dos copy commando

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik ben dringend op zoek naar een commando om in dos een dir met subdirs te kopieren

dit omdat zowel m'n cd drive als brander niet zo fanatiek:Z meehelpen tijdens install van win2kpro:(

Verwijderd

xcopy /s

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 08 januari 2002 21:08 schreef Keescpk het volgende:
xcopy /s
das geen intern dos commando, (je hebt xcopy.exe nodig)

copy kan je doen, maar ja die kent geen subdirs...

gewoon ff onder win98 een bootdisk maken en daar xcopy.exe op kopieeren (c:\windows\command) staat ie

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

/me vind toch dat dit niet thuis hoort hier maar in windows os... :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hmm, was daar geen xcopy of iets dergelijks voor? Als dat niet werkt dan moet wel kunnen met een batch-scriptje, je moet dan een lus maken die steeds weer alle subdirectories ingaat. Ik zou alleen niet weten hoe je directories in dos moet herkennen in zo'n scriptje...op het scherm is het natuurlijk makkelijk, maar er is geen awk, cut, sed of perl onder dos, dus dat is wat lastiger. Kun je overigens geen linux-distributie daarvoor gebruiken? Dan kun je ook best je dos-partities mounten. Zelfs met zo'n distro-on-a-floppy zou je een eind moeten komen, denk ik...

* odysseus moest laatst weer werken onder dos...dat is _niet_ te doen als je bash gewend bent...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 21:10 schreef Gila het volgende:
/me vind toch dat dit niet thuis hoort hier maar in windows os... :(
Het gaat toch over dos? Das toch geen Windows, of ben ik gek geworden?

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

heb je niet 'toevallig' Norton Commander ergens liggen onder het stof *D werkt nog steeds heel goed ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 08 januari 2002 21:11 schreef odysseus het volgende:
Hmm, was daar geen xcopy of iets dergelijks voor? Als dat niet werkt dan moet wel kunnen met een batch-scriptje, je moet dan een lus maken die steeds weer alle subdirectories ingaat. Ik zou alleen niet weten hoe je directories in dos moet herkennen in zo'n scriptje...
Dat kan ook niet, al kan 4Dos het wel, maarja, wie heeft dat nog liggen tegenwoordig ? :(
* odysseus moest laatst weer werken onder dos...dat is _niet_ te doen als je bash gewend bent...
drukt op [tab]. WTF ? Waarom spring die cursor opzij ? Owja, tis DOS <zucht> ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

dos + win311 + markering == windows

ja... het is dos dus is het windows en anders om.. :) maar ja dat komt meer door mijn anti m$ mischien...

sorry hur ;)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

je moet " /s "doen
dat kan wel

Makerij Hofman

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 08 januari 2002 21:11 schreef odysseus het volgende:
(...)

Inderdaad :D Je loopt dan constant op tab te duwen en ls en cp geven "command not found". Heel erg irritant.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
daarom heeft * blaataaps altijd een cp.bat rm.bat en een ls.bat, als ie >2 minuten moet werken met dos (wat tegenwoordig gelukkig nooit meer voorkomt eigenlijk).

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Volgens mij heeft een WinME bootdisk Xcopy er wel bij zitten ... ff op bootdisk.com kijken (doet wonderen ? ;) )

Anders gewoon ff in google zoeken naar xcopy (of variant), ff downloaden en klaar ben je

Verwijderd

Voor zo'n dingen heerst xxcopy grote tijd. 32 en 16 bit mode, support voor lange filenames in 32 bit én alle functies van de originele xcopy met nog wat extraatjes.

Gewoon op een extra flop gooien, en van daaruit je ding doen. xxcopy16 /? | more voor hulp over de switches.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit is al veel vaker voorgekomen :)
Gebruik search alsjeblieft. Of nou ja, het antwoord is eigenlijk al gegeven.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.