Vraagje over Linesharing, ADSL

Pagina: 1
Acties:

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Effe samenvatten:

Ik heb nu MXStream basic. 64 uppe is zwaar kut en ik wil dus overstappen, maar ik moet wachten tot april tot mijn jaar contract afloop... :'(

Nu is er die belachelijke prijsstijging van MXStream, dus kan ik mijn abo per direct opzeggen :D

Maar helaas, MXStream is blijkbaar de enige dienst in mijn omgeving die linesharing heeft. Althans, dat neem ik aan, want terwijl ik online ben kan ik nog steeds bellen.

Alle andere aanbieders geven na het invullen van mijn postcode aan,dat ze wel ADSL aanbieden, maar geen linesharing.

Kortom: Als ik overstap moet ik:
- of een extra telefoonaansluiting nemen (=extra kosten)
- op mijn mobieltje vertrouwen om bereikbaar te blijven tijdens surf uurtjes.

Heb ik dit goed of maak ik ergens een denkfout? :?

Dit dus.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Je lijn is gewoon helemaal niet meer bruikbaar, verder klopt het.

Verwijderd

Klopt.
Als linesharing niet beschikbaar is dan heb je voor de ADSL aansluiting wel een KPN telefoonlijn nodig, waar je echter niet mee kunt bellen.
Wil je toch kunnen bellen dan zul je een tweede lijn daarvoor moeten hebben, of inderdaad mobiel gaan bellen.
[edit]
Buiten je surfuurtjes kun je dus ook niet bellen he, er zit gewoon geen telefonie op die lijn dan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op dinsdag 08 januari 2002 21:11 schreef FunkyTrip het volgende:

- op mijn mobieltje vertrouwen om bereikbaar te blijven tijdens surf uurtjes.
dit klopt niet....je lijn wordt TOTAAL omgezet, dus je kan er NIET meer mee bellen, ookniet als de pc uitstaat :P

Een extra lijntje is niet zo heel duur overgins....

je kan ook ff bij Cistron kijken, die hebben een lijst online met alle centrales waar linesharing in de planning is :)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Dus met een andere aanbieder kan ik nooit meer bellen en surfen tegelijkertijd?

Of juist wel, maar dan alleen als ik een extra telefoonaansluiting aanvraag?

Snap ut effe nie meer! (sorry)

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
hmmkay, dat laatste antwoord heb ik gemist...

da's wel een duidelijke ;)

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Toch nog een vraagje: Hoe duur is een extra telefoonlijn? (eenmalige kosten/ maandelijks/ hoeveel ongeveer?)

kan het zo gauw niet vinden op kpn site

Dit dus.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 21:24 schreef FunkyTrip het volgende:
Toch nog een vraagje: Hoe duur is een extra telefoonlijn? (eenmalige kosten/ maandelijks/ hoeveel ongeveer?)

kan het zo gauw niet vinden op kpn site
iets van 60 gulden per 2 maanden € 16,43 per maand (BelBasis abonnement)

[edit]
owjah.. we hebben €uro's....

[edit2]
Iets exacter hoe het werkt, uit de Cistron FAQ:
2.4. Linesharing is niet beschikbaar, en ik wil toch Cistron ADSL?
Dan moet u een aparte telefoonlijn aanvragen bij KPN, en deze door Cistron om laten zetten naar een ADSL lijn. Daarna moet u het KPN abonnement per direct opzeggen. u moet dan wel aan KPN aansluitkosten betalen EN de abonnementskosten voor 1 jaar telefonie via KPN, want dat is de minimum contract periode zelfs al zegt u de lijn per direct op.

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Ik had zelf ook een KPN-lijn, en toen ik een Demon ADSL abo aanvroeg (DSL Metro heet dat dan) is er door KPN-monteurs een extra lijn aangelegd, die direkt door BabyXL (1 v/d telecomproviders van Demon) overgenomen werd. Ik heb daar dus helemaal geen extra kosten aan gehad. M'n oude lijn van KPN (voor vaste telefoon) ligt er nog gewoon, maar die zeg ik op zodra m'n jaar voorbij is, en dan ligt er alleen nog een BabyXL-lijn.

Zie ook http://www.demon.nl/

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dinsdag 08 januari 2002 21:53 schreef bigben04 het volgende:
Ik had zelf ook een KPN-lijn, en toen ik een Demon ADSL abo aanvroeg (DSL Metro heet dat dan) is er door KPN-monteurs een extra lijn aangelegd, die direkt door BabyXL (1 v/d telecomproviders van Demon) overgenomen werd. Ik heb daar dus helemaal geen extra kosten aan gehad. M'n oude lijn van KPN (voor vaste telefoon) ligt er nog gewoon, maar die zeg ik op zodra m'n jaar voorbij is, en dan ligt er alleen nog een BabyXL-lijn.

Zie ook http://www.demon.nl/
Dit doet helaas alleen Demon gratis.

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Op dinsdag 08 januari 2002 21:54 schreef Heineken het volgende:

[..]

Dit doet helaas alleen Demon gratis.
Dat zou best kunnen, dat weet ik niet. Ik zou FunkyTrip in ieder geval aanraden om de PC check van Demon eens te doen.

Abo bevalt verder prima, installatie was een fluitje van een cent (oke, die van MXstream ook, maar dat heeft nooit gewerkt bij mij). Ik heb ook geen inlogprocedure ofzo, als m'n PC aanstaat is 'ie gelijk online.
Pagina: 1