• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb maar weer eens een poging gedaan wijs te worden uit dat vage Avantgo :r

Ik heb dus Avantgo op m'n PC met Activsync 3.5, en via de Avantgo site geregistreerd en een versie op mijn Pocket PC gezet (IPaq 3100, Pocket PC 2000).

Ik zie ten eerste nergens een Avantgo icoon. Zit het in Internet Explorer geintegreerd?

Ik schrijf me in bij PDA versies van Tweakers, nu.nl en Spits. Daarna synchroniseren, waaronder AvantGo Connect.
Ik ga naar Internet Explorer op m'n IPaq, open Avant go pagina en zie staan "My Channels" met een rijtje channels die ik nooit heb gekozen!
CNet news.com, Expedia To Go, MSN Mobile en USATODAY.CM
Die dingen hoef ik niet, ik wil mijn eigen gekozen kanaaltjes.
Ik klik op een van die dingen en tot mijn verbazing die ik dat die channels voor het laatste vandaag (zonet dus!!) zijn gesynchroniseerd.
Maar ik heb nooit om die kanalen gevraagd, en zie intussen geen spoor terug van mijn eigen geselecteerde sites.

Wat is hier nou aan de hand :?

Is er trouwens een (bij voorkeur open source) alternatief op AvantGo?
Ik vind het knap lame omdat:
- Je moet registreren om het te kunnen gebruiken terwijl dat nergens voor nodig is :r
- Het downloaden heel onhandig en omslachtig gaat :r

Verwijderd

Probeer dit eens:

Ga naar actvesync,
dubbelklik op het Avantgo icoontje,
klik op properties,
vul bij username en password jouw avantgo username en password in.

Nu moet het werken. :)

(anders krijg je de defauld channels van een een of andere vage username) :? |:(

• SvMp
  • Niet online
Bedankt voor de tip!

Ik was al zover dat ik die vage anonxxxxx er uit haalde, maar dat deed ik via het configuratie-scherm. Dan moet het via ActiveSync blijkbaar ook |:( , maar daarna werkt het :)

Heb ik nog een vraag. Bij Nu.nl ontbreken de graphics.
Is dit normaal, of kan ik dit simpelweg oplossen door de omvang van de cache te verhogen?
Al te idioot hoog kan ik die natuurlijk niet zetten, aangezien ik maar 8 MB storage ram heb, waarvan ik op z'n meest 1 MB aan kranten wil besteden.

Tweakers.net PDA gaf ook niet alle berichten. Is dat ook een kwestie van cache verhogen? En kan ik niet de cache zo instellen dat de pagina gewoon genoeg heeft voor zich zelf?
Die dode links zijn irri

Verwijderd

Ik heb zelf tweakers.net 2MB gegeven, en dat is ook meteen het maximum van avantgo. :( Maar alle links binnen tweakers werken tot een paar pagina's diep :9

Om plaatjes te krijgen moet je naar de site van avantgo gaan, inloggen en je channels configureren.
Daar kun je aanvinken of je wel of geen plaajes wilt. :)

• SvMp
  • Niet online
Ik ben daar inderdaad achter gekomen.
Naar wat klooien kun je redelijk wat voor elkaar krijgen. Al is het best verwarrend: Je zou zeggen dat links buiten de pagina niet mee moeten worden genomen, maar als je dat bij webwereld doet, heb je de artikelen niet.

Verder valt het me op dat er ook sites die gewoon totaal niet geschikt zijn voor AvantGo: Ik heb inderdaad wat met die instellingen zitten klooien, maar bv. in het geval van NU.nl kreeg ik banners toen ik de plaatjes aanzette.
Dat lijkt mij niet de bedoeling van een PDA-site. Anderen kunnen het weer heel netjes doen, zoals Sp!ts PDA.

Verwijderd

Het licht ook vaak aan de kwaliteit van de pda-versie van een site, en niet aan avantgo. ;)

Banners op zo'n klein schermpje, dan blijft er toch geen ruime meer over voor de eigenlijke site |:(

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 14:56 schreef 01V het volgende:
Het licht ook vaak aan de kwaliteit van de pda-versie van een site, en niet aan avantgo. ;)
Daar heb je gelijk in.
Er zijn helaas webdesigners die een gewone website zonder aanpassingen als PDA-site aanbieden.
Pagina: 1