Internet sharing met logging !

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik L33T junior systeembeheerder *D dus:

Het lijkt mij een leuk plan om voor te stellen op het bedrijf internet te delen via het netwerk maar dan wel zo dat álles kan worden gemonitord zodat we kunnen zien of er geen internetverslaafden e.d. opzitten.

Ik zat te denken aan een windows 2000 server met een apart pakket erop dat als proxy dient. Dus géén gateway maar pure http proxy waar ik per user kan zien hoevaak ie op internet zit en welke sites en hoeveel MB's ie verplaatst e.d.

Wat kan ik het beste gebruiken ?

Kosten van pakket maakt niet uit. Alles word via licenties e.d. aangeschafd.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
MS Proxy (2.x d8 ik)

Is zo'n beetje de standaard voor je issue.

Verwijderd

Winroute Pro >:) Zeker weten ;)

Op mijn stage ook gedaan namelijk :)

Mailserver, Proxy, Firewall, Import NT domain users ( zadat ze inloggen op hun mail en internet met hun NT of Win2k server login ( kost je weer gebruikers aanmaken enzo ), etc etc

En je ziet echt letterlijk ELK gifje dat ze openen en alle sites :D

Ze krijgen als ze hun IE opstarten z'n schermpje wat zegt " firewall 201.0.0.15 (mailserver)" ( bij ons dan ), en daar kunnen ze hun ww en login invoeren....

NT ww hoeft niet natuurlijk, je kunt ook gewoon zelf users aanmaken...

En het is ook nog eens vanaf je werkplek instelbaar en je kun vanaf daar ook alles monitoren enzo

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 21:07 schreef Species_8472 het volgende:
Winroute Pro >:) Zeker weten ;)

Op mijn stage ook gedaan namelijk :)

Mailserver, Proxy, Firewall, Import NT domain users ( zadat ze inloggen op hun mail en internet met hun NT of Win2k server login ( kost je weer gebruikers aanmaken enzo ), etc etc

En je ziet echt letterlijk ELK gifje dat ze openen en alle sites :D

Ze krijgen als ze hun IE opstarten z'n schermpje wat zegt " firewall 201.0.0.15 (mailserver)" ( bij ons dan ), en daar kunnen ze hun ww en login invoeren....

NT ww hoeft niet natuurlijk, je kunt ook gewoon zelf users aanmaken...

En het is ook nog eens vanaf je werkplek instelbaar en je kun vanaf daar ook alles monitoren enzo
Thanx m8 *D

Winroute Pro ken ik wel een beetje maar heb et al 3 jaar niet meer gebruikt ofzo.

Thuis gebruiken we de gateway