Toon posts:

Terrayon en MOTOROLA nou echt sneller???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo! Ik heb een vraag, ik ben een ongelukkige klant bij chello en heb sinds 1,5 jaar een com21 modem hangen en al die tijd erger ik me al d00d aan de loss die savonds heb tijdens het gamen(het enige wat ik naar GoT doe :P ).
Nu hoorde ik van een groot aantal mensen die zelf een Terrayon of MOTOROLA modem hadden gekregen bij hun chello pakket dat zei GEEN last hadden van loss!
Dus voel ik me een beetje genaaid, zeker als je kijkt op www.coax.nl naar het verschil tussen bandbreedte in kbps tussen Friesland COM21 en Friesland Terrayon(in mijn geval dan). :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :'(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
jouw packetloss probleem ligt absoluut niet bij die modem. ook mensen die zeggen dat hun verbinding sneller is neppen zichzelf.

het is eerder een probleem bij chello dat er teveel mensen op inet zitten en dat de verbinding volloopt. enigste oplossing is andere provider of verhuizen, chello luistert namelijk niet naar klanten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29

Bergen

Spellingscontroleur

Heej twiekert, kap even met sfeerverpesten ja? Misschien ben jij net een pechvogel die in een klotegebied woont, maar dat betekent niet dat Chello overal sloom en full of packetloss is. Integendeel: het is bijna overal prima (lekker snel en 0% packetloss) maar er zijn slechts enkele gebieden waar het netwerk sloom is.

Maar om weer even on-topic te komen: Je kunt UPC zo bellen om een zogenaamde modemswap aan te vragen. Ze komen namelijk zo bij je langs om hem om te ruilen. Ongeveer een jaar geleden zijn ze met een project begonnen om alle Com21's om te ruilen voor Terayon (met 1 r trouwens :)) modems om te ruilen. Tegenwoordig zul je bij een swap dan wel een Motorola krijgen, maargoed, welke je ook krijgt, je verbinding kan er alleen maar beter op worden. Ze zijn stabieler en minder storingsgevoelig.

Verwijderd

Ik heb nu zelf ruim 'n maand die nieuwe Motorola & dat bevalt prima! Ik heb 'n stabiele verbinding & 'n gemiddelde download van 160 KB. Dit wil niet zeggen dat mijn modem echt veel beter is, als 'n Com21. Wat wel veel verschil kan maken is 't feit dat je dan op 'n ander (sub)net geplaatst wordt, die waarschijnlijk stabieler is. Al die verhalen dat ze sneller zouden zijn is imho gewoon bs. Het gaat er gewoon om, op welk net Chello z'n bandbreedte instelt.

Verwijderd

qua modems is er weinig verschil, wat misschien een reden is is dat je modem tever van je kabelaansluiting aan je huis is aangesloten, of slechte bekabeling.

maar een nieuw modem is nooit weg, je bent dan alleen gevoelig voor DHCP storingen als je een Terayon/Motorola krijgt.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
Op donderdag 10 januari 2002 02:14 schreef GerbenW het volgende:
Heej twiekert, kap even met sfeerverpesten ja? Misschien ben jij net een pechvogel die in een klotegebied woont, maar dat betekent niet dat Chello overal sloom en full of packetloss is. Integendeel: het is bijna overal prima (lekker snel en 0% packetloss) maar er zijn slechts enkele gebieden waar het netwerk sloom is.

Maar om weer even on-topic te komen: Je kunt UPC zo bellen om een zogenaamde modemswap aan te vragen. Ze komen namelijk zo bij je langs om hem om te ruilen. Ongeveer een jaar geleden zijn ze met een project begonnen om alle Com21's om te ruilen voor Terayon (met 1 r trouwens :)) modems om te ruilen. Tegenwoordig zul je bij een swap dan wel een Motorola krijgen, maargoed, welke je ook krijgt, je verbinding kan er alleen maar beter op worden. Ze zijn stabieler en minder storingsgevoelig.
sorry ik was een beetje chaggierijnig toen. :*
ik heb nergens gezegt dat mijn verbinding traag was hoor :?
ik wou alleen maar even duidelijk maken dat welk kabelmodem je ook hebt, dat het in principe geen reet uitmaakt in de snelheid. de com21 1100 modem die ik heb kan max 30mbps down en 8mbps up aan, dus het probleem ligt niet bij het modem.
eerder bij de provider die de verbinding afknijpt omdat de datatraffic anders te duur wordt.
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~jstienstra01/got/chello_snel.gif
Pagina: 1