Toon posts:

netwerk WINXP <-> WINME

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar dagen het probleem met mijn netwerk.

2 pc's, server winxp client winme, realteck nic's, server met kabel van chello

server
ip 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0

client 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

ik heb de firewall op de server uitstaan dus daar kan het niet liggen

het probleem is:

op beide pc's zie ik de beide pc's. met server kan ik in client komen maar andersom niet! hij geeft dan de foutmelding 'geen rechten tot toegang van bron'????? ik snap hier geen zak van!!

weet iemand wat ik kan proberen :r

Verwijderd

Probeer es wat kaarten uit die niet herkende pc te snokken, hier ook problemen mee gehad. Rukte het 33k6 modempie dr uit en alles werkte perfect. Probeer anders ook ff het 'automatich een ip verkrijgen' aan en uit te zetten, wil ook wel eens werken.

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Op dinsdag 08 januari 2002 21:12 schreef Outloek het volgende:
Probeer es wat kaarten uit die niet herkende pc te snokken, hier ook problemen mee gehad. Rukte het 33k6 modempie dr uit en alles werkte perfect. Probeer anders ook ff het 'automatich een ip verkrijgen' aan en uit te zetten, wil ook wel eens werken.
Dit is in alle waarschijnlijkheid niet de reden, je moet de gast account op de PC's inschakelen, in WinXP kan dit heel makkelijk in het Users menu. In ME is dit geloof ik al standaard ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
der zitten geen kaartjes in om eruit te rukken! misschien iets anders

• J-rom
zie mijn bovenstaande oplossing.....:7

Verwijderd

Topicstarter
nu vraagt ie op de client om een wachtwoord.

\\computernaam\IPC$

U moet een wachtwoord opgeven voor deze verbinding??????? :?

Verwijderd

in de faq:

Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :

Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)

Specifieke users toegang geven naar jouw machine :

Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.

Is dit anders bij XP??

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het wel want ik heb gast account uitgeschakeld maar hij vraagt nog om een wachtwoord! :'(

• J-rom
Moet INGESCHAKELD zijn!!

Verwijderd

o, net iets te laat
kijk anders ff in de help files ofzo

een hele lijpe pagina :+ van microsoft

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/howto/gettingstarted/sharing/default.asp

Verwijderd

Topicstarter
heb ik inmiddels weer ingeschakeld maar ik probeer ook wat andere me vertellen snappie ;) heb je nog een suggestie dan hoor ik die graag

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
log in me ook in onder administrator met hetzelfde wachtwoord. dan moet je erop kunnen komen. je kunt ook een tweede user aanmaken waarmee je dan aanmeldt op je me bak en vanaf daar een drive mapt.

alleen als je in de administrators group zit in xp en daarmee aanmedt op me, kun je een mapping maken naar c$ of d$

Verwijderd

Topicstarter
huh??
verklaar u nader aub

Verwijderd

Topicstarter
ik moet op de client als ik dubbel klik op de server een wachtwoord geven voor de verbinding?? ik heb helemaal nooit een wachtwoord ingevoerd! kan iemand me vertellen hoe ik erachter kom wat mijn wachtwoord is. ik ben beheerder van de server een winxp bak. client is een winme bak.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
help me voordat ik gek wordt!!!!!!!! aub |:( :r :?

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Doet ie ut wel als op beide pc's win98 of wat dan ook staat?

Verwijderd

Maak dan accounts aan op de verschillende computers. En geef ze administratot rechten ofzo...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:53 schreef stacey2 het volgende:
help me voordat ik gek wordt!!!!!!!! aub |:( :r :?
- 'ik word' is zonder t ([havana mode] het is ook niet 'ik neukt')
- ik word nu al gek van jou
- zoek zelf eerst eens wat uit voor je een topic opent
- lees de [forum=11] FAQ
- kap met schoppen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.