat jou verbinding niet "de gemiddle" verbinding is, dus dat je eigenlijk niet kan vertellen of er wel of geen probleem in een bep regio is. Aangezien je deze problemen altijd heb.
[offtopic]

nee 10kB upload is niet niet normaal, zeker niet als het rustig op het net is. Zou kunnen liggen aan ruis problemen op je upstream kanaal, dan wel FEC/HEC errors. Bel even de helpdesk om ze de ruiswaardes van je modem te laten checken.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 21:24 schreef sneakie het volgende:
deze zijn ook een beetje gedaald, normaal haalde ik bijna altijd 400kB/s + bij www.mordax.nl en nu is het amper 300kB, ik heb dit probleem bij alle twee de besturingssystemen(ik draai WindowsXP pro NL,en Win me,maar in alle twee de Os'en is het zelfde probleem, dus daar kan het niet aan liggen , ik heb wel buren die intensief internetten de laatste tijd, kan het hier misschien aan liggen?

Amper 300 Kb, lijkt me erg goed....... Upload is gecapped bij @Home, dus wat jij zegt is logisch. Ik neem aan dat als die snelheden zich voordoen je ellende als KazAa, Edonkey etc uit hebt gezet....;)

Verwijderd

Topicstarter
Kazaa enz staan allemaal uit ;), ik moet zeggen dat mijn ping wel heel goed is, maar ik denk dat ik eens ga bellen met de helpdesk, misschien dat de buren mijn bandbreedte rippen :(,

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 01:06 schreef sagar het volgende:

[..]

[offtopic]
Ga je ook nog eens wat nuttigs posten of kan je alleen nog maar negatieve onzin posten, die totaal los staat van dit topic? Hij vraagt of 10kB upload normaal is, niet of iedereen een klote snelheid heeft, en niet of iedereen hoge pingtijden heeft. Denk dat iedereen nu wel weet dat je een waardeloze verbinding hebt. En ik denk ook wel dat jij weet, dat jou verbinding niet "de gemiddle" verbinding is, dus dat je eigenlijk niet kan vertellen of er wel of geen probleem in een bep regio is. Aangezien je deze problemen altijd heb.
[offtopic]
Deze pingtijden zijn een goed voorbeeld van de @home service. Net zo goed als de belabberde snelheden en mail en news die voor geen meter werken.

Jij bepaalt hier niet wat onzin is en wat nutteloos. Ik heb de keiharde feiten over @home. Dat die feiten negatief zijn ligt aan @home, en niet aan mij. Ga dus niet halve flames mijn kant op gooien, maar naar @home.

Vertel mij niet wat ik wel of niet post :z

Verwijderd

Het is een goed idee om de helpdesk te bellen in verband met je upload. Maar ter info: De problemen met je upload hebben heel waarschijnlijk niet te maken hebben met je buren (of een andere medegebruiker). Dit omdat de upload al gecapped is, dat wil zeggen "afgeknepen". Bij problemen met je downloadsnelheid kan je wel last hebben van het feit dat kabelinternet een gedeeld medium is. Ik denk dat sagar hier het zinvolste antwoord heeft gegeven; namelijk dat er een probleempje zou kunnen zijn met je signaal (ruis, ingres etc.). Succes!

Verwijderd

[off topic]
Wel prettig voor HlpDsK dat hij nu @Home haar prijs gaat verhogen, hij zijn abootje lekker mag opzeggen. Heb ik ook gedaan bij MXStream, staat in voorwaarden.
[/off topic]
Pagina: 1