Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Het groene en een zwart draadje kortsluiten, van die dikke kabel die in het moederbord hoort.Op dinsdag 08 januari 2002 20:30 schreef E-MANs het volgende:
Ik heb een peltier, die wil ik laten werken op een 300watt voeding, maar ik wil hem aansluiten zonder gebruik te maken van een moederbord of een andere voeding.
bvd Peter
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
cool 3 posts in 1 min
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
werkt dus echt niet heOp dinsdag 08 januari 2002 20:32 schreef -DD- het volgende:
[..]
Het groene en een zwart draadje kortsluiten, van die dikke kabel die in het moederbord hoort.
dat werkt wel hoorOp dinsdag 08 januari 2002 20:33 schreef E-MANs het volgende:
[..]
werkt dus echt niet he
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
heb hem net open gemaakt, die groene draad loopt uit op de print waarom staat PS, is dat die, of moet ik een oranje draadje hebben met PG?
Je moet dus PS hebben, pin 14 van de atx stekker.Op dinsdag 08 januari 2002 20:38 schreef E-MANs het volgende:
bij mijn ene voeding is ie groen, bij de ander is ie grijs.
heb hem net open gemaakt, die groene draad loopt uit op de print waarom staat PS, is dat die, of moet ik een oranje draadje hebben met PG?
Ik heb ze beide verbonden, toen werkte het niet omdat ik die PS, pin 14, had verbonden met de GND, en die andere, PG alleen ff had aangetikt.Op dinsdag 08 januari 2002 20:39 schreef bobo1on1 het volgende:
[..]
Je moet dus PS hebben, pin 14 van de atx stekker.
beide verbonden, en dan de schakelaar omzetten lukt dus wel, vreemd maarja, iig bedankt
Verwijderd
Owja, er zit een security loop in die atx voedingen, ik weet niet meer precies hoe, maar grijs of groen moet verbonden worden met een aarde dacht ik. Staat ergens op internet (doh) www.google.com ?
ik moest er 2 verbinden om het te laten werken maar goed.Op woensdag 09 januari 2002 12:56 schreef Peltier het volgende:
E-mans, watvoor peltier gebruik je trouwens, waar gekocht en wat betaald?
Owja, er zit een security loop in die atx voedingen, ik weet niet meer precies hoe, maar grijs of groen moet verbonden worden met een aarde dacht ik. Staat ergens op internet (doh) www.google.com ?
Een 80watt peltier die ze bij de oc-shop kopen, 2e hands gekocht voor 47 piek inc verzendkosten, maarja nu is mijn monitor uitgang naar de ballen, mijn tv uit doet het nog perfect
Verwijderd
hmz, tja anders krijg je die cpu NEVER koud, dat is waar. Hmz goed idee.
Verwijderd
zodat je je watersys kon testen zonder mobo
Die pelt is voor mijn radeon, lijk mij genoeg op hem ijs koud te makenOp woensdag 09 januari 2002 21:08 schreef Peltier het volgende:
Wat? heb je 2 80 watt peltiers onder je swiftech gedaan?
hmz, tja anders krijg je die cpu NEVER koud, dat is waar. Hmz goed idee.
tja daar heb je een nog steeds een mobo voor nodig, maar dat schema heb ik gebruikt, en die alle 2 met de ground verbonden, dan werkt ie welOp woensdag 09 januari 2002 21:12 schreef FreeRider het volgende:
antwoord bij Herman
Misschien gaat die 300W voeding niet aan omdat hij geen power ok signaal krijgt
Het is mij dus al gelukt
Mijn Enermax werkt wel gewoon als ik groen met zwart verbind. Niet dat je daar iets aan hebt, maar ja.