[HP UNIX] Waar te downloaden??

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Allereerst; Dit is GEEN Warez request!

Ok, ik zoek voor een cursus UNIX eigenlijk een UNIX os. Op zich is Solaris van Sun gratis te downloaden (ook voor intel platform), maar mijn vraag is of er ook zoiets voor HPUX bestaat. Weet iemand dit toevallig?? Bvd!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

linux, freebsd, openbsd, netbsd zijn allemaal ook "unix-like" (sterker nog, de bsd's zijn gewoon unices)...

Maar ik gok dat HPUX niet gratis beschikbaar is, datzelfde zal ook voor BSDi, Tru64 unix en AIX gelden.

Verwijderd

Zover ik weet kun je HPUX niet gratis downloaden. Het draait ook niet op de I386 architectuur, dus zul je eerst ook een machine met HP PA RISC processor moeten hebben.

Er zijn natuurlijk zat alternatieven die wel op i386 draaien en ook gratis te downloaden zijn (free-, open-, netBSD, eventueel linux). Over het algemeen zal er weinig verschil zijn met HPUX. Of is de cursus heel HPUX specifiek?

HP ging wel een speciale linux versie maken, maar volgens mij is zelfs die niet gratis te downloaden.

Verwijderd

Meer info over HP-UX is (waaranders?) te vinden op de HP site.

http://www.hp.com/products1/unix/operating/index.html

Er zijn zoals ACM ook al aangeeft genoeg unices gratis beschikbaar voor i386 architectuur, dus ik denk niet dat je aan HP-UX wil gaan beginnen thuis ;)