Toon posts:

drivers voor intel 810

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En dag hoor,

ik ben bezig om een pc met een 810 chipset aan de praat te krijgen, maar ben naarstig op zoek naar de geluidsdrivers. Bij intel zelf kun je alleen maar de vgadrivers downen. Weet iemand waar ik ze halen kan, of doe ik gewoon iets verkeerd? Ik heb de .inf update geinstalleerd en daarna de laatse intel family drivers (maar die blijken alleen voor het geluid te zijn of zo :? ) Alvast bedankt

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
de 810 chipset heeft alleen maar beeld en geen geluid.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

http://developer.intel.com/design/software/drivers/platform/810.htm

(als het daar niet bij staat, effe "intel 810" invullen bij www.google.com. Als je al die draadjes hebt doorgelezen en niks hebt gevonden, post dan je vraag maar opnieuw :P )

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit toch echt joystick en 3 jack uitgangen op de achterkant van de pc....hoe kan dat dan?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
grrrr, lees je handleiding :(

Dan heb je gewoon een onboard geluidskaart. Kijk in je handleiding of op je moederbord welk type mobo je hebt en haal dan bij de fabrikant de drivers weg!

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*
1. pc is niet van mij
2. eigenaar heeft er helemaal de ballen verstand van _en_ geen driver cd's en al helemaal geeen handleiding o.i.d.
3. het is zo'n oem bord, en bij intel op de site staat niks

Get the picture? Ik mag het dus uitzoeken dus dat ben ik nu aan het doen. En inderdaad, de uitgangen achterop duiden op onboard sound, er staat ook een audio controller met vraagteken in de hardwarelijst...dus
Greetz,
Skwefje.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
nou kast openschroeven en zoeken naar een soundchip!

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
aha, het blijkt een Crystal audio codec te zijn, die een geluidskaart emuleert. Ik heb nu bij Gateway (of all places) de driver gedownd en zo te zien werkt het goed.
In ieder geval bedankt voor de reply's
Greetz,
Skwefje.
Pagina: 1