Ecs doet raar

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Elke keer als ik een mp3 tje afspeel en tegelijk bijv een programma installeer van de cdrom af dan gaat mijn geluid trager afspelen en begint ie zelfs te stotteren. Waar zou dit aan kunnen liggen? (Windows XP) De mp3 afspeelprogramma's die ik gebruikt heb zijn Winamp en Windows Media Speler. (Hij deed dit ook al toe ie nog niet ge OC't was)
Ik kom er niet meer uit!!!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32
Hebbie in windows DMA wel aanstaan? Als dit uitstaat willen deze klachten nog weleens voor komen.

Verwijderd

Onboard geluidskaart ? Deze belasten de CPU zwaarder waardoor het geluid kan gaan stotteren of langzamer speelt als je iets anders start wat ook de CPU zwaar belast. Als de DMA van de HDD uit staat (zoals mijn voorganger al melde) dan wordt de CPU extra zwaar belast als er iets van de HDD moet worden ingelezen dus gewoon de DMA even aanzetten als dat niet al is gebeurd.

Andere oplossing zou dan een losse geluidskaart zijn met zijn eigen processortje :)

Dit alles natuurlijk alleen van toepassing als je de onboard geluidskaart gebruikt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 09 januari 2002 08:19 schreef PMS het volgende:
Andere oplossing zou dan een losse geluidskaart zijn met zijn eigen processortje :)
Of een SMP bak :P :7

Verwijderd

komt door de onboard geluidskaart ja.
een sblive bijv. zou dit niet doen :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 09 januari 2002 09:04 schreef The1 het volgende:
komt door de onboard geluidskaart ja.
een sblive bijv. zou dit niet doen :)
Ik wil niet lullig doen, maar tegenwoordig gaat dat bijna niet meer op. Er is berekend dat een onboard soundchippie +/- 5% bronnen vreet, tegen over 2 tot 3% bij een losse soundcard.
Het enige waarin een losse soundcard flink sneller kan zijn is met mp3, als de soundcard hardwarematige decompressie van de mp3's ondersteunt.
Ik zet op het dma verhaal, of het niet of incorrect installeren van chipset drivers.
Dload de laatste SIS drivers zou ik zeggen.

Heb je toevallig je cd-rom en je hdd op dezelfde controller zitten ? Zo ja, zet je cd-rom op de 2e ide poort.
Pagina: 1